show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Bekijk bijlage 347244

Dit is mn meisje in de minimonkey, echt n draagzak van niks vind ik, draagt niet comfortabel. En zij vond t ook niks, deze foto was echt n toevalstreffer. Ook n draagdoek vond ze niks alleen mama's arm was lekker....

Had ook nog n bondolino aangeschaft, toen ze klein was vond ze dit dus ook niks maar laatst op vakantie was t ideaal! Makkelijk in gebruik en geen last van nek of rug!
    image.jpg

2. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    image.jpg
    Dit is ze in de minimonkey, minimonkey zie je eigenlijk niet maar foto vind ik zo schattig

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja dat doe ik, maar ze word wat boos en dan ploppen dr billen dr uit zeg maar.. Met een grote knuffel geoefend en dr zus daarbij lukt t wel... Mkrgen weer proberen. Maar anders wil ik dus wel even een draagconsult aangezien we na volgende week naar de ardenne gaan en veel willen wandelen ;) en ze wat zwaar word voor voorop.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het net zo'n kleine springveer als onze kleinste dame? Want dan wurmt ze zichzelf er misschien ook uit? Doet Caitlyn hier iig wel, bij haar steeds het probleem dat het rugpand (deel van de doek dat dwars over haar rug loopt) naar beneden zakt.
    Ik denk dat ik gewoon nog niet strak genoeg knoop, (maar tips zijn welkom :)).

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    #525 HooyoShimbir, 31 aug 2013
    Laatst bewerkt: 31 aug 2013
    Dat dus precies rozemarijke, dat ze zichzelf eruit wurmt! Lastig. Hij zit nu! Ga even kijken hoelang het netjes blijft. Ik knoop haar trouwens met armen buiten de doek anders raakt ze helemaal overstuur. Ze zit nu in de rucksack tibetaans afgeknoopt! Al 20 min! :)

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik vind het zit gedeelte nog steeds niet mooi tot in de knieeen komen. Zit nu paar cm ervoor..

7. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Heb je een foto? Dan kunnen we meekijken

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Jedine wat een prachtige foto!

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Zal vanmiddag eens een foto maken. Ze heeft er nu een uurtje ingezeten en zat nog net zo als toen ze erin ging en ik heb wel flink lopen hupsen met dr.. Vanmiddag weer ff proberen. Ze zat opzich wel mooi hoor alleen dus dat het zitgedeelte niet helemaal tot de knieen kwam maar knieen zaten hoger dan de billen dus dat zat wel goed.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Eén puntje; een minimonkey is volgens mij - maar correct me if I'n wrong - geen ergonomische drager Ik geloof dat minimonkey ook dragers heeft waarin je je kindje in een kommahouding draagt; dat is absoluut onveilig, kindjes kunnen in die houding moeilijk ademen.
    Er zijn super mooie dragers die voor zowel ouder als kind ergonomisch zijn, en dan kun je echt met gemak 12 kg op je rug dragen zonder dat je last krijgt van schouders of rug. Daarnaast kan een kindje daar ook onbeperkt in; in een niet-ergonomische drager zou ik de draagtijd beperken.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Klopt. En volgens mij is die op de foto van jedine er 1. Of zie ik dat verkeerd? Omdat je kindje amper ziet?
    Die dingen worden afgeraden omdat ze gevaarlijk zijn. Kindjes liggen er in een verkeerde houding in en hierdoor gevaar voor verstikking. Op de foto zie je ook dat kindje helemaal verstopt zit. Zijn ook niet ergonomisch dus je je hebt zelf ook snel last van rug en nek. Heb zelf ook zo'n soort gehad. Dit was een lodger shelter. Zelfde princiepe. Wat een onding. Ik last van nek en rug, ondanks dat ze maar 5 kg woog. Kind vond het ook niks. Toen een beco butterfly gekocht en die is echt super. Heb haar zelfs met 13 kg nog gedragen en geen last van rug of nek.

12. raspberry

Hier wil ze ook echt niet met d'r armen erin hoor, (ze zijn echt even oud, of niet ;))! In het openluchtmuseum een paar weken terug was ze op een gegeven moment toe aan slapen en toen ze eenmaal sliep, kon ik de doek over d'r heen trekken, (FWCC), maar echt niet als ze wakker is! :D
    En ze wil alles nogal meemaken, dus ze hangt alle kanten uit. Maar ik merk dus dat hoe strakker ik knoop, hoe beter ze zit en blijft zitten. Echt flink strak trekken dus :)

13. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Whoehoe! Vandaag voor het eerst succesvol op de rug gedragen!

Had het al vaker geoefend - hangend boven het bed - maar vandaag voelde het dusdanig goed, dat ik er een uurtje mee rond heb gelopen :)

Ik weet niet meer welke knoop het is. Heb eerder zoveel filmpjes honderden keren bekeken, en vervolgens deze uit mijn hoofd gereproduceerd.. volgens mij is het double hammock :( Erg fijn. Volgende keer hoop ik haar wat hoger op mijn rug te kunnen plaatsen!

Bekijk bijlage 347371

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow mooi!

Ik heb vandaag poging gedaan maar elke keer als ik haar met doek op mn rug zwaai ben ik de doek al kwijt aan een kant. Die zit dan half onder saar en krijg ik niet los...

15. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Dat had - en heb - ik ook. Ik probeer er van te voren rekening mee te houden waar ik dat uiteinde van de doek heb liggen, zodat wanneer ik haar op mijn rug heb dat uiteinde niet ook nog eens helemaal om mijn lichaam gedraaid is, maar alvast 'in de buurt is' zeg maar. En dan toch een beetje vanonder haar lichaam vandaan peuteren. Ging goed hoor! Krijgen we vast vanzelf handigheid in ;)

16. raspberry

Hoe zwaai je haar op je rug? Ben hier ook beginnend rugdraagster, maar de santa toss werkt voor mij het beste :) Dan heb je de doek tenminste in je handen :)

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jehhh vanmiddag weer op de rug gedaan helemaal in 1x mooi en goed geknoopt! Ben zo blij.

Ff geen foto want droeg me hoofddoek niet..

Ik doe ook draaien vanaf me zijnmaar kan haar ook zwiepen over me schouder heen.

18. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook Santa. Hoewel ik niet echt een 'toss' maak, maar haar eerder heeeeel voorzichtig over m'n schouder begeleid ;)

Superman durf ik nog niet, het voelt niet goed bij haar fragiele schoudertjes (ze is dan ook nog maar 6,5 maand oud). En met hip scoot krijg ik haar bij lange na niet hoog genoeg.

19. raspberry

Hihi, ja, ik gooi hier ook niet echt, 't is idd voorzichtig die kant op, maar wel nog zo snel dat ik het gewicht houd :D
    Van de week lukte voor het eerst de BWCC helemaal zelf. De DH vind ik fijner dragen met 'r huidige gewicht, (ergens rond de 9 kilo, laatste keer wegen was ze 8,3 geloof ik), maar die is wel lastig alleen te knopen als je een beweeglijke dreumes hebt ;)

20. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ahh wat lief, ze zit er netjes in ja! Leuke doek ook.

Ik knoop zowizo alleen me man helpt daar niet bij haha dus miss dat het daarom gister ook allemaal niet wou. Voor t eerst proberen en gelijk alleen..
    Ik draag trouwens in een little frog. De beige.

Ben nog steeds helemaal in mn nopjes dat t gelukt is. Morgen lekker ff wandelen in t bos!

Deel Deze Pagina