Hoi! Ik vind het heerlijk om op YouTube filmpjes te bekijken van hoe anderen hun commode ingericht hebben. Het lijkt me heel leuk om in dit topic foto's (of anders eventueel getypt) te delen watvoor commode of kast je hebt en hoe je deze hebt ingedeeld. Liefs!
Ik heb zelf nog geen commode, maar een oude tafel in de slaapkamer waarop ik baby verschoon en verzorg. In een andere kamer staat een kast met wat kleding voor haar. Super onpraktisch. Ik heb nu bij de ikea de HEMNES-Ladekast besteld met 8 lades. Ik ben hierin totaal beïnvloedt door de influencers op YouTube, haha! Ik heb de kast nog niet binnen, maar ik kan echt niet wachten! Zodra ik hem heb en inelkaar gezet en ingericht heb, dan zal ik hier foto's delen. Ik heb wel al andere kastknopjes in huis! Woehoe! Waarom ben ik hier zo enthousiast over?! Ik denk omdat ik heel graag orde in de chaos wil scheppen. Alles ligt nu namelijk verdeeld over 2 kamers maar vooral NIET binnen handbereik. Hopelijk veranderd dat met de komst van de kast
Ik ga geen foto maken want de commode is 1 grote puinhoop Maar ik heb de hemnes met 3 lades. bovenste la: - luiers - bakje met sokjes - bakje met haarbandjes - rompers Middelste la: - grote hydrofielen - waskussen hoezen - normale hydrofielen Onderste la: - voorraad billendoekjes - voorraad luiers - stapel luiers voor N voor de nacht
Ik heb de Ikea malm kast met 4 lades. Bovenste lade: luiers, slabbertjes, billendoekjes, verzorgingsproducten en hydrofielen. 2e lade: alle kleding, allemaal geordend in bakjes (ben lekker los gegaan met de konmari methode toen ik nesteldrang had ) 3e lade: beddengoed, omslagdoeken, waskussenhoes 4e lade: kleding in 1 maat groter dan ze nu past, afvalbakken voor de luierenmer, zwemluiers Snap dat je het chaos vind met 2 kasten op 2 verschillende kamers, veel plezier met inrichten
Aantal bakjes wel (zijn van die stoffen bakjes van Ikea zelf), anderen niet precies en zijn een beetje bij elkaar gezocht (action heeft genoeg keuze hierin).
ik heb die met 9 lades 1 klein mandje op de commode met de dagelijkse spulletjes creme, tandenborstel + tandpasta, vitamine d + lepel en elastiekjes/speldjes voor het haar ik vind de enorme ruimte heerlijk! ik heb nu een standaard aankleedkussen van winkel P erop. Maar zou bij nr 2 denk wel een grotere/langere doen. links leg ik dan vaak een luier en de kleertjes klaar. en rechts van het kussen liggen de billendoekjes, de billenzalf, rolletje wc papier bovenste rij van links naar rechts apotheekspulletjes, overbroekjes en inleggers voor de luiers sokjes, slofjes etc wasbare billendoekjes, washandjes en kleine hydrofiel doeken slabbetjes, speendoekjes, wasbare monddoekjes middelste rij links: rompers, maillots, piama’s rechts: shirtjes, leggings en broeken onderste rij links: wasbare luiers rechts: grote hydrofielen doeken, waskussenhoezen, beddengoed Ik heb dan nog de ikea hemnes kledingkast oude type Daar hangen de jurkjes en vestjes. Op de legplank staat haar eetvoorraad aan potjes en tussendoortjes Op de plank daaronder allerlei babyspullen nog In de bovenste la zit kleding voor de volgende maat In de onderste la de voorraad aan verzorgingsproducten, billendoekjes etc.
Ik heb ook die met 8 lades. De ene helft is voor de oudste, de andere helft voor de jongste. Er zit alleen kleding in. Alle verzorgingsspullen liggen in de badkamer op een commode, en in de woonkamer heb ik ook een mand met luiers, crème enz. Ik verschoon namelijk vrijwel altijd gewoon op de bank.
Ik heb de hemnes met 3 lades. Erboven hadden we een hemnes kapstok waar de hangende kleding hing. In de bovenste lade luiers en huidige vouwkleding (in skubb bakjes). Lade eronder de kleding een maat groter. In de onderste lade linnen. Ik heb alles erin gedaan op de Marie Kondo manier. Zo kunnen we overal lekker goed bij. Alle kleding staat dus rechtop.
Ik heb de 8 lades ook. Bovenop de commode staan de verzorgingspulletjes en luiers in gehaakte gele mandjes. Bovenste 4 lades rompers/ broekjes/ shirtjes/ badcapes 2e rij lades hydrofiele luiers en beddengoed Onderste lades luiervoorraad en grotere maten kleding.
Ik heb een (verhoogde) MALM ladekast met 3 lades. Die hadden we nog over, dus omgebouwd tot commode. Hij staat op onze slaapkamer, dus het moest allemaal compact (we hebben nog geen babykamer, daarvoor moeten we eerst verbouwen, dat komt over een poos wel een keer ). Maar dat gaat prima. Aankleedkussen ligt er "naar je toe" op, op een op maat gemaakte plank die er vast op ligt. Daarnaast staat een lampje en is ruimte om bijvoorbeeld kleertjes klaar te leggen. Bovenste lade liggen rompertjes, broekjes, shirtjes... eigenlijk alle kleding die nu past. Het ligt op stapeltjes in de lade, niet in mandjes of marie kondo ofzo. Het is niet zo ontzettend veel, dus ik heb eigenlijk prima overzicht zo. (Als je maar alleen in de lade legt wat nu ook echt gedragen wordt en wat te klein is direct er uit en wat te groot is er nog niet in leggen. Tenzij je enorm veel kleding hebt natuurlijk). Middelste lade ligt beddengoed, slaapzakjes, wikkeldoeken, aankleedkussenhoezen, etc. Onderste lade liggen draagdoeken/-systemen. Op een schapje boven de commode staan cremetjes, olie etc (serie van Naïf, staat mooi ) Naast de commode heb ik een Ikea raskog trolley staan, daar liggen bovenin: (in een stoffen mandje) de luiers, sokken (ook in mandje), billendoekjes. Middelste mandje: hydrofiel luiers (in een stoffen mand) en hydrofiel washandjes. Onderste mandje kruiken. Verder boven de commode nog een bovenkastje. Daarin liggen kolfspullen, voorraad luiers en doekjes, zoogcompressen, borstel, neusspray, neuszuigertje, thermometer, en dat soort dingen. En kleding die nog te groot is in opbergdozen. Beneden in de woonkamer hebben we ook een raskog trolley staan met bovenin alle spullen die je nodig hebt om te verschonen, en een voorraad hydrofieldoeken en kwijlslabbetjes, ik leg overdag de kolf + benodigdheden daar ook in in het middelste mandje. En in het onderste mandje de draagdoek(en) die ik op dat moment aan het gebruiken ben. Overdag verschonen we bijna altijd beneden, dus echt handig om beneden ook een "verschoonstation" te hebben. NB: Goed te lezen dat je lekker bezig bent met orde scheppen in je chaos. Van je andere topic begreep ik dat je er best wel doorheen zit door de onrust van je baby. Dat je nu voor jezelf zorgt voor meer rust en structuur werkt vast ook door op meer ontspanning in je omgang met je baby, en wie weet dat je baby daar zelf ook nog rustiger door wordt.
Erg leuk om jullie indelingen te lezen! Ik heb de kast vandaag binnen gekregen. Hopelijk binnenkort de tijd om in elkaar te zetten! Het zijn 3 enorme pakketten, haha!
Wat ontzettend lief van je! Ik hoop het ook! Dit is eigenlijk het eerste wat ik voor mezelf doe/kies sinds de baby. Een kast! Waar een mens al niet gelukkig van kan worden Haha maar dat gaat meer om de orde die ik daarmee hopelijk een beetje creëer. Verder klinkt jouw kast erg handig ingedeeld. Ik heb ook een Raskog voor beneden en houd erg van de Naïf lijn hihi, herkenbaar dus.
Wat vind jij van de hoogte trouwens? Ben beetje bang dat als ze daar vanaf valt dat het wel echt heel hoog is! Maargoed, ik blijf erbij uiteraard. Maar de smalheid in combi met de hoogte.... Hoop dat het praktisch is!
Hier heeft dochterlief nog maar 1 keer gepoogd van de commode af te klauteren. Ben toen heel boos geworden! Als je wat moet pakken hand op buikje houden of even een doek oprollen en onder het aankleedkussemn dat als ze rolt richting muur rolt.
Ik heb hem al 7 jaar, ook voor zijn grote broer gebruikt, en het is nooit gebeurd, maar je moet alert zijn uiteraard.
Hier word de commode momenteel heel weinig gebruikt. We hebben beneden een verschoningskussen waar we onze jongste en onze peuter verschonen, En meestal ook de jongste aankleden. In de onderste lade ligt het beddengoed. De middelste lade is geloof ik leeg De bovenste lade een mandje met voorraad verzorgings spullen, wikkeldoeken voor na het bad. En aan de zijkant in de kastjes voorraad luiers en billendoekjes/zakjes. Beneden liggen de hydrofiele doeken. Die gebruiken we heel veel als spuugdoek aangezien zoontje veel spuugt.