Afgekomen weekend de verjaardag gevierd van de middelste en de jongste. Daar moest natuurlijk een taartje voor gemaakt worden. De middelste heeft meegeholpen en de lachende bloemetjes gemaakt.
Even een vraagje, mijn dochter word over 2 weken 6 jaar en wil graag een eenhoorn taart. Kan ik deze vrijdag avond maken en dan in de koelkast bewaren voor het feest zaterdag? Gaat met name om de toefjes die ik erop spuit van botercreme, zakt dat dan niet in of dat het eraf glijd? Anders doe ik dat zaterdag maar liever niet ivm tijdgebrek
In een afgesloten taartbak mag het zover ik weet buiten de koelkast qua botercreme. Als je goede crème hebt zal het netjes blijven staan. Nu met de hitte wat minder melk toevoegen. Als je hem in de koelkast zet word de cake droog en de crème te hard. Voor botercreme heeft cupcake jemma een goed filmpje op YouTube.
Een goed beklede taart kan gewoon een nachtje afgedekt in de koelkast, kale biscuit droogt uit. Botercreme word stijf in de koelkast, in principe niks mis mee, als je hem van te voren uit de koelkast haalt kan het zachter worden.
Ik zie telkens van die rubberen pannenlikkers voorbij komen die ongeveer het formaat van een grote thee lepel hebben. Waar zou ik die kunnen kopen?