show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Yup, ik beken :)

Heb mijn doeken op verschillende wijzen gekocht.
    1 via slingomama
    1 via babydump
    1 via oscha
    1 tweedehands via het dragen en voeden forum

Waar heb jij ze gehaald?

Hier doek nr 4:
    Bekijk bijlage 316316

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Mooie doek! Lief kindje!

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dames !
    Ik heb jullie advies nodig! Mijn kleine meid gaat deze week naar de Kdv mijn man brengt haar en ik haal haar op met een kinderwagen is het zo"n gedoe. Het is voor mij makkelijk een draagzak of draagdoek te kopen. Wat en welke raden jullie mij aan en ga hem eventueel ook voor de vakanties gebruiken!

4. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    M'n mannetje in de bykay denim

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    MOOI! Al die motieven staan echt heel mooi bij je mannetje.

Volgens mij heb je er nu meer :D
    1. babybij
    2. rekbare van een vriendin overgenomen
    3. girasol via inloopochtend dragenenzo.nl ML meegenomen en hij is ook verkocht :D Bondolino was zijn favoriet maar ik wilde graag de mysol.

4. 2e hands geweven hoppediz via dit forum. Helaas nooit gekregen.... heb ik weer :x

dus ben op zoek naar een mooie geweven voor de zomer. Kyan en ik hebben het beide snel warm dus het zal een dunne doek worden. Maar ik ben er nog niet over uit. Iemand tips?

vind trouwens een numpat mei tai van wearababy ook mooi.... kun je helemaal zelf samenstellen. Mei tai is ook fijn voor ML.

@Ellen, die denim is ook mooi!

@Froetsel, waar te beginnen? Ik vind de hop tye van hoppediz fijn om mee te beginnen, of een rekbare doek. Maar op vakanties (ik ga er van uit in een warm land) kun je weer beter een geweven dunne doek kopen. Er is zoveel moois te koop! Ik zou je niet kunnen adviseren.....

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Mooie foto weer meiden en prachtige doeken

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik heb net al mijn geweven doeken verkocht en maak veel gebruik van mijn emeibaby en de beco gemini.

8. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik zag een vraag over vliegen. Wij zijn vorige maand naar Nigeria geweest. Dl is een moeilijke slaapster, dus dit was voor ons de enige optie om haar uberhaupt in slaap te krijgen. Ik heb op het vliegveld zelf veel gedragen. En in het vliegtuig heb ik haar FWCC geknoopt, zo heeft ze heerlijk geslapen. Normaal draag ik alleen nog op mijn rug overigens. Maar FWCC kon ik ook nog gaan zitten in de stoel.

Vorig jaar zijn we ook geweest, toen ze 2 maanden was. Toen heb ik forse discussies gehad met de crew. Ze sliep lekker en ik wilde haar bij het stijgen en landen in de doek houden. Maar ze moest op schoot zitten(yeah right, baby van 2 maanden) En in een gordeltje. Leek mij een heel wat minder veilige oplossing dan strak tegen mij aan, waarbij ik wel mijn handen vrij heb en haar nekje ondersteund is. Uiteindelijk zowel op heen als teurgreis na praten als brugman haar er in mogen houden. Maar blij waren ze er niet mee. Was de Klm. Officieel moeten ze gewoon op schoot in een gordeltje.

Ik had overigens twee doeken mee:D Een winterdoek voor nog hier op schiphol en in het vliegtuig, en toen we daar waren schakelde ik over op mijn Ellaroo zomerdoek, heerlijk dun en fijn voor die warme temperaturen. Was echt heel handig!

9. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Wat zonde dat die Hopp nooit is aangekomen! Wat zegt de verkoper? Of laat die niks meer horen? :(

Heb ook alweer een girasol op t oog :) maar eerlijk gezegd hou ik er niet echt rekening mee met t weer of iets (NL weet je t toch nooit), alleen of t mooi is of niet :)

10. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Wat ik me af vroeg. Is de FWCC knoop niet slecht voor de beentjes en heupjes? Ik heb mijn dochter nu ook voor het eerst zo gedragen, maar dat leek me niet fijn zitten met de beentjes.

Ik heb nu een tricot doek van bykay. Vond de doek vandaag al w
    Erg warm. Heeft er iemand ervaring met de bykay denim? Dit is toch geweven?

11. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mooie doeken allemaal meiden!!!

Ik heb zelf ook een aantal doeken, super fijn. Ik draag/droeg mijn zoon vooral voor (op buik) maar nu ik zwanger ben, ben ik druk aan het oefenen met de rucksack. Toen hij kleiner was, wilde dat gewoon niet, omdat hij veel te druk was. Nu is hij iets rustiger en blijft lekker op mijn rug, alleen plopt de doek nogal eens onder z'n billetjes vandaan. Iemand tips hoe ik dat kan voorkomen? Het knopen gaat opzich helemaal goed, maar alleen dat obstakel dus, erg vervelend.

Hopelijk kan iemand me er mee helpen...

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    De doek echt goed onder z'n billen stoppen, tussen jouw rug en zijn buik in, tot in zijn knieholtes en dan die staarten erover kruisen. Hier soms ook nog zo'n butt pop wanneer ze wurmt, maar over het algemeen blijft 't op die manier goed zitten.
    Ik ben druk de double hammock aan het oefenen, met wat hulp krijg ik 'm super goed geknoopt en dan zit 't als een huis; super stevig, geen butt pop mogelijk. Maar nu dus nog oefenen 'm alleen ook goed strak te knopen.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je de FWCC goed knoopt (dus ondersteuning van knie tot knie, knietjes hoger dan de billetjes, doek goed strak), is het zeker niet slecht voor de heupjes en beentjes. Sommige jonge baby's willen liever nog met opgetrokken beentjes gedragen worden ipv met gespreide beentjes, in dat geval zou ik dus niks forceren nog.

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    De staarten er goed over kruisen lukt al wel goed. Morgen maar eens proberen meer doek onder zn billetjes te 'trekken'... Maar ben dan direct zo bang, dat de doek te laag op zijn rug komt, snap je hoe ik bedoel?

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Geen draagfoto nog helaas, wel een nieuwe doek: Girasol Diamond Dark Rainbow

Heerlijk <3

Bijgevoegde bestanden:

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Oehh mooi!!! <3

17. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Mooi dames!

ik heb een vraag aan jullie. Ik wil graag een mei tai, lijkt me makkelijk om mee te nemen en te gebruiken wanneer we weg gaan. Ik heb een Hoppediz doek, bevalt prima! Alleen de meters stof zitten me wel eens in de weg als ik niet thuis knoop.

Hebben jullie tips voor een mei tai? Ik zag mooie mei tai's bij Mister Mirko. Dames ervaring met de mei tai van Mister Mirko?

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Een draagconsult kan ik je echt aanraden. Ik vind de ruck persoonlijk echt ruk :p. Alleen maar buttpoppen. Ik draag dan ook altijd in de DH. Met de armpjes van mijn dochter er uit. Dat vind ik zelf wel echt het prettigst, en mijn dochter ook. Deze knoop is echt super stevig, ze kan er no way in butpoppen.

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mooi!!

20. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    De ruck vind ik echt ruk! Die kan ik nog steeds niet haha, ik draag altijd in een drs2s die vind ik het allerfijnst al is de dh ook fijn.

Deel Deze Pagina