Dat zou kunnen, ik maak ‘m wel met ei. Maar dat ei gaat wel door de hete boter, dus echt rauw ei zou ik het niet willen noemen. Maar wat leuk, een kok als zoon!
Vanavond een ronde aardbeienslof gemaakt. Aangezien het erg laat is geworden ga ik hem morgen proeven.
Wauw, wat een mooie baksels. Ik wil dat ook! Ik ga deze week een taart uit te proberen voor dochters verjaardag. Dit zijn de gezonde cupcakes van 68 kcal pst.
Kan het receptje even niet vinden, uit mijn hoofd. Speltmeel, honing, appel, havervlokken en een klein handje rozijnen. ik denk dat ik maar die suikervrije kwarktaart van Glimmer ga proberen. Ik wilde met fondant aan de slag, maar of dat me lukt -
Een plakkaat fondant maken is niet zo ingewikkeld. Je hebt gewoon de juiste spullen nodig. Zoals een plastic roller (met rubbertjes aan weerskanten voor dikte) en een flexibele ondergrond. Ik gebruik vaak een siliconen mat of plastic tafelkleed. Er is tylo poeder onderweg om gumpaste te maken van fondant. Is daar nog een dosering bij mogelijk waarop het fondant wat harder word maar eetbaar blijft. Of kan je er alleen oneetbare figuren mee maken?
Ja zeker alleen mocht iemand anders dit een leuk idee vinden, plak dan de koekjes pas vast vlak voor hij op tafel gaat anders worden ze zacht. Ziet er strak uit
Alvast wat inspiratie voor Pasen: deze taart heb ik vorig jaar gemaakt Monchou taart versierd met pure hagelslag en fondant/marsepein.