Show je doopsuiker!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jenna09, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Dag dames...

Ik ben nu zowat bezig met ideeen bij elkaar zoeken voor doopsuiker. Zou het graag zelf willen maken... Wie heeft er toffe ideeen of foto's van zijn doopsuikers? Wil graag zo veel mogelijk ideetjes opdoen...

Alvast mercikes

Larreke

2. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    ik geloof dat het overgrote deel van de vrouwen hier nederlandse zijn en hier is doopsuiker niet zo als in belgie. maar je kan wel veel op internet vinden

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat zijn doopsuikers inderdaad precies? Ik moet dan denken aan trouwsuikers, waarbij je gasten dus een kleinigheidje meegeeft in de vorm van "suikers".

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Wij hebben een badeendje gedaan met een lintje om het nekje, daaraan zat een klein roze speentje en een kaartje met de naam van de kleine.
    Ik zal kijken of ik er straks een foto van kan maken.

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ja precies. op zich is het best leuk en ik heb er wel even naar zitten kijken.
    je kan tegenwoordig ook M&M's krijgen met de naam van je kindje erop...

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Er zijn best wel wat Belgische meiden op het forum hoor! De onze blijven voorlopig nog even geheim maar na de geboorte wil ik hier gerust wel een paar foto's plaatsen :D

Ik wil wel al kwijt dat wij de combinatie doopsuiker in speciale doosjes, flesjes jenever en proefbuisjes met badzout doen! Ook allemaal zelf gemaakt/gevuld en alles in 1 bepaald thema!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Daar heb ik ook naar gekeken. Heel erg leuk, maar wat zijn ze duur...! :confused:

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik had geen doopsuikers maar wel een kraamkadootje in de vorm van 2 of 3 waxinelichtjes. Daar heb ik het lontje even uitgehaald. Toen heb ik er van het bovenste laagje van een leuke servet een mooi rondje opgestreken met de strijkbout.
    Lontje weer erin en in een mooi tule zakje gedaan, met een lint en de naam van mijn kindje. Niet zo duur en toch een mooie betekenis.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat een onwijs leuk idee!
    Ik zat ook aan iets met kaarsjes te denken. Zodat de kraamvisite een kaarsje kan branden voor de baby en een goede wens kan doen of zo ;)
    Mag ik vragen hoe je dat precies doet, zo'n rondje uit een servet op een kaarsje strijken?

10. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Toch al wel toffe ideeen gelezen!

Ja idd bij ons in belgie is dat echt de gewoonte. Je geeft de mensen een kadootje mee naar huis na hun bezoek. Meestal is dat een verrassing met suikerbonen erbij! (suikerbonen zijn chocolade snoepjes met een suikerlaagje errond!)
    Ik wil eigenlijk liever iets anders, en er zijn al serieus wat ideeen aan t broeden in mijn zwangere brein...

Alvast bedankt voor de toffe ideeen. Als er nog iemand een idee heeft... shoot!

11. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik voel me wel gevleid, zeg ;)
    Je neemt gewoon een zak witte waxinelichtjes.
    Daar haal je het ijzeren hulsje vanaf en het lontje eruit.
    Dan koop je een pak mooie servetten in jullie thema ;)
    Je knipt er rondjes uit die even groot zijn als een waxinelichtje.
    Dan haal je het bovenste laagje voorzichtig van het servet af, dus het mooist gekleurde.
    Dat leg je op het waxinelichtje, en dan zet je voorzichtig de warme, (niet hete!) strijkbout erop zodat het dunne laagje servet en het kaarsje op elkaar smelten. Moet je even uitproberen.
    Als het afgekoeld is prik je een gaatje door de bovenkant zodat het lontje weer erdoor kan en terug in het ijzeren bakje.
    De rest kun je zelf verder verzinnen. Op de markt heb je meters tule dat je kan knippen en mooi lint enz.
    Hopelijk is het zo duidelijk?
    Veel succes!

P.s. het kan wel zijn dat je strijkbout vies wordt, even uitkijken met de mooie witte was erna :)

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bijna helemaal duidelijk! 8) Alleen nog weten of je dat servetlaagje met de buitenkant (dus de voorkant, zeg maar) naar boven legt, of juist andersom (dus met het plaatje naar het kaarsje toe).

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Het servetlaagje moet met de mooie kant naar boven. Al maakt het denk ik niet uit omdat het bijna doorzichtig wordt door het gesmolten kaarsvet.
    Laat eens horen of het gelukt is ;)

14. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Even een praktisch vraagje... Wat als je het kaarsje aansteekt? Gaat dat papier dan niet opbranden, zodat je in plaats van een mooi theelichtje een vuurzee krijgt..?

15. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0

:) Stel je voor dan ben ik een pyromaan op afstand!
    Zoals ik me kan herinneren brand het netjes naar beneden toe op en ligt het velletje later op de bodem.
    Probeer anders zelf nog even ;)

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij ons is het half belgisch en half nederlands. dus we hebben gewoon doopsuikers (Suikerbonen) gekocht. en de mensen die thuis op bezoek komen krijgen ook nog lekker een beschuit met muisjes :D

in mijn foto album zal ik een foto zetten van onze suikerbonen! ikzelf vind het helemaal super. veel verschillende dingen, een beertje voor de kids. en toch past alles mooi samen. wij laten alles wel gewoon maken door de winkel (luyts) omdat het maar iets van 13euro scheelt (als we het zelf doen zou het dus maar 13euro goedkoper zijn)

hoop dat je er wat aan hebt :)

Groetjes,
    Sharon

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dankjewel voor de info! Ik zal je wel een pm'etje sturen of het gelukt is. Zal nog wel even duren, want ik heb nog even te gaan tot aan mijn verlof ;)

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb doorzichtig kraakpapier(bloemenfolie)
    en daar heb ik een handje hartjes ingedaan
    dan met rose ijzerdraadje(sieradendraad) dichtgebonden en aan de uiteinden rose kralen vastgemaakt.
    nu nog kaartjes maken met de naam erop en eraan maken.

en dan heb ik een borden etagere en daar zet ik ze allemaal op staat wel gezellig!

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hai

Ik heb ook doopsuikers gekocht voor dadelijk !
    In de AVA in Belgie kan je alles los kopen doosjes, flesjes, potjes om met doopsuiker te vullen
    Die van mij zijn nu allemaal gemaakt met de naam erop geschreven nu nog alleen vullen met doopsuiker en strikje erond met een kaartje waarop dadelijk de geboortedatum komt.

Dus de foto's zijn nog geheim tot na de geboorte !

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Sharon: mooi zeg! Een deel van onze spullen komen ook van bij doopsuiker luyts! Zij zijn zeker niet duur maar wij maken wel alles zelf (hadden wij het in een winkel bij ons in de buurt gedaan, had het ons ongeveer 200 EUR meer gekost)!

Deel Deze Pagina