show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe doen jullie dat? Ik wil er nog een doek bij. Bestellen jullie dan gewoon of sparen jullie ervoor? Overlegge. Jullie dat met man?

Heb een oogje op een mooie elleville. Ben verliefd. Maaaar we hebben het niet zo breed dat ik ff 100 kan uitgeven. Dat word sparen. En ik wil het alleen kopen als me man het ook de moeite van het geld waard vind.. Ga strax even laten zien aan hem :D

2. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Ik heb mijn Girasoldoek nu een week (ook een rainbow diamond weave) en al een keer gewassen omdat ons meisje erop gespuugd had. Heb 'm op 60 graden gewassen (met waspoeder van Ariël), bonte was, en daarna in de droogtrommel op een koele stand gedroogd. Daarna gestreken en hij is er prima uitgekomen :).

3. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Lisa, oeiiii ik vind 60 graden al heel eng klinken! Maar het mag inderdaad volgens de instructies... De verkoopster vertelde me overigens dat in haar ervaring de alternatieve wasmiddelen vaker slechter resultaat geven dan de commerciële (Persil, Ariel, etc.) Strookt dan niet met Danielle d'r ervaring, maar het zal allemaal wel verschillen per doek, waterhardheid, en van alles.

hooyoAasiya: welke Ellevill heb je op het oog?! Ik kan de Zara Tri Blue niet uit m'n hoofd krijgen ;) Wat betreft je vraag: haal je je doeken van je 'eigen' geld of van jullie gezamelijke geld? Ik haal mijn doeken van mijn eigen geld. Manlief draagt zelden (alleen wel eens thuis voor de grap) en zo hoef ik me niet te verantwoorden als ik mezelf weer eens te buiten ga :p Sparen daar ben ik echt niet goed in. Als ik weet dat ik een beetje financiële ruimte heb voor leuke dingen, ga ik leuke dingen zoeken: kleding, speciale parfums, en dus doeken. Maar als ik weet dat ik momenteel niets te besteden heb, vermijd ik tijdelijk bepaalde websites waar ik te hebberig van word :D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij hoge bedragen overleggen wij altijd wel, maar ik heb de afgelopen tijd ook gewoon een aantal doeken verkocht en vervolgens andere aangekocht weer. Om het thuis-zijn en de intensieve zorg voor Caitlyn ook een beetje leuk te houden voor mezelf :) Ik heb momenteel bijna geen tijd voor mezelf en vrijwel geen gelegenheid om echt wat leuks voor mezelf te gaan doen, dus geld dat normaal daarin zou zitten, zit nu in de doeken. Mijn man gaat af en toe naar een concert, koopt een boek, enz. Daar kom ik op dit moment helemaal niet aan toe, dus ik koop nu af en toe een doek ;)
    Heb nog wel wat wensen op m'n lijstje, maar moet nu dus wel even weer sparen :)

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik werk nu niet dus geen "eigen geld" maar zowizo hebben wij altijd al de instelling gehad "mijn geld is jouw geld" dus dat is niet echt het probleem ofzo.

Oogje op de norwegian style mie. Ga hm nu showen haha!

Miss dat ik hem dan krijg voor het offerfeest volgende week :D (onze kerst)

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Zo is het hier idd ook een beetje en de zorg van de jongste is gewoon zo intensief. Dat ze veel 1 op 1 contact nodig heeft. Dus een extra doek is zeer welkom nu ze niet meer in de rekbare past.

7. raspberry

Nou, dat lijkt me niet alleen welkom, maar gewoon noodzakelijk!
    Poeh, de rekbare zou hier echt niet meer gaan, (nou is Caitlyn ook wel een wiebelkont a la Houdini, maar toch).

8. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik bedoelde 'eigen' geld ook een beetje relatief, vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens had gezet. We doen hier financieel bijna alles samen, maar hebben wel ons eigen 'zakgeld' zeg maar... ;)

Ik hoop dat je man de hint begrijpt en je de doek krijgt volgende week, haha!

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ohh dat snapte ik wel :) maar geen eigen zakgeld hier dus!

Ik ga me rekbare verkopen en dan kan ik de rest bijleggen en zo me nieuwe doek kopen.
    Mn man was weer echt manachtig bezig haha hij ziet geen verschil tussen deze doek en die ik al heb een doek is een doek. Maar t "mag" wel :p :D snel verkopen dusss

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Hihi ze zit opzich nog steeds heel goed in de rekbare alleen vind ik het niet zo fijn meer..
    Maar ik zag dat caithlynn weer op je rug zat! Welke knoop gebruik je nu?

Ik heb nu 3 rugknopen onder de knie: rucksack, dh, bwcc..
    Maar met rugdragen krijg ik meer last van me rek dan wanneer ik voor draag. Doe ik iets fout?

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier precies hetzelfde met Stijn... Heel herkenbaar dus!

Nu hebben wij onze wandelwagen verkocht en hebben we onze buggy nog niet gebruikt, manlief draagt dus ook! Dus we hebben wel wat doeken. Manlief draagt het fijnst met de manduca of ringsling en als ik hem even help knopen vind hij de doek ook wel heel handig en fijn!

Hij vind nu wel dat we genoeg doeken hebben (5), een ringsling, een manduca en een bondolino. Ik had onlangs 4 doeken en kwam een hele mooie kokadi tegen... Manlief vond die ook super mooi! maar dan moest er één van de andere doeken uit... en ik kon niet kiezen... manlief ook niet, dus voorlopig heb ik ze nog allebei! ;):p

HooyoAasiya, Ellevils zijn mooie doeken!!!! :D benieuwd wat je man er van vind!

Heb je een foto van je rugknoop? Heb je de banden goed uitgespreid over je schouders? Wellicht zit daar teveel spanning op één doekbaan?

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ben ik weer! Heb besloten mijn Stokke te verkopen en daarvan een nieuwe doek te kopen. Maar nu wil ik eerst weten hoe het voelt dus wil ik er graag 1 lenen/huren. Er bestaat toch zo'n site voor het 3 weken huren van zo'n doek? En kan Sylvano 10 kg ook nog in zo'n doek? Heb wel bekkeninstabiliteit en het moet absoluut niet zoals de Stokke aan mijn schouders trekken kan dan zo'n doek wel?

13. raspberry

Waarschijnlijk doe je dan wel iets fout ja :( Knoop je strak genoeg? Want als je dat niet doet, gaat ze wat naar achteren hangen en dat ga jij dan, bewust of onbewust, weer compenseren door naar voren te hangen en dat is geheid last van je nek.
    Verder idd de banden goed spreiden over je schouders, en bij het aanspannen even goed hupsen.

Rugdragen gaat idd goed nu! Gebruik dezelfde knoop als die Danielle aangeleerd heeft gekregen tijdens een draagconsult: de SHBC. Hele fijne knoop, heeft echt alle voordelen van alle andere knopen in zich: doek zit hoog op het ruggetje van je kindje, 3 lagen die allemaal extra stevigheid geven, banden kruislings onder de billetjes/beentjes langs, waardoor je kindje er niet uit kan vallen....
    Helemaal fijn!

14. raspberry

Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb
    Zij hebben ook inloopochtenden waar je verschillende dingen kunt uitproberen, da's misschien ook een idee?

Als je goed knoopt, trekt het niet aan je schouders. Caitlyn weegt 9 kilo nu en is een enorme wiebelkont die alle kanten uitrekt in de doek, maar ik houd haar met gemak een paar uur achter elkaar, stofzuig met haar in de doek, enz enz. Terwijl ik van een zware rugtas, (OK, wel kipling, dus mega-onergonomisch ding) na 10 minuten al last heb...

15. raspberry

Welke doeken heb jij allemaal?
    Hier nu een natibaby elves violet, een didymos lilien amethyst onderweg, een natibaby milky way violet dreams RS en een girasol tenango die ik maar niet verkocht krijg. Oja, en een amazonas lollipop RS, die ik ook niet verkocht krijg ;)
    Had een natibaby rivea old rose gezien, maar die koop heb ik moeten annuleren vanwege een paar hoge rekeningen hier :( Heel jammer, want doek met wol, dus was lekker geweest voor deze winter :(

Heb nu een didymos ellipsen zwart/ecru op reis hier: hele fijne doek ook. Wat neutraler door het zwart, en lekker draagkrachtig, dus die staat nu ook op m'n verlanglijstje :D

16. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoor steeds zulke fijne dingen over de shbc. Waarom valt het hier dan zo tegen... :( Als jullie naar bovenstaande foto kijken, wat gaat daar dan fout aan die shbc? Zit ze niet hoog genoeg? Het vervelende is, ik krijg haar ook gewoon niet goed heel hoog met deze knoop... Kan ik een foto zien van hoe dat bij jullie zit?

17. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    @hooyoAasiya, misschien is het dan toch omdat het een rekbare doek is dat het niet meer goed is voor jouw houding. Ook al heb je dat zelf misschien niet direct door. Zoals Rozemarijke zegt, als je kindje hangt, draagt dat voor jou niet meer fijn. En in een rekbare gaat een zwaar kindje vanzelf toch wel hangen, ook al mer je dat niet gelijk...

18. raspberry

Ze zit bij mij dan ook lager dan in de andere knopen hoor :)
    Waarom valt ie jou zo tegen dan?

19. raspberry

Zal even kijken of ik een duidelijke foto heb hoe ze dan zit...

20. raspberry

Ja, hier eentje:

Deel Deze Pagina