Dat dacht ik ook haha! Dacht al dat ik die foto vandaag voorbij had zien komen. Mooi! Salsera, span je de doek in 1x in zijn geheel aan of span je eerst 1 rail aan en pak je dan steeds een stukje doek erbij (sorry als ik het niet zo duidelijk uitgelegd krijg, begrijp je wat ik bedoel)? Ik kon zelf gewoon voorover bukken zonder dat ze van me af kwam. Edit: mooie foto's van de draagwandeling!
Arual; ik zit even heel goed te bedenken hoe ik het doe haha. Ik kruis de doek achterlangs en haal de banen dan over mn schouders. Volgens de instructies die ik heb gevonden moet ik dan eerst de onderste baan spannen en daarna de bovenste. En ik heb het idee dat het daar misgaat, want de doek lijkt dan niet verder aan te spannen aan de bovenkant (bovenste rail moet ik dan zeggen volgens mij?). Voorover bukken heb ik nog maar niet geprobeerd haha. Voor de rest heb ik absoluut het gevoel dat hij er stevig in zit. Ben niet bang dat hij wegzakt of wat dan ook. Alleen dat nekje zit ik dan nog mee en dat is wel belangrijk dat het goed ondersteund wordt natuurlijk Ik ga gewoon nog wat verder oefenen. Mocht ik er echt niet uitkomen dan heb ik nog twee draagconsulentes hier in de buurt gevonden.
Hallo dames, even een vraagje tussendoor. Ik heb een gewoven ergonomische draagdoek van ik geloof plusminus 4 meter maar ik ben het knopen een beetje zat. Ook naar buiten merk ik dat het veel en dikke stof is. Is een mei tai dan meer iets voor mij of hoort dit er gewoon bij? En weten jullie misschien een goede tutorial voor een back carry van een 4 maanden oude baby? Bedankt!
Ohja wij kunnen de supermanzwaai joehoe dochter vind dat echt leuk. Sowizo als ze de doek alleen al ziet word ze helemaal wild.
Bij de FWCC moet je bij het aanspannen vooral ook even de doek van je rug af trekken. Dus even goed naar achteren met je arm, zodat de doek los komt van je rug. Dan houdt je kleding de doek niet tegen en kun je strakker aanspannen
Makkelijker dan je zou denken als je het iemand ziet doen he? Nav filmpjes dacht ik ook dat het moeilijk zou zijn, dus eerst nog een tijdje lopen prutsen met de santa-toss, maar de supermanzwaai is veel handiger Hier ook zo eentje die breed begint te lachen als ze de doek ziet en dan op mij af komt Heel schattig!
Hier een didymos indio smaragd, een ellevill paisley tango en een didymos fische latimeria. Die laatste gebruik ik echter niet. Is me te dik. Misschien van de winter... Van de smaragd heb ik wel een foto. Zal even zoeken.
Frannie, volgens mij mogen de beentjes er direct al uit, mits je niets forceert en de knietjes hoger dan de billetjes zitten. Voetjes in de doek kan ook druk op de heupjes zetten als ze zich afzetten is mij (door een consulente) verteld.
Dames, welke mei tai raden jullie aan? Ik wil die er één bij, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind de kokadi tai tai erg gaaf, maar ook de hop-tye en storchenwiege. Mijn mannetje is nu zo'n 60 cm en rond de 6,5 kg (vrijdag weer naar cb). Wat zeggen de ervaringsdeskundigen?
Meningen verschillen hierover wat, maar pas met 3 maanden is iig niet waar Ik heb bij de jongste gewacht tot de heupjes gecheckt waren, (bij de oudste 'pas' met 4-5 weken begonnen met dragen). Als die in orde zijn, kan het sowieso. Bij eventuele heupafwijkingen zou dragen in de doek juist de perfecte houding zijn, maar omdat je bij het knopen in de doek nog wel eens wat zou kunnen forceren bij teveel trekken, heb ik dus steeds gewacht tot ik wist dat alles OK was. Verder uiteraard nooit forceren: als je de beentjes van je kleintje niet wijd gespreid krijt, moet je dat vooral ook niet gaan doen en lekker in kikkerhouding dragen, maar als ze van begin af aan gespreid kunnen zitten, mag dat dus gewoon
@Kiekske: geen ervaring met mei tais, (heb hier alleen een zelfgemaakt en ga binnenkort zelf eentje maken van het patroon van kiind).
Jeh net me nieuwe draagdoek besteld! Geen ellevill maar didymos. Die vind me man mooier en hij draagt ook zo nu en dan. Kan niet wachten
Welke didy? Hier gisteren een maatje 5 ellipsen zwart-ecru gescoord, die ws morgen of vrijdag aan gaat komen hier Had nog een neutrale doek nodig, want paars matcht niet bij al m'n kleding