Theebeeb, liggend dragen is inderdaad de kommahouding en dat wordt niet aangeraden omdat je kindje (soms onopgemerkt) met de kin op de borst komt, de luchtpijp is bij baby's nog moet helemaal uitgehard en kan dan dichtklappen. Je mag de beentjes al spreiden vanaf het begin als dit zonder weerstand gaat. Ik dacht ook dat daar de voorkeur ligt omdat de druk van de doek op de voetjes die in de doek 'staan' ook druk op de heupjes geeft. Maar niets forceren. Mijn meisje ben na een paar weken gaan dragen en toen meteen met de beentjes gespreid, zo ligt ze ook vaak op mijn buik en vindt het fijn.
Up! Iemand nog leuke foto's? Zaterdag ga ik een nieuwe doek aanschaffen, ik twijfel nog over een geweven of een mei tai. Iemand ervaring met de Mysol, de mei tai van girasol?
Ik ben helemaal verliefd geworden op deze: Wallabi Baby Jungle Maar omdat er verschillende maten zijn wacht ik even tot ZL 6 maanden is. Anders kan hij er maar even in.
Jij wordt ook draagdoekenverslaafd Flashyfly Hier mijn Hopp Havana, ik heb nog een ByKay Denim onderweg en ik wil graag nog een Natibaby (die heeft zoooveel leuke):
Wat een scheetje! Mooie doek! Ja ik word echt verslaafd! Er zijn zoveel mooie doeken en stoffen maar het kost allemaal zoveel. Zaterdag is inloopochtend, ik neem ML mee want anders ben ik bang dat er teveel aan mijn vingers blijft plakken
Zal ff een poging wagen , mijn mika een paar weekjes oud helemaal munt aan het slapen. In de marsupie breeze btw
Zovaak zie je geen marsupi eigenlijk. Handige drager zo met dat klitteband zeg! Zit wel een beetje laag of niet?
Ik wilde ook heel graag een marsupi breeze, vond het alleen jammer dat hij enkel geschikt is voor jonge baby's. Mooi ding! Ik draag haar zelf iets hoger, dat ik een kusje op haar hoofd kan geven.
Leuk topic dit ! Ik draag hier onze kleine in de mysol (Girasol). We hebben geleerd van een draagconsulent dat het eerst over zijn beentjes moet en dan onderlangs, maar ik vind het zo "strak" zitten. Iemand hier toevallig ervaring mee ? Ik heb hem er pas 1 of 2 keer ingehad, hij begint elke keer te huilen en dan heb ik het idee dat hij niet lekker zit of ergens pijn heeft.
Loontje, ik (geen expert trouwens hoor) vind het er goed uitzien. Ik heb de hop-tye en ik weet niet of de banden even breed zijn maar na het kruisen op mijn rug laat ik de banden uitgespreid als ik ze naar voren haal. Oh ik maak er een vaag verhaal van . Dat ze dus van voren uitgespreid over de baby zitten zodat de zijkanten dicht zitten. Misschien moet je zoontje nog even wennen aan het dragen. Hier begon ze in het begin ook wel eens een beetje te jammeren eerst maar na eventjes rondhupsen viel ze dan in slaap.
Kan geloof ik tot 12 of 13 kilo mijn oudste is net 13 kilo,dus denk dat hij er nog wel een tijdje in kan, ik draag nu idd ook wat hoger, idd zodat ik een kusje kan geven
Idd, jammer dat t zoveel kost. Ik ben deze doek al een beetje zat aan t worden er zijn zoveel nieuwe leukere doeken. Zit te denken om deze misschien te ruilen/verkopen. VL zal hier ook wel denken..
Mooi! Die ga ik morgen ook halen! Ml vind hem nl ook mooi en niet zo verwijfd als al die andere doeken, dus hopen dat hij ook gaat dragen Hoe bevalt hij verder? Ik heb een hoptye gehad en die banden zijn volgens mij iets breder... Maar dat kan ik morgen pas met zekerheid zeggen als ik de mysol in handen heb. De brede banden zijn fijn om een extra laag over zijn rug te maken voor steun en warmte.
Ík heb nu een bondolino, maar ik merk dat ie tijdens t wandelen wat zakt..... Terwijl ik toch strak knoop! Moet ze nu echt stevig met haar hoofdje tegen mij liggen want dat vnd ik dan weef eng met ademen. Iemand misschien foto's van baby in bondolino?
Helemaal happy met mijn nieuwe Mysol Alaska! En alweer mooie zomerdoeken in mijn handen gehad, laat de zon maar komen Weet iemand hoe je makkelijk kunt borstvoeden in een mysol?
Waarom zou het over de beentjes moeten eerst? Ik heb draadgdoeken maar ook bondolino en die lijkt een beetje op die van jou. Daar doe ik ook de banden onder de beentjes en er niet over. Het lijkt me oncomfortabel voor de kleine op deze manier...?