Ik ben benieuwd wanneer (op welke leeftijd) jullie kinderen van 2 naar 1 (middag)slaapje gingen... ik heb hier een grote slaper, maar ik heb de laatste tijd het idee dat hij zijn ochtendslaapje niet meer zo nodig hoeft... hij slaapt max. 30 minuten en dan ligt ie vrolijk in zijn bedje (laat hem overigens weer 30 minuten zo liggen, rust ie ook van). 's Middags slaapt ie meestal van 13.00 tot 14.30 / 15.00 h en dan 's avonds vanaf 19.00 / 19.30 h tot 7.00 h. Groetjes Nadia & Timo
Rond haar 1e jaar; ze pakte haar laatste slaapje (rond 16u) heel slecht en hield de middag dan niet meer vol. We zijn vlgs mij beginnen met haar om 11u op bed leggen, dan sliep ze tot 14u en dat is steeds verder naar achteren verplaatst. Ze slaapt nu vaak van 13-15u
onze uk is ook een echte slaapkop en pas sinds een twee weken slaapt ie maar 1x per dag van 13:00 tot 16:00 ong. soms wil ie nog wel eens 2x slapen als ie heel moe is (zeker nu naar die feestdagen die hem helemaal van de wap brengen) en dan slaapt ie van 11:00 tot 13:00 en van 16:00 tot 17:30. 's avonds ligt ie er ongeacht aantal slaapjes tussen 19:00/19:30 weer in en slaapt dan tot een uurtje of 07:30 's ochtends. grtjs
Hier zo rond de eerste verjaardag. Als je er net tussenin zit, is het best lastig. Maar al snel had hij het ritme door. Ik merkte het ook, doordat Lenn 's morgens soms wakker bleef in bed, lekker brabbelen.
hier ook rond het jaar. Maar soms is het nog steeds een lange ruk voor hem naar zijn middagbedtijd, helaas zodra ik hem toch een ochtendslaapje laat doen, wil meneer in de middag neit meer naar bed, en dan is het wel weer erg lang tot het avond is..
Hier rond de 9 maanden, maar wij hebben een slechte slaper. Vanaf ongeveer 1 jaar slaapt 'ie al helemaal niet meer overdag.
Hier ook rond de 15 maanden over op 1 slaapje voorheen 2x per dag. Hij slaapt nu van 1 tot 4uur maar de laatste dagen is het en uurtje minder. Om half 8 na bed tot half 8
Wij zijn de boel nu aan het omgooien....met 13 maanden. Hij wordt tegenwoordig iets later wakker, eerst was het 7 uur met slaapjes rond 10 en rond 14 uur. Nu is het half negen wakker en slaapje van 13:00 tot 15:00 uur.
Rond de 16 mnd ging mijn dochter over van 2 naar 1 slaapje. Ze sliep eerst 2 x 2,5 uur en daarna 1 x 3 uur.
hier zijn we ook net over naar 1 slaapje. rond de 16 maanden dus. ze slaapt nog wel het liefst 's ochtends. maar ze redt het prima om de hele middag op te zijn. soms leg ik haar 's middags nog wel op bed. ze ligt dan een half uurtje te kletsen.