Show je baksel

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

150 gr havermout
    2 el kokosolie
    Agavesiroop naar eigen smaak
    Mespunt zout
    Halve tl bakpoeder

Ik doe alles samen in een blender/foodproccessor tot een grof geheel dat kleeft. (wanneer niet genoeg kleeft nog wat kokosolie toevoegen).
    Nu doe ik het deeg verdelen in een muffinvorm en druk het tot ik zo’n bakje vorm krijg. Ik haal er bij mij altijd 8 stuks uit deze hoeveelheid.
    Daarna bak ik het 15/20 min in een heteluchtoven op 160 graden.
    Nu laat ik ze afkoelen.

Ondertussen doe ik een reep van min 100 gr pure chocolade au bain marie smelten.
    Deze doe ik in de havermout cupjes en laat het dan in de ijskast hard worden. Eenmaal hard haal ik de cupjes er uit en doe ik in een luchtdichte doos terug in de ijskast. Nu kun je ze dik een week bewaren.

Verder zodra ik deze als ontbijt neem doe ik er nog wat yoghurt in en daarop fruit waar ik toevallig zin in heb :)

Brinsa vindt dit leuk.
  2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik zie heeeeerlijke dingen voorbij komen :thumup: Ik heb vandaag frambozencupcakes gemaakt, afgelopen week appel kaneel blondies (helaas geen foto van).

Bijgevoegde bestanden:

3. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Klinkt heerlijk en erg makkelijk.
    Ik ga ze morgen maar eens maken

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik wil deze van de week maken, ik vind deze altijd zo lekker!

aYh4L8 vindt dit leuk.
  5. PeAn

PeAn Niet meer actief

Proberen, oefenen en nog meer proberen. Soms eens een YouTube filmpje erbij zoeken als het frustratiepunt bereikt is wanneer het proberen niet slaagt.

Maar, op enkele kleine momenten na, hier haal ik echt mijn ontspanning uit.

6. PeAn

PeAn Niet meer actief

Ja hoor, dat kan

Uuz vindt dit leuk.
  7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Mijn baksel net uit de oven van vanochtend. Met havermout, blauwe bessen (vriezer) en onderin banaan. En nog wat dingetjes natuurlijk. Super lekker! Je kan ermee ontbijten.

Bijgevoegde bestanden:

SYRV, Brinsa, PeAn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Nou "gezonde" muffins wil ik wel een recept van net als gezonde tussendoortjes!!

9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Havermout koekjes:
    - 100 gram havermout
    - 1 tl bakpoeder
    - 1 ei
    - 1 el honing
    - 1 of 2 el pindakaas
    - 1 tl kaneel
    - Brokjes pure chocola
    - Ik heb er zelf nog een klein beetje suiker doorheen gedaan, maar wat extra honing kan ook als je het zoeter wil maken
    - Ik heb zo'n zak met chia/lijn/sesamzaad van de action. Dat doe ik overal doorheen (gezonde muffins, pannenkoekjes, koekjes). Krijg je ongemerkt genoeg zaden binnen ;)

Alles door elkaar heen roeren en klaar:D
    Je kan het gewoon kneden. Klinkt gek, maar dan heb je gewoon een grote kleverige bal havermout uiteindelijk. Daar maak je kleine balletjes van en die druk je plat.
    15 minuutjes in de oven op 180 graden. Super simpel en je hebt eigenlijk altijd alle ingrediënten wel in huis!
    En je bent echt binnen een half uurtje klaar.

Het recept van de muffins weet ik zo niet uit m'n hoofd, zal het zo even opzoeken.

10. NavyCrimson91

Ik heb trouwens gisteren een pizza bodem geprobeerd te maken van havermout. Dat was niet zo'n succes :p
    Het werd wel stevig, maar het was droog en korrelig. Dat nooit meer dus ;)

11. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Je schijnt van bloemkool wel een goede pizzabodem te kunnen maken. Ik hoor positieve verhalen :thumup:

SDonya vindt dit leuk.
  12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik volg even, wat een mooie en lekkere dingen kwamen er al voorbij!
    Ik vind het super leuk om te bakken, maar kom vaak ook niet verder dan de pakjes of de eenvoudige internetreceptjes en die zijn vaak niet heel gezond, laat het daarom vaak maar weer, maar vind het eigenlijk wel jammer.
    Dus ga maar weer eens een gaatje proberen te vinden voor het bakken van iets dat lekker en gezond is. :)

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gisteren nog wel even snel appelflappen gemaakt voor bij de koffie. :D

nizzie86 vindt dit leuk.
  14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Is inderdaad super lekker. Zelfs lekkerdere dan een deeg bodem vind ik.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je kan ook een pizzabodem van tonijn maken. Koolhydraatarm en vult goed. Alhoewel mijn voorkeur naar een bloemkoolbodem gaat zoals miek89 eerder al zei.

16. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Nog een taart die ik vanmorgen heb gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

birds86, Iertje81, Bubblez en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb het nog niet geprobeerd omdat man echt niet van de typische bloemkoolsmaak houd. Maak wel gewoon bloemkool voor de kinderen en mezelf en man kan op wat worteltjes knauwen dan. Maar pizza bodem van bloemkool is die smaak dan echt weg?

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Hmmmmm deze lijkt me in ieder geval al heerlijk! Heb wel een recept maar die zit bomvol suiker.

Ik ga ze proberen!

NavyCrimson91 vindt dit leuk.
  19. NavyCrimson91

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik hou van bloemkool, maar voor m'n gevoel past het gewoon niet bij pizza haha.
    Maar heb je dan ook niet heel veel bloemkool nodig?

20. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Ik had er een beetje parmazaan doorheen gegooid en was echt heerlijk! Geen vleugje bloemkool in te herkennen.

nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina