Show je babykamer -> Deel 3 !

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ik ben verliefd, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Beide, we hebben boven 2 grote slaapkamers. 1 was van ons en 1 van onze zoon.
    Als we de trap opkwamen stond je op onze slaapkamer. Er was dus geen overloop met een aparte deur naar de slaapkamer.
    Voor ons was dat geen probleem ( je moest door een deur om in onze zoon zijn kamer te komen ).

Beneden hebben we een kamer maar die is qua indeling te klein voor ons bed. We hebben het vorig jaar geprobeerd maar je kunt dan maar aan 1 kant in bed komen en met het bed opmaken en stofzuigen/dweilen was het moeilijk om aan de andere kant te komen. Daarom zijn we weer naar boven gegaan.

We willen geen kind beneden hebben te slapen terwijl we zelf boven liggen. Anders had onze zoon er heen gekunt, maar de kamer grenst aan onze eetkamer, waar je doorheen loopt om in de keuken te komen. Dan hadden we altijd rekening met hem moeten houden als hij op bed ligt.
    De baby willen we al helemaal niet beneden hebben als wij boven zijn. Dat vonden we beide geen fijn idee.
    Daarom zijn wij naar de oude kamer van onze zoon gegaan ( die veel deuren heeft door inbouwkasten, waardoor het niet mogelijk was die een beetje fatsoenlijk in te richten voor 2 kinderen ) en hebben we op onze oude kamer een muur geplaatst met deur zodat we een overloopje kregen met 2 deuren, 1 naar onze kamer en 1 naar de kinderkamer.
    De kamer in 2en splitsen was niet mogelijk, dan was de verbouwing nog groter geweest en waren de kamers wel heel klein geworden.

Over 3 jaar gaat m'n schoonvader met pensioen en gaan zij naar duitsland ( wonen aan de grens ) omdat hun duits zijn en mijn schoonmoeder in duitsland werkt en nog wel even moet.
    Wij gaan dan in hun huis wonen dus voor nu is dit een prima oplossing. De kamer beneden is een speelkamer dus boven hebben ze verder ook niks nodig.

Beetje lang verhaal geworden haha, maar zo snap je wat ik bedoel :p

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    De eerste stappen voor ons toekomstige babykamertje zijn gisteren gezet, een oom van mijn man heeft gisteren een muurtje geplaatst in onze oude slaapkamer, is dus nu aan de ene kant onze slaapkamer en aan de andere kant de slaapkamer van ons toekomstige wondertje. Hij gaat het muurtje vrijdag of zaterdag afmaken (moet nog isolatie tussen en dicht aan de kant van de babykamer) en daarna kan het laminaat gelegd worden. Als het lukt dan gaat mijn man dit zelf doen met een beetje opstarthulp van zijn oom, hopelijk gaat dat lukken! Kan niet wachten totdat het af is, dan kunnen we eindelijk meubeltjes gaan uitzoeken/kopen en kan de kamer ingericht gaan worden! Foto's volgen als de baby er is, wij houden namelijk het geslacht geheim. ;)

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Haha, snap het!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het laatste detail is gehangen...*trots*

Bedje:

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    En onze mooie uilenschommel.

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @BabyAngel: wat een mooi kamertje!

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Leuk en mooi ook!

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    mh1113 prachtig!!

baby engel ook heel mooi! Leuk zeg dat uiltje!

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mooi zeg..!!

10. minon

minon Niet meer actief

Niet hetzelfde bedje kunnen vinden helaas maar het lijkt erop. Verwarming moet nog opgehangen dan is het klaar. Kast staat rechts naast de bedjes en de commode ertegenover met het badje.

11. minon

minon Niet meer actief

Ik krijg maar een foto tegelijk in een bericht. De andere kant (toen we nog aan klussen waren)

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wauw!!! Hoe super gaaf zeg!!
    Heb je dit aan een schilderij reling gehangen?
    Deze ga ik onthouden

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Babyangel. Heel mooi kamertje. Leuk ook dat alles precies op elkaar afgestemd is, houd ik van!

Nijntje. Super lief die twee bedjes naast elkaar!!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bedankt!

Nee,de uilentak heb ik aan de muur gehangen met schroeven en pluggen. (Weg gewerkt) en de "schommel" is gewoon gevuld stof dus die heb ik met 2 nageltjes in de muur getimmerd. :D

Hier nog de andere kant van de kamer,beetje donker. ;)

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Nou super hoor! Ik eil namelijk ook ooit zo iets, maar ik wil niks op mijn muur plakken dus dit is wel een leuk idee

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Mh113 super leuk kamertje. Ben ook op zoek naar dat ruitjesbehang voor mn zoontje! Waar heb je het behang gehaald en welke kleur grijs heb je op de muren?

17. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje schattig hoor, en ik vind het juist wel wat hebben dat ze de bedjes net niet hetzelfde zijn. Alsof het zo hoort.

Babyengel ook een schattig kamertjes.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb het ruitjesbehang ook, je kunt 'm kopen van het Scandinavische design merk Ferm Living a €80 per rol of van Karwei voor €14,50 per rol.

Karwei heeft de kleuren grijs, oud roze en blauw. Ferm living heeft mint ipv blauw en ook de rose en grijs.

Heb zelf dus de grijze Karwei variant

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @MH1113: dat behang is inderdaad erg leuk, ga het zeker onthouden! En welk babykamertje is die van jullie? Is ook erg mooi!

20. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Het behang komt van de karwei! Ik vond het behang van Ferm Living zo mooi, maar om nu 81 euro per rol te kopen ging me wat te ver!
    Toen zag ik deze, precies hetzelfde maar dan 19.99 per rol!

Ze hebben het ook in pastel roze, lila en licht blauw.

De grijze kleur heet Damp van Histor. Kwam toevallig ook precies overeen met het grijs uit het behang.:)

Deel Deze Pagina