@Sharon: dat ziet er goed uit! Hier Nederlanders woonachtig in Belgie, dus ik zal ook een mix moeten maken van beschuit met muisjes en doopsuiker.. Ik zal eens kijken bij de Ava Ik zag trouwens dat de Peltri (zit die door heel Belgie?) ook kant en klare doopsuiker-pakketten heeft..
Toffe ideeen gezien en gehoord. Ben ondertussen eens bij de ava geweest en heb vanalles wat gekocht. Nu uitproberen... Ook de naamkaartjes wil ik zelf maken en dat idee is al klaar... Veel werk maar ik heb nog tijd hé. Denk dat ik daar maar eerst aan begin dan zijn ze al klaar dan kan doopsuiker later gemaakt! Mercikes voor de toffe ideeen!
sorry maar ik snap niet wat er specifiek belgies aan is, hier heet het alleen kraambedankjes. Bij ons is dat heel normaal en bij mijn man zijn kan (rotterdam) ook. Ik heb ze vanmiddag gekocht, een doosje met een kindje en een baby er op. Daaraan komt een kaartje met de naam en datum dat het kindje geboren is en die komt vast met een blauwe of rose knijpertje. groetjes conny
Ik heb folie (zoals bij de bloemist) gevuld met blauw/witte suikerhartjes, lint erom heen met een blauw speentje en blauw kaartje eraan. Op het kaartje komt de geboortedatum 'Bedankt voor je bezoekje' en de naam van het kindje te staan.
Mooi meid! Is het trouwens de naam van jullie kindje dat op die zakjes rechts beneden in de hoek staat? Ik zeg het maar in geval het de bedoeling is om de naam geheim te houden.
hihi, neej is niet de naam van ons zoontje. dit was het voorbeeld dat in de winkel stond. er is nog wel iets aan de mand verranderd, andere vorm van doosjes ed maar het komt er ongeveer zo uit te zien, die kleuren, cubussen en beertjes enzo was echt niet duur. ik denk dat wij voor 60stuks 150euro kwijt waren! ben echt benieuwd, volgende week mogen we het op gaan halen
Peltri zit alleen in Bree en Overpelt. Wij wonen ook in Belgie maar hebben geen suikerbonen gekocht bij de geboorte. Hier hadden we een geboortetaart, maar we hebben dan ook maar weinig kraamvisite gehad.
Nog even dit topic uit de oude doos gehaald. Ik had een nieuw leuk idee dat ik nu aan het maken ben, misschien vinden meer mensen het leuk... Een Smarties doosje ingepakt met een mooi klein lapje stof als babytje dat slaapt. Het is even oefenen met vouwen van de stof maar zoo lief... Als iemand het interesseert wil ik het wel beter uiteggen of een foto plaatsen. Maar misschien vind niemand er wat aan
Peltri zit inderdaad enkel daar, maar die zijn wel duur hoor! Denk dat je dus daar ergens in de buurt woont en dan zou ik je aanraden eens in Lommel te gaan kijken 'T krantenpandje'. Daar was het het goedkoopst en heel mooi. Wij hebben het zelf gedaan en bij Ava gehaald. Vooral omdat ik het graag zelf wilde doen, want goedkoper was het niet. Wij hadden glazen potjes, houten emmertjes, proefbuisjes met jenever en badzout en leuke potloden voor de kinderen. Ik had een heel leuk idee gezien op Internet, maar dat hadden ze (nog) niet bij ons in de buurt. Het is een soort kauwgomballenmachine met plastic balletjes. Daarin doe je dan suikerbonen of een klein cadeau'tje en als de gasten naar huis gaan kunnen ze een balletje draaien . Ik vond dit één van de leukste dingen tijdens mijn zwangerschap, de suikerboontjes
Up Mijn doopsuiker staat ook in mn album! Er moeten nog wel koekjes bij maar die komen pas over 2 weekjes
Thanks meid! Ja haha de naam isser nu wel uit maar ik ken niemand hier irl dus dat valt wel mee Ik haal de foto's vanavond laat wel weer weg just in case, haha
Tja Belgie heeft toch net iets meer..., in Nederland heb ik nog bijna nooit een kraamkadootje gehad.En dan zoiets moois! (Afgelopen maand 3 babytjes gaan kijken). Ik ben nu ook wel weer aan het knutselen en vind het super om te doen. Bij de vorige geboorte, als je mensen dan iets meegeeft; helemaal verbaasd, voor mij? Wat leuk! .
Ja dat is waar in België is het echt traditie he, hier zouden de mensen raar kijken als ze niets meekrijgen denk ik, haha Maar ik vond het ook super leuk om te doen, alles zo in mekaar knutselen ik heb ook nog koekjes besteld die komen over 2 weekjes aan, ook met haar naam erop! Ben zo benieuwd! Wat ben jij nu aan het knutselen ?
Wat ben jij nu aan het knutselen ?[/quote] Een doosje Smarties verpakt als kindje in een lapje stof. Misschien dat ik er in een zakje of folie nog wat leuks bijdoe... Foto in mijn album. P.s. naam op het kaartje is maar een verzinsel... en ze moeten nog een gezichtje krijgen.