Ik ben gisteren flink aan de slag gegaan, samen met mijn man, met allerlei rugknopen, maar ik vind het toch erg moeilijk hoor!! Ik had niet één keer het gevoel van "die zit lekker!", dan zet ik hem toch liever in de mei tai. Uiteindelijk raakte mijn zoontje ook geïrriteerd door al het gehannes, dus lieten we het er maar even bij, we gaan het wel nog een keer proberen. Mijn zoontje is erg groot, hij is nog geen jaar, maar weegt al 13 kilo (grote papa). Hij is groot, maar het is en blijft een baby, dus een tikkeltje medewerking krijg ik natuurlijk niet. Zou het daaraan kunnen liggen? En zou het kunnen zijn dat mijn doek te smal is? Als ik de rand van de doek op zijn schoudertjes leg, dan valt de doek niet over zijn billetje, dus met de supermanworp (zo heet die toch?) krijg ik hem wel op mijn rug, maar dan moet ik de doek helemaal naar beneden trekken, zodat die goed onder de billen komt, waardoor hij vervolgens alle vrijheid heeft om te "ontsnappen".
Ik heb ook echt lopen hannesen in het begin, en DL vond het niks, die strekte zich uit etc... Maar na wat oefenen, bleef ze op een gegeven moment rustig liggen en werd knopen steeds makkelijker
Carino, Hier staat denk ik wat je zoekt aan informatie: Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek? - Durf te dragen Kalli, ik denk dat jouw doek inderdaad te smal is. Hoe breed is je doek? Als ik de doek(rail) in de nek van zoonlief leg en ik til hem aan zijn armpjes op om op mijn rug te zwaaien dan komt de doek tot ver over zijn billen, zelfs tot over zijn knieën. (zoonlief is 74 cm). Mijn doek is 70 cm breed. Die breedte heb ik ook hard nodig om een goed zitje te kunnen maken. Ik had ooit een Didymos Indio gekocht, heel mooi, maar die was 'slechts' 50 cm breed en daar kon ik absoluut niet mee knopen. Die heb ik dus ook gauw weer verkocht! Dus een bredere doek kan de oplossing zijn. Je kunt de rugknoop ook eerst met een knuffelbeer of pop oefenen, zo heb je wel het gevoel van op de rug brengen en knopen op de rug, maar duurt het voor je zoontje niet zo lang. De mijne heeft daar ook geen geduld voor.
Dat klinkt wel erg smal, ik wist niet dat er zulke smalle draagdoeken bestonden. De smalste die ik heb is 55.. Is de jouwe nog smaller? Mijn baby werkt ook echt niet mee hoor , is zelfds nog wat jonger dan de jouwe, maar uiteindelijk lukt het wel. Misschien afleiden met speentje, knuffeltje, zingen? En in navolging van Danielle haar tip, ik oefen een nieuwe knoop ook eerst regelmatig 'droog', dus zonder baby en zelfs zonder pop of knuffel. Zo raak je eerst vertrouwd met 'waar-moet-welk-stuk-stof-op-welk-moment-naar-toe', en hoef je daar niet meer heel lang over na te denken als je baby echt op je rug ligt.
Even opgemeten en idd ook 55 cm. Vandaag weer een poging tot rucksack gewaagd, eerst met kussen, daarna met zoon. Hij had er eerst de grootste lol in en dacht dat het een kiekeboe spelletje was, dat werkte dus ook niet en toen hij door had dat ik echt serieus iets aan het proberen was, was hij er klaar mee. *Zucht*... Maar ik geef niet op! Ik zal het deze week nog eens proberen, maar dan weer met de DH. Wie weet En anders heb ik de mei tai nog en kan mijn doek de kast in voor een (hopelijk) volgend kindje.
Even doorzetten en blijven oefenen denk ik. Toen ik dl voor het eerst op mijn rug deed ging ze huilen. Maar na werk paar keer wist ze wat er ging gebeuren en nu ligt ze gewoon stil op mijn rug. Ze is wel een stuk kleiner natuurlijk maar toch. ze lijjkt nu goed door te hebben wat er staat te gebeuren. Ze vindt het echt heerlijk op mijn rug!
@A1988: Mooie RS, maar wat een mooi meisje heb je! @Danielle: Het zijn mooie foto's geworden zeg! En een lekker lachebekkie
Het kan ook wel, heb hier met de warmte ook met een bamboedoek geknoopt, maar dat snijdt wel beduidend sneller dan een katoenen doek. Om het echt lekker onder de knie te krijgen vind ik katoen dus wel aan te raden. Ook omdat die wat dikker is en daardoor ook draagkrachtiger Hier komende week een hoop fluffymail: nieuwe natibaby ringsling milky way violet, een logeerdoek die mogelijk geruild gaat worden tegen m'n tenango. Verder deze week m'n nieuwe natibaby elves ophalen bij m'n schoonzusje en dan komt volgende week m'n dydimos lilien violet. In ruil daarvoor gaan dus m'n rs Amazonas lollipop, m'n lf amethyst en m'n tenango de deur uit
hier vorige week de didymos Opium acqua-ecru binnen gekregen en zit er aan te denken om de kokadi diorite stars te bestellen ik vind hem zo mooi! en manlief vond het wel leuke doek voor de kerst hihi
Leuk om hier soms te spieken! Gisteren heb ik sinds maanden onze dochter in de draagdoek gestopt. Ze is een beetje ziekig en onwijs opstandig hahaha. Ze hing de hele tijd aan mijn been en toen dacht heyyy ik stop je in de draagdoek. Echt megaschattig heb kunnen opruimen terwijl zij tegen me aanhing. Ze was wel een beetje zwaar op een gegeven moment hihi. Helaas geen foto van..