iemand verstand van de (Nederlandse) belasting?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila24, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kreeg gister van de belasting een brief dat ik in 2005 een verkeerd bedrag heb ingevuld wat ik heb verdiend in dat jaar.
    Maar ik vindt het heel raar want dat bedrijf waar ik toen der tijd werkte daar was ik in 2004 december al weg en daar heb ik ook geen eind overzicht van gehad over 2005 dus ik weet niet of mijn oude werkgever een fout heeft gemaakt of ik ?
    maar nu krijg ik dus een aanslag en zoek ik iemand die miss. kan helpen over hoe hoog dat gaat worden, want ik heb in 2006 een leuk bedrag terug gekregen van de belasting.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Kun je niet nagaan wat je destijds in hebt gevuld op je belastingformulier? Volgens mij kun je 'm anders nog opvragen bij de belastingdienst.

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ze zeggen op het belasting formulier dat ik een bedrag van 1360 ben vergeten in te vullen, het laatste salaris van mijn oude werkgever, maar ja ik heb dat nooit ontvangen en ook geen jaar afshrift van gehad aangezien ik in 2004 al weg was dus over 2005 niks van ze gehad.
    Maak me best wel zorgen erover.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat laatste salaris van 1360, staat dat wel op je jaaropgave van 2004 dan? Of heb je dat bedrag gewoon helemaal nooit ontvangen? In beide gevallen klopt die aanslag niet, maar dan heeft je werkgever waarschijnlijk een fout gemaakt. De belastingdienst hanteert namelijk de inkomensgegevens die zij van werkgevers en uitkeringsinstanties krijgen. Kennelijk heeft jouw ex-werkgever doorgegeven dat je in 2005 nog 1360 euro van ze ontvangen hebt.

Wat je het beste kunt doen, is een briefje naar de belastingdienst sturen, waarin je bezwaar maakt tegen hun 'voornemen tot afwijken van de aangifte', omdat jij volgens jouw informatie in 2005 geen salaris meer hebt ontvangen van die werkgever. Vermeld erbij dat je bij je ex-werkgever informatie gaat opvragen over je loongegevens, en vraag tot die tijd uitstel van betaling voor een eventuele belastingaanslag over 2005.
    Daarna dus een briefje naar je ex-werkgever sturen, en hierin vragen hoe het zit met die 1360. En vragen of ze jou een verklaring willen sturen waaruit blijkt dat je in 2005 geen salaris meer hebt ontvangen.
    Deze verklaring kun je vervolgens naar de belastingdienst sturen als bewijs.

En overal kopietjes van bewaren!

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik ben het met Mikki eens. En als je nu al snel wat meer informatie wilt hebben over wat je kunt verwachten, kun je ook altijd even bellen met de Belastingdienst. Het kan soms wel even duren voor je daadwerkelijk iemand aan de lijn hebt, maar mijn ervaring is, dat ze wel echt hun best doen om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ze nemen daar echt de tijd voor, als dat nodig is!

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Bedankt voor de antwoorden.
    Ik ga sowieso bezwaar aantekenen en verder doen wat Mikki zegt.
    Het enigte probleem is dat ik toen der tijd niet echt op een leuke manier ben weg gegaan dus ik betwijfel of mijn werkgever me wilt helpen.
    En ik heb in 2005 geen salaris ontvangen, heb me bankschriften nagekeken en de laatste betaling was 2004 december.

Deel Deze Pagina