We hebben het geprobeerd, wij hebben altijd bio+ eieren, die zijn best klein maar het was een mooi konijntje geworden ben benieuwd, morgen de auto maar eens proberen
Erug leuk, dit ga ik ook eens proberen, alleen is mijn dochter niet van de rauwkost en niet erg gevarieerd in beleg. Maar ga m'n best doen!!
Ho ho. Bento is nìet pd die kleffe bollen hello kitty rijst. maar bento gaat om de variatie/samenstelling. als je een bento lunch goed samenstelt staat de inhoud gelijk aan de kcal. Over het algemeen ziet een bento box er wel aantrekkelijker uit dan doorsnee broodtrommel, maar die opgedirkte bollen rijst is dus niet de defintie van een bento.
Dat weten we..maar het gaat hier voornamelijk om kinderbento's. Ik vind het nog niet zo belangrijk voor mijn dochter om de calorieen en proteinen e.d. te verdelen. Als ze maar een lekker gevarieerde gezonde lunch heeft.
I know tuc. Maar er werd gesuggereerd dat er maar gekoekeld moest worden op de plaatjes en dat bento stond voor kleffe rijstbollen met een hello kittu vorm. terwijl bento staat voor een leuke gevarieerde box. Meestal leuk gepresenteerd! Leuk die appel ja!! Ik zal mijn koek uitstekers tzt ook weer pakken. iemand hier ervaring met pitabroodjes meegeven? Wordt dat niet heel hard? en hoe vervoeren jullie kids de broodtrommel? Hier past hij plat op de bodem van de tas. Dus allea blijft liggen. Maar met een andere broodtrommel past dat niet meer.
Hier ook plat op de bodem, maar dochter heeft een grote rugzak, dus de smashbox zou ook nog wel passen.
Taliaa, iedereen snapt volgens mij wel dat met bento bedoeld wordt dat het een gevarieerde broodtrommel is. Het verschil is alleen dat ze in Japan andere eetgewoontes hebben. Zij eten rijst waar wij brood eten. Even een serieuze vraag, eten ze daar uberhaubt wel brood eigenlijk? Volgens mij niet he?
De echte bento'ers gaan ervan uit dat bij de juiste verhouding de inhoud vab je bentobox (in ml) gelijk staat aan de kcal. ik snap uiteraard dat de inhoud altijd overeenkomt met de kcal. Maar in dit geval bedoelde ik letterlijk inhoud als in volume. ach so. Vermoeiend die naamswisselingen. en ja kim. I know. En nee. Daar eten ze geen brood geloof ik. Maar ik kreeg de indruk dat bea meende dat wij moesten koekelen naar plaatjes van echte 'bentoboxen'. Nogmaals.. ach so... vermoeiend... etc Jammer trouwens dat mijn man de broodtrommel klaar maakt Ik kan helemaal niet vooruit. Maar ik zit me toch leuke ideetjes op te doen!!
Jaja, dus als je 250 gram voedsel in je bakje hebt, dan moet dat 250kcal zijn. Hoe doen ze dat, die Japanners? En dan ook nog de juiste verhouding E/V/K. Woow. Nou, mijn kind krijgt gewoon Hollandse volkorenbammetje met kaas vlees, lekker = leuk!
Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento: - goed volgepakt moet zitten; - vooral gezonde ingrediënten moet bevatten; - 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera); - 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren); - en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.) Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren. » BENTO: JAPANSE LUNCH VOOR KIDS » Mama Glossy
Hoeft ook niet In de traditionele bento zijn de verhoudingen van koolhydraten (rijst), eiwitten (vis, vlees, kip, tofoe) en vezels/vitaminen (groenten, fruit, zeewier) nog conservatief te noemen en deze stammen ongetwijfeld uit de tijd dat velen nog zwaar werk verrichtten in vooral de landbouw. De verhouding tussen de belangrijke productgroepen in de bento is over het algemeen 4 : 2 : 1. Dat wil zeggen dat er gebruikelijk vier delen rijst, twee delen vis, vlees, kip of tofoe en slechts één deel groenten, fruit en/of zeewier in zit. Net als in de westerse wereld, verrichten echter steeds minder Japanners zwaar lichamelijk werk, waardoor zo'n groot bestanddeel koolhydraten in de voeding niet langer gerechtvaardigd is. Moderne voedingsdeskundigen pleiten dan ook al geruime tijd voor een herziening van die verhouding in de bento. Een betere verhouding zou zeker zijn: 1 : 1 : 2. Dat wil zeggen één deel rijst, één deel vis, vlees, kip of tofoe en twee delen groenten, fruit en/of zeewier. Bento, de Japanse gevulde lunchbox - Plazilla.com Wat het nu precies 'moet' zijn..? Daar verschillen voedingsdeskunigen/dieten ook nogal over van mening..
Ach ik zie mezelf ook geen stukken kipfilet, biefstuk of heel veel groente meegeven in zoonliefs brooddoos Leuk dat het gelukt is met Het ei! Hebben jullie ergens leuke prikkers gezien? Of in huis? Vindt dat gezellig staan bij wat druiven, of daar iets aangeprikt zo in het trommeltje Ik ga ook eens kijken bij die smashdoos!
Ik heb laatst felgekleurde prikkers gekocht bij de action. 30 stuks ofzo voor 69 cent. Geen poppetjes erop maar wel felle kleurtjes en van plastic. Ze zijn wel wat slap dus zou ze niet aan hele kleine kindjes geven.