150 gr havermout 2 el kokosolie Agavesiroop naar eigen smaak Mespunt zout Halve tl bakpoeder Ik doe alles samen in een blender/foodproccessor tot een grof geheel dat kleeft. (wanneer niet genoeg kleeft nog wat kokosolie toevoegen). Nu doe ik het deeg verdelen in een muffinvorm en druk het tot ik zo’n bakje vorm krijg. Ik haal er bij mij altijd 8 stuks uit deze hoeveelheid. Daarna bak ik het 15/20 min in een heteluchtoven op 160 graden. Nu laat ik ze afkoelen. Ondertussen doe ik een reep van min 100 gr pure chocolade au bain marie smelten. Deze doe ik in de havermout cupjes en laat het dan in de ijskast hard worden. Eenmaal hard haal ik de cupjes er uit en doe ik in een luchtdichte doos terug in de ijskast. Nu kun je ze dik een week bewaren. Verder zodra ik deze als ontbijt neem doe ik er nog wat yoghurt in en daarop fruit waar ik toevallig zin in heb
Ik zie heeeeerlijke dingen voorbij komen Ik heb vandaag frambozencupcakes gemaakt, afgelopen week appel kaneel blondies (helaas geen foto van).
Proberen, oefenen en nog meer proberen. Soms eens een YouTube filmpje erbij zoeken als het frustratiepunt bereikt is wanneer het proberen niet slaagt. Maar, op enkele kleine momenten na, hier haal ik echt mijn ontspanning uit.
Mijn baksel net uit de oven van vanochtend. Met havermout, blauwe bessen (vriezer) en onderin banaan. En nog wat dingetjes natuurlijk. Super lekker! Je kan ermee ontbijten.
Havermout koekjes: - 100 gram havermout - 1 tl bakpoeder - 1 ei - 1 el honing - 1 of 2 el pindakaas - 1 tl kaneel - Brokjes pure chocola - Ik heb er zelf nog een klein beetje suiker doorheen gedaan, maar wat extra honing kan ook als je het zoeter wil maken - Ik heb zo'n zak met chia/lijn/sesamzaad van de action. Dat doe ik overal doorheen (gezonde muffins, pannenkoekjes, koekjes). Krijg je ongemerkt genoeg zaden binnen Alles door elkaar heen roeren en klaar Je kan het gewoon kneden. Klinkt gek, maar dan heb je gewoon een grote kleverige bal havermout uiteindelijk. Daar maak je kleine balletjes van en die druk je plat. 15 minuutjes in de oven op 180 graden. Super simpel en je hebt eigenlijk altijd alle ingrediënten wel in huis! En je bent echt binnen een half uurtje klaar. Het recept van de muffins weet ik zo niet uit m'n hoofd, zal het zo even opzoeken.
Ik heb trouwens gisteren een pizza bodem geprobeerd te maken van havermout. Dat was niet zo'n succes Het werd wel stevig, maar het was droog en korrelig. Dat nooit meer dus
Ik volg even, wat een mooie en lekkere dingen kwamen er al voorbij! Ik vind het super leuk om te bakken, maar kom vaak ook niet verder dan de pakjes of de eenvoudige internetreceptjes en die zijn vaak niet heel gezond, laat het daarom vaak maar weer, maar vind het eigenlijk wel jammer. Dus ga maar weer eens een gaatje proberen te vinden voor het bakken van iets dat lekker en gezond is.
Je kan ook een pizzabodem van tonijn maken. Koolhydraatarm en vult goed. Alhoewel mijn voorkeur naar een bloemkoolbodem gaat zoals miek89 eerder al zei.
Ik heb het nog niet geprobeerd omdat man echt niet van de typische bloemkoolsmaak houd. Maak wel gewoon bloemkool voor de kinderen en mezelf en man kan op wat worteltjes knauwen dan. Maar pizza bodem van bloemkool is die smaak dan echt weg?
Hmmmmm deze lijkt me in ieder geval al heerlijk! Heb wel een recept maar die zit bomvol suiker. Ik ga ze proberen!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik hou van bloemkool, maar voor m'n gevoel past het gewoon niet bij pizza haha. Maar heb je dan ook niet heel veel bloemkool nodig?
Ik had er een beetje parmazaan doorheen gegooid en was echt heerlijk! Geen vleugje bloemkool in te herkennen.