Dankje voor je uitleg! Heb al even op youtube gekeken, maar er zijn toch ook nog wel verschillende technieken op om de rug te knopen zie ik. Welke vind jij het fijnst? En kan dat wel gewoon met een tricot slen of moet ik toch een geweven doek aanschaffen? Ja, een kwestie van uitproberen, ik ga wel eerst even oefenen met een kussen, en daarna ga ik het proberen met ons kindje. Op miijn buik houd ik het niet langer dan een uur vol omdat het dan echt wel gaat trekken aan mijn schouders. Denk dat dat op mijn rug anders is, want zware rugzakken zijn nooit een probleem voor mij. (en ja, ik bedoelde die stelage op de rug ) Ik had ook al even gekeken op het dragen en voeden forum, maar daar zie ik ECHT door de bomen het bos niet meer....
Voor op je rug geen elastische doek gebruiken hoor. Dat is gevaarlijk. Een mooie geweven of een ergonomische draagzak inderdaad. Ik draag inmiddels op mijn rug in de knoop double hammock, maar daar vond ik een draagconsult wel echt heeeeel fijn voor! Overigens is mijn geweven doel echt een verademing na de tricot. Daar droeg ik ook graag mee, maar dit draagt zoveel fijner nog!
Wombat = ergonomisch? Ik ga ook maar eens zoeken naar een mooie geweven doek. Toch maar het dragen en voeden forum induiken ben ik bang. Ik weet anders echt niet wat/waar ik een goede doek zoeken moet... (in de beschrijving van de tricotslen staat trouwens wel dat je je kindje op de rug ermee kan dragen?) Net filmpje gekeken van Double Hammock, ziet er goed uit! Mooi ook dat het zo breed uit over je borst zit.
Ja, een wompat is zeker ergonomisch! Het dragen en voeden forum kan je ook mooie doeken kopen. Voordeel vind ik van een gebruikte, dat ze al lekker zacht zijn door het indragen. Een niet ergonomische draagzak is baby bjorn, stokke, chico dergelijke zakken. Ja, staat inderdaad in de beschrijving, maar ik heb wen filmpje gezien waarbij het kindje achterover hing en door de elasticiteit viel hij er uit, doodeng! En een geweven voelt ook gewoon echt fijner.
Mocht er iemand hier interesse hebben, ik heb een Tricot Slen in de kleur lime te koop staan, weinig gebruikt, mag vertrekken voor 20,-
Ik heb een tricot slen en de Hoppediz das leichte. Aangezien dit een zomerbaby gaat worden komt de doek vast goed van pas. En als kadootje voor mezelf en de baby wil ik een ergonomische drager kopen. Die Tula ziet er mooi uit. Weet iemand waar je in de omgeving van Zwolle dit soort dragers kan proberen? Ik ga dit topic volgen
Tja, lastig, wanneer ben je uitgerekend? Ik zou zelf sowieso nu voor een geweven doek gaan. En dan een lekkere katoenen is heerlijk voor een pasgeboren wurmpie . Dan heb je natuurlijk nog het puntje smaak en jongen meisje. Ik zou eens kijken op het dragen en voeden forum. Daar kan je ook veel doeken overkopen. Succes!
He meiden, even een vraagje. Mijn jongste hangt steeds op mij. Ik hou hem nu steeds op mijn heup, maar dat is echt niet handig. Ik heb nooit een draagdoek/zak gebruikt. Nu zou ik er toch wel eentje willen gaan gebruiken. Wat zou dan het beste zijn. Mijn zoontje weegt iets van 12 kg, geen kleintje dus . En in welke houding dragen jullie een dreuems?
Ik zou dan denk ik gaan voor een ergonomische draagzak. Deze kan je dan het makkelijkst op je rug dragen. Vooral omdat je kleintje knopen niet gewend is namelijk. Of een ringsling, daarmee kan je je kindje ondersteund dragen in de houding die jullie nu gewend zijn. Maar er zijn dames die hier echt veeeeeel meer verstand van hebben. Misschien eens kijken op babybij.nl? Daar zou je namelijk ook een goede drager kunnen huren. Een doek moet je leren knopen. Het kan wel hoor, mijn dochter weegt 11 kilo en draag ik dus ook met gemak.
Hoi hoi, Vorige week heb ik zelf een topic geopend over welke draagdoek / draagzak. Ik had ooit een draagdoek van iemand gekregen, maar dat gefrummel met die knopen.... Toch wil ik het weer gaan proberen met ons 2e kindje, die in aantocht is. Heb de draagdoek er weer bij gepakt en het is een tricot slen. Is dit een goede doek? En kan de kangoeroe draagmethode vanaf het begin? Die heb ik toen niet geprobeerd, maar die lijkt me fijn. Alvast dankjewel!
Hoi hoi, Ik had ook in het begin een tricot slen, maar vond dit al vlug best zwaar en warm. Ik weet niet precies wat de kangoeroehouding is. De beste houding is in ieder geval tegen je aan en dan de knietjes boven de billetjes. De kikkertjeshouding noem ik het zelf altijd. Ik heb een geweven doek en ik knoop die voor in de knoop fwcc (front wrap cross carry) Dat heb ik ook in de foto. Op zich is die houding in de tricot niet super anders, maar daar doe je het knopen van te voren, terwijl ik de doek om haar heen knoop als het ware
Hoi hoi, Dank voor je reactie, volgens mij is de kikkerhouding hetzelfde als de kangoeroehouding zo te zien. Ik denk dat ik maar begin met de doek die ik heb gekregen, die tricot slen. En als ik daar mee uit de voeten kan en het dragen bevalt goed, dat ik dan op zoek ga naar een goede geweven doek en eens langs de babybij ga. Het lijkt me lastig om nu al te slagen zonder baby om het mee uit te proberen??? Ik ben uitgerekend eind augustus, dus dan ga je toch langzamerhand de herfst in en lijkt het me niet bezwaarlijk dat deze doek wat warmer uitvalt. Kwestie van je kindje luchtig kleden?? Hoeveel dragen jij / jullie je baby eigenlijk? En doe je ook boodschappen en huishoudelijke klusjes met je baby op je buik? En wil het kindje dan nog wel in de wieg slapen? Alvast dankjewel!
Ahh, ok, ja dat is echt een perfecte houding inderdaad! Ja, ik ben ook begonnen met de tricot slen dus en ik vond het heerlijk hoor, ik heb overigens wel veel geoefend voor de geboorte. Met youtube en een knuffel . Voelde ik me wat vertrouwder bij. Mijn dochter was geloof ik 5 maanden toen ik mijn geweven doek kocht. Je hebt dus zeker weten nog wel even hoor Ik draag mijn meisje iedere dag. In het begin deed ze ook iedere dag wel slaapjes in de doek. Inmiddels gebruik ik hem vooral als vervoersmiddel, of als ze echt uit haar doen is. Toen ze nog wat kleiner was vond ik hem ook ideaal op visite bijvoorbeeld. Zo was ze veilig bij mij en kon niemand haar "zomaar" pakken. Tijdens het huishouden gebruikte ik hem ook wel ja. En toen in de geweven doek op mijn rug. Inmiddels niet meer, ze kruipt en stapt liever. Boodschappen deed ik altijd in de doek. Inmiddels neem ik haar mee in de draagzak en zit ze daarna in het zitje van het wagentje. Wij zijn ook op vakantie geweest naar New York, toen was ze 6 maanden. Ik heb geen wagen mee genomen en heel de stad met haar samen door gelopen. Ze sliep er in en zag alles veilig vanaf mij En ja, ze slaapt perfect ook in haar bedje hoor. Maar goed, ook regelmatig tussen ons in dus misschien is mijn beeld hiervan niet hetzelfde als andere mama's
Even voor degenen die een Hoppediz das leichte hebben, is dit een fijne doek bij warm weer? Ik heb nu een Ellevil bamboe/katoen combi, maar ik denk dat die over drie maanden echt al veel te warm is hier in Spanje. Ik zit erover te denken een Hoppediz te kopen, maar zou dat echt verschil maken? Of heeft iemand nog een andere tip?
Rijtje, dankjewel voor je antwoord. Ik ga veel oefenen. Lijkt me heel fijn voor de baby en ook voor mij, zeker omdat ik al een peuter heb die niet meer overdag slaapt. Als ik de baby zo bij mij mee kan nemen, dan heb ik meer bewegingsvrijheid. Alleen ziet mijn partner het niet zo zitten. Die is bang dat ik het kind bezeer mocht ik vallen
Ik heb in augustus nog een paar hete dagen gehad met zoonlief in de draagdoek, was toen blij met mn calin bleu zomerdoek. Maar verder was het idd al snel goed te doen met een normale katoenen doek. Was het echt 30+ graden dan zat hij alleen in zn luier in de draagdoek. Je rekbare doek is vast prima voor de eerste maanden hoor, bevalt het, kan je idd een mooie andere doek zoeken! De eerste maanden droeg ik mn zoon echt uuuuren per dag, en zelfs soms in de nacht. Hij heeft reflux en wou graag rechtop ivm spugen. Hij sliep vaak alleen op mn buik en hadden we een lastige nacht, deed ik 'm in de draagdoek en viel dan zittend in bed terug in slaap, met 100 kussens om te blijven zitten - maar hij is behandeld voor zn reflux, koemelk allergie en KISS syndroom en kon toen weer prima zelf in zn wieg slapen hoor! De eerste maanden sliep hij dus afwisselend in de wieg of in de doek. Ik deed idd het huishouden met hem in de doek en zeker ook boodschappen. Heb hem vandaag voor de 1e keer in de wagen mee de stad in genomen ipv in de doek omdat ik met een vriendin ging die ook weleens achter de wagen wou lopen. Hij is nu 6 maanden! Kleine stukjes deden we wel vaker in de wagen hoor, maar echt de stad in vond ik onhandig. Boodschappen zit hij ook altijd in de doek, ik weet niet hoe ik 't anders zou moeten doen want hij kan niet zitten en mn dochter zit in het zitje in de kar. Maar hij slaapt prima in zn wiegje nu hoor, de eerste 3 maanden wat minder, en nu soms nog een dag dat hij niet zelf in slaap wilt vallen. Ik leg 'm altijd in bed, lukt dat niet, dan mag hij op schoot in slaap vallen, en dan leg ik 'm eventueel nog over in bedje.