Rieten Reiswiegje.. Wel of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Buikje81, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje81

Buikje81 Lid

24 mei 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Wij bevinden ons in een dilemma daar wij natuurlijk een ledikantje hebben aangeschafd voor onze kleine man die er over een paar weken zal zijn.
    Volgens de kraamzorg zou het beter zijn om z'n bedje in het begin op je eigen kamer te hebben staan maar nou hebben wij een kleine slaapkamer en een groot ledikantje! Dus dat past niet..

Nu ben ik opzoek naar de goedkoopste manier om de kleine dan tijdelijk bij ons op de kamer te laten slapen. Ik kwam toen uit bij een rieten reiswiegje op standaard. Alsnog vrij prijzig (€140,-) maar oke.. Als het moet dan moet het! Omdat ik toch nog heel veel twijfel heb waarom het niet gewoon in de bak vd bugaboo reiswieg kan slapen, wil ik jullie mening graag weten!

Wie heeft zo'n rieten reiswiegje aangeschaft en wat is de mening daarover? En wie gebruikt gewoon de kinderwagen bak?

Please, laat me jullie mening weten!
    Dankjewel!

Groetjes Mascha

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij hoeft een baby helemaal niet perse op jullie kamer te slapen. Ons meisje sliep vanaf dag 1 in haar eigen ledikantje. Wanneer ze ziekjes was/is slaapt ze naast me in de kinderwagenbak..

Vind het zonde om zoveel geld uit te geven voor zo'n wiegje.

3. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Wij hebben haar ook in de kinderwagenbak laten slapen de eerste nachtjes daarna in haar eigen bed!

Doe wat voor jezelf het fijnst voelt..... succes

4. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Heb zo'n rieten reiswiegje op marktplaats voor 10 euro gekocht (zonder standaard maar die staan er ook wel op) Nu gebruiken we hem bij oma...

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben wel een wiegje, maar die hebben we dan ook van mijn oma gehad. Anders had Yorick denk ik gewoon op zijn eigen kamertje of in de kinderwagenbak geslapen. Heb je al op marktplaats gekeken of misschien bij 2e hands winkeltje? Daar hebben ze soms nog best mooie dingen staan.

Ik vind het trouwens wel fijn dat hij bij ons op de kamer slaapt, maar dat is ieder voor zich.

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Het lijkt me dat een matras in een ledikantje toch een andere werking heeft dan een gewone reiswieg?

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    je kan altijd een dikker schuimmatrasje op maat laten snijden op de markt ;)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar als je kindje nog zo klein en licht is, kan het geen kwaad heb ik begrepen.

Ik zou ook zeker geen duur wiegje aanschaffen en het lekker in de wandelwagenbak leggen.
    Ik ben zelf verliefd geworden op een hangwiegje van kindekeklein indertijd, dus wij hebben wel voor een wiegje gekozen, maar wel op haar eigen kamertje! Anders hadden wij geen van beiden rust.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee is toen wij na 3 dagen uit het ziekenhuis kwamen meteen op haar eigen kamertje gaan slapen..

Ik deed in het ziekenhuis geen oog dicht van de geluidjes die ze maakte..

Het is wat je zelf prettig vind.. je kunt het 2 nachten proberen met de reiswieg van de kinderwagen.. een wiegje is zo gekocht ;)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Bij prenatal heb je voor 89,00 leuke wiegjes ;)

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    De reiswieg van de bugaboo kun je ook prima gebruiken. Er zit zelfs een aerosleep matrasje in!
    Ik vond het fijn om ons zoontje bij ons op de kamer te hebben. Hij is pas met 4 maanden naar zijn eigen kamer gegaan.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De reiswieg van de bugaboo kan je ook gebruiken hoor. Heb ik ook de eerste 2 weken gedaan.
    Ik werk zelf in de kraamzorg en wij raden de wagenbak af omdat er bij veel kinderwagens (bijv quinny) zachte raden omgeen zitten met vulsel dat dus niet ademt. De bugaboo heeft dit niet en heeft er ook een goed matrasje in.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het matrasje van de reiswieg van de bugaboo zo dun? Maar dat vind ik ook van het matrasje van ons wiegje :( Waarom doen ze dat?

Een kleintje hoeft niet perse bij jullie op de kamer hoor. Ik vind het zelf de eerste paar dagen wel zo prettig, maar de kans zit er nog altijd in dat het totaal niet bevalt en je dus voor niets een wieg hebt. Wij hebben wel tweedehands een wieg aangeschaft omdat in onze tijdelijke woning wij geen extra slaapkamer hebben en een ledikant zou niet passen in onze slaapkamer. Dus dan is een wieg wel fijn.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De matrasjes zijn wel dun. Maar je kindje is ook niet zo zwaar als hetin de wandelwagen ligt en heeft dus geen dik matrasje nodig.

15. jufjuf

jufjuf Nieuw lid

10 dec 2008
    4
    0
    0
    juf
    Ik heb ook een reiswiegje gebruikt voor de eerste weken. Wel extra het matrasje uit de kinderwagen gebruikt. Het beviel prima! Het is niet nodig om een standaard te kopen, bij mij stond de reiswieg op een tafeltje. Als het maar stabiel is.

Deel Deze Pagina