Oh dat is goed te horen Rozemarijke!! Ik heb hetzelfde probleem, vanmiddag een draagconsult gepland daarvoor!(en een draagfotoshoot die ik gewonnen heb op draagpraat!)
Iemand goede ervaring tips voor een draagdoek/draagzak waarin kindje met de rug naar jou toe zit? Heb nu een bykay draagdoek, heerlijk maar dochter wil als we ergens zijn ook wel wat meer kunnen zien.
Face forward wordt absoluut niet aangeraden, je kind zit dan niet niet meer in de juiste houding (rug bol, knieen hoger dan billen). Je trekt dan als het ware je kind in overstrekte houding. Daarnaast stel je ze behoorlijk bloot aan prikkels. Mocht je echt het idee hebben dat ze meer wil zien, kun je haar hoog op de rug dragen, dan kan ze over je schouder meekijken. Edit: er is een budha houding, google maar eens. Maar ik zu het niet durven..
Je kindje op die manier dragen is niet zo goed voor haar rug en heup. Op een gegeven moment kun je wel hoog gaan rugdragen waardoor ze over je schouder heen kunnen kijken. Hier even een random linkje over het verschil (met de drager op het 1e en 3e plaatje kun je dus ook naar voren dragen) Ergonomisch je kindje dragen - Durftedragen.nl . Heb je zelf al een voorkeur voor een draagdoek of draagzak?
Zoals al gezegd: FF wordt afgeraden, vanwege de overstrekte houding en te weinig steun voor de heupen, (wat bij babybjorn trouwens ook met gezicht naar je toe een probleem blijft). Mijn ervaring is dat ze genoeg zien als ze buik tegen buik zitten, en als ze groot genoeg zijn om op de rug te zitten/jij dat aandurft met knopen/dragen, dan kijken ze lekker over je schouder mee Hoe oud is ze nu precies en hoe draag je? Zakt ze mogelijk te ver naar beneden in de rekbare doek, omdat ze wat zwaar wordt? Als je een drager wilt, is een ergonomische drager dan het handigste, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee: hier alleen maar doeken Ben niet zo van de gordels en gespen
Hier helemaal happy: kwam op de reisdoekengroep foto's tegen van de dydimos lilien amethyst en was op slag helemaal verliefd. Bleek ie te koop te gaan als de reis is afgelopen en omdat ie wat haaltjes heeft, voor een mooi prijsje. Dus begin oktober ben ik ook de trotse eigenaresse van een dydimos lilien amethyst Heb om die reden m'n girasol tenango nog steeds te koop en de little frog amethyst mag dan ws ook gaan Die komt dus ook te koop, voor de geinteresseerden
@Roosje: zie nu dat je kindje de 6 maanden al voorbij is. Hier de ervaring dat de rekbare doek dan wel echt afgelopen is: dan zakken ze teveel en dat belemmert uiteraard ook het uitzicht. In een geweven doek zitten ze hoger en zien ze wel genoeg! Caitlyn hier is een kind dat echt alles mee wil maken en in de doek kan dat dus ook: die kijkt echt alle kanten uit en flirt zich het oneindige met allerlei mensen die (ver) achter me lopen!
Bedankt voor alle snelle reacties! Twijfelde zelf ook al wel of andersom wel goed voor haar rug was, dat is het dus duidelijk niet. Dat gaan we dus niet doen. Dochter is idd 6,5 maanden oud en weegt bijna 9 kg en 72 cm. Ws zakt ze dus te ver naar beneden in de rekbare doek? In de beschrijving staat dat je hem jaren kunt gebruiken, hoe zit dat dan? Ik ben/was op zich erg tevreden met de by kay doek, iemand ervaringen met de geweven denim doek? Die vind ik er namelijk erg leuk uit zien, en volgens mij ook voor dragen op de rug. Maar hoe zit dat met dragen op de rug, heb geen idee hoe ik dan moet knopen, haar erin moet krijgen. Van de rekbare doek stonden allemaal handige filmpjes op you tube maar van de denim dus niet....
De bezwaren tegen naar-voren-dragen zijn al een paar keer genoemd. Ik wil de tip om op je rug te dragen beamen. Mocht je dat nou eng vinden: ik durfde ook niet direct en heb ons dochtertje eerst op de heup gedragen toen ze meer wilde meemaken van de wandelingen en het huishouden (). Nu gaat ze soms op de rug, maar nog regelmatig draag ik haar op de heup! (Is wel iets zwaarder in verband met belasting op 1 ipv 2 schouders.) Edit: Met de denim heb ik geen ervaring, maar als dat een niet rekbare, geweven doek is, kun je gewoon filmpjes daarvoor op YouTube vinden. Ik heb dagenlang m'n ogen uit gekeken, is echt veel over te vinden. Wat betreft jarenlang meegaan... misschien bedoelen ze dat de kwaliteit van de doek zelf jarenlang goed blijft
De rekbare doek kun je geen jaren gebruiken. Caitlyn is hier net zo zwaar en ietsje langer en die kan ik al een hele tijd niet meer goed in de rekbare doek hebben! De denim doek is wel geweven en kun je dus wel jaren gebruiken, maar schijnt vrij dun te zijn en dat is voor beginnende knopers wel behoorlijk lastig, dus niet heel erg aan te bevelen voor nu waarschijnlijk.... Een wat dikkere katoenen doek is fijner om mee te leren knopen, (en voor de komende maanden qua warmte ook bepaald niet verkeerd ). Weet niet of je op facebook zit, maar als je lid wordt van de draagdoekenmarkt, kun je daar een mooie ingedragen doek kopen Qua prijs zit je dan vergelijkbaar met nieuw, maar dan zijn ze goed ingedragen en dat heeft voor geweven doeken echt een meerwaarde (lekker zacht en soepel) Ik heb binnenkort dus een little frog amethyst te koop. Die zijn nieuw rond de 50 euro, maar mag voor 45 euro weg straks, als ik m'n 'nieuwe' doeken binnen heb Heb ook nog een girasol tenango te koop. Die is duurder: 80 euro mag die voor weg Daartussenin heb je nog allerlei doeken in verschillende prijsklassen (en boven die prijs, (ook ver daarboven) ook nog weer, maar daar ga je ws wel mee kennismaken als je besmet gaat raken met het draagvirus ).
Ja, het jammere van de rekbare doek is dat bykay zegt dat je er ook mee kunt rugdragen, maar dat zou ik absoluut afraden! Daar kunnen ze namelijk door ver naar achteren te leunen uit vallen en je kunt ze niet tegenhouden dan zoals je op je buik wel zou kunnen! Hier draagconsult gehad, heel erg fijn!!!! De consulente ging me de double hammock aanleren/ Dat ging best goed, maar na twee minuten was zoonlief eruit gewiebeld!! Daar stond ze wel even van te kijken hahaha! Daarom de Secure High Back Carry (SHBC) aangeleerd en daar kon hij niet uit!! Whoop!!! Heeft flink gewurmt en gemopperd (op de foto kijkt hij daarom wat boos) maar uiteindelijk gaf hij zich gewonnen hihi Rozemarijke, ik ben zo benieuwd naar jou op fb... heb je nog niet gevonden in de groepen!!
Toch vreemd dat op de site van by kay staat toch 18 kg, anders had ik liever meteen een geweven gekocht.... Ga de komende dagen maar eens weer zoeken naar filmpjes op you tube.
ja, maar bykay zegt ook dat rugdragen mag en face forward... Ik weet dat bijvoorbeeld bij een bondolino erop staat dat hij tot 20 kilo. maar dat geeft alleen aan dat de stof zeker 20 kilo kan dragen, maar tegen de tijd dat je kindje 20 kilo weegt is de bondolino al heeeeel lang veel te klein!
@Danielle: had op draagpraat net al gereageerd Dus denk dat je me nu wel spot... Ga deze morgen ook even proberen, want vandaag reinforced ruck kwam ze ook uit Blij toe wel om te horen dat het echt aan onze wiebelkonten ligt en niet aan het knopen.... ging al haast aan mezelf twijfelen....
Gevonden! Ik was begonnen met zoeken op 'Rozemarijke' hahaha! Nee, ligt dus echt niet aan ons geknoop maar aan onze wiebelbaby's! Ook heel fijn om even samen te knopen met een consulente, had de DH zelf ook al geoefend, maar het lukte me gewoon niet en de frustratie was zo groot... Nu weer een hoop vertrouwen (en zin)
Mooie doek had je mee trouwens! Ja, in het echt heet ik geen Rozemarijke Of tenminste.... dat is niet m'n roepnaam
Ik heb je op draagpraat ook gespot rozemarijke! wat vervelend dat rugdragen niet meer lukt. Hier nu een weekje met me oudste weg en misss me kleine meid zo en mis het ook heel erg om te dragen! Volgende week gaan we met ze alle nog 2 weken de ardenne in dus veel dragen
In november ben ik uitgerekend van mijn tweede kind. I.v.m. vervoer ben ik van plan de baby veel te dragen zodat mijn dochter van dan 19 maanden ook nog in de wagen kan. Mocht het een strenge winter worden dan wil ik graag de optie hebben dat zij warm in de wagen kan zitten en ik niet uren bezig ben met boodschappen doen Ik kan de wandelwageninzet en bak makkelijk wisselen dus dat scheelt. Nu vraag ik me wel af hoe warm ik me moet kleden met een kind in een draagdoek. Ik koop liever geen draagjas namelijk. Bij mijn eerste heb ik het dragen geprobeerd, helaas wilde zij niet. Ik heb een bykay rekbare doek en een marsupi. Allebei niet meest ideaal maar goed genoeg voor de eerste maanden denk ik. Iemand tips voor hoe ik de baby warm genoeg kan houden? Hebben ze dan een skipakje aan?