Hoi meiden, voor 2 weken geleden heeft mijn man na 2 jaar niet roken weer een sigaretje gehad onder het mom van: ik raak echt niet meer verslaafd na één zo sigaretje hoor! Oké, prima! Kom ik net buiten, zit hij weer een sigaretje te roken. Ben ik nu een zeur als ik zeg dat ik vreselijk teleurgesteld ben?
Je mag teleurgesteld zijn, natuurlijk. Vind ook dat je dit uit mag spreken. Maar, het is een volwassen vent die prima zijn eigen keuzes mag maken.
Ik zou het jammer vinden, maar kan er niet echt boos om worden. Hier ging het ook met ups en downs. Heb ook niet de illusie dat het verslavingsgevoel ooit stopt. Het blijft altijd sluimeren. Er komt altijd wel een moment dat je denkt; dit is een goed moment voor een peuk.
Je mag teleurgesteld zijn en laat dat ook maar zien. Maar laat het ook merken als hij niks meer rookt. Zo beginnen veel ex rokers weer en het blijft niet bij die ene of 2 sigaretjes. Het word weer snel een pakje per week en tegen dat de zomer goed begint is het weer zoals vroeger.
Nee zeker geen zeur, ik zou ook niet te genieten zijn na alle ellende die het hier heeft gekost voor hij eindelijk van die troep af was. Laat maar zien dat je teleurgesteld bent, maar ook wanneer hij niet rookt benadrukken dat je het knap vindt dat hij is gestopt en het vol houdt.
Ik zou niet alleen teleurgesteld zijn, maar ook ontzettend kwaad. Mijn man stopt net zo makkelijk als hij weer begint, maar hij houdt het nu al zo'n 3 jaar vol. Hij stopte net voordat ik hem leerde kennen en ik heb hem vanaf het begin af aan duidelijk gemaakt dat wanneer hij ooit weer gaat roken ik bij hem weg ga. Dat weet hij en accepteert hij
Vervelend hoor en herkenbaar ! Vriend is nu 6 maanden gestopt en stak vorige week weer een sigaret op omdat die er zo´n zin in had. Ondertussen heeft die niet meer gerookt maar zal me niks verbazen als die weer begint..
Dat eentje geen kwaad kan is de grootste misvatting bij het stoppen met roken. Elke verslaafde zal na "maar eentje" weer de drang voelen naar meer. Kortom reden genoeg om teleurgesteld te zijn.
Ik snap je gevoel en je wantrouwen maar zou dat niet uiten. Daar wordt hij toch alleen opstandig van. Hij moet dit zelf uitzoeken.
Ja snap je teleurstelling. Ook echt zonde. Maar ja hij is volwassen en maakt zijn eigen keuzes helaas voor jou nu niet de leukste
soo das streng ik zou ook teleurgesteld zijn. maar idd hij is volwassen en je bent zijn moeder niet dus zijn eigen keus.