show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ga alvast oefenen met een heupknoop met m'n viertje! En verder zie ik dat er nog veel andere knopen mogelijk zijn, super!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, ja, dat is wel duidelijk he? :D

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    ik twijfel nog over de draagpraat doek... moet dan eigenlijk eerst mijn Kokadi met hennep verkocht hebben...

Mooie stash Rozemarijke!!! :D

Nog een maandje, dan ga ik de opleiding tot draagconsulent volgen... ben al druk aan het brainstormen over een naam, maar ik kom nog niet op een originele naam...

4. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Geen idee of deze "correct" is maar ik had 2 maanden geleden eens een filmpje over torsodragen gezien met een lange doek.
    Het zat lekker en dl vond het ook erg gezellig!

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Vandaag voor t eerst toch de ruck gedaan met mn nr 2 doek. Ging goed en zat verassend lekker. Vond het wel ideaal met afwassen dat je voorop geen doek in de weg hebt.

6. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Andrea, mijn 2 is hier misschien wel favoriet (maar, misschien komt dat vooral door de print (didy: pauw) en niet per se de maat ;)) Ik heb 'm standaard met een slipknot voorgeknoopt liggen en gebruik hem op die manier voor heupdragen (op dezelfde manier kan je kindje trouwens ook op je buik of je rug). Soms haal ik de knoop eruit en gebruik ik de 2 voor een Ruck of Kangaroo. De Ruck kon ik zelfs aan de voorzijde afknopen en dus unpoppable maken! Máár, mijn kindje is een stuk jonger dan de jouwe, dus dat zal op die leeftijd wellicht niet meer lukken...

Al met al vond ik dat ik met een 2 echt verbazingwekkend veel kanten op kon :)

@ Polkadotjes: wat een ontzettend leuke foto!

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Even een vraagje... Hoe doen jullie het met zo'n weer of in de winter? Ik heb een jas die ik over ons allebei heen kan doen als ik mijn zoontje op mijn buik draag, maar ik krijg dan zelf een ontzettend koude nek/ hals. Gebruiken jullie een draagcover/draagjas?

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij onze zoon droeg ik een gewone jas en stopte ik de kier dicht met een grote sjaal. (Wel rekening houden met het mondje eneusje van de baby uiteraard.) Maar ik vond dat niet echt ideaal. Deze keer heb ik dus een draagjas gekocht, maar hoe die bevalt moet nog blijken. ;)

9. raspberry

Gewoon een sjaal of col om m'n nek. Bij een sjaal de staarten gewoon op m'n rug, ipv op m'n buik, (als dochterlief tenminste op de buik zit ;)).

10. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb even een kort vraagje. Mijn zoontje is 4 weken oud en ik draag hem vandaag voor de 2de keer in een rekbare bykay doek.
    Nu lees ik dat heel veel dames toch vanalles in huis kunnen doen dankzij de doek. Echter ik merk dat bij voorover buigen het hoofdje meevalt, dat is natuurlijk niet goed. Nu kan ik het hoofdje vasthouden, maar dan valt een deel van het voordeel van een draagdoek weg.
    Overigens heb ik wel de bovenste laag half over zijn hoofdje gedaan.

Wil ik teveel of knoop ik verkeerd?

Wat hebben jullie kindjes binnenshuis aan in de draagdoek? Ik heb nu gewoon de kleding en sokjes aangelaten. (ik heb het schema gevonden, maar dat leek me meer voor buitenshuis??)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bukken lukt niet echt goed met een kind in de draagdoek, vind ik. Je kunt wel door je knieën zakken (ook beter voor je rug.)

Wat betreft kleding: de draagdoek geldt als een laag, dus je kunt sowieso een laagje mnder aandoen. Je eigen lichaamswarmte werkt ook mee. Ieder kind is anders, dus het is ook een kwestie van uitproberen en aanvoelen.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dames,

Ik ben zelf erg blij met mijn tricot-slen, maar mijn man krijgt het niet voor elkaar. Ik zag een tricotti voor 30 euro, zou dat wat voor hem zijn?

Hoop dat iemand er ervaring mee heeft?

13. raspberry

Tricotti zou ik niet doen: geen veilige doek, omdat je enkel twee banden hebt die kruislings gaan waar je je kindje inhangt. Als die opzij zakt of buigt, kan je kindje er zo uitvallen.
    Een beter alternatief is dan de combi cotti: die heeft behalve de twee kokerbanden ook nog een doek die je eromheen knoopt, (enkel rondom en dan met een gewone knoop vast. Dat kan iedereen :))

14. raspberry

Knoop je 'm strak genoeg? Echt gewoon strak om jezelf heen, voor je je kindje in de doek doet?
    Ik moest dan meestal het hoofdje ook nog wel wat ondersteunen, maar eruit klappen gebeurde dan niet.

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh dat is een goeie, dank je wel!!

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Rozemarijke, je zou ook draagdoekconsulent moeten worden!!! Goede adviezen heb je toch altijd!

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ha ladies

Wie heeft ervaring met de oscha starry night ash? Geloof dat ik verliefd ben, maar weet niet of het echt een fijne doek. Ik draag nu met een hoppediz, een beco of een storchtenwiege ssc en een girasol leendoek. De Hopp mag dan vertrekken als er een nieuwe doek komt.

18. raspberry

Daar wordt over nagedacht.... :D (binnen het kader: iets willen doen met m'n ervaring met huilbaby's... ;))

19. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tupp en rozemarijke: bedankt voor de reacties.
    Volgens mij knoop ik hem wel strak, want ik vind het zelfs lastig om hem erin te doen omdat het behoorlijk strak is. Maar misschien niet hoog genoeg over het hoofdje heen getrokken.
    Inderdaad door de knieeën is beter, maar ik wilde het bed van mijn oudste verschonen en dat gaat dan ook niet handig.
    Dat soort klusjes dan toch maar uitstellen.

Ik vond hem wel warm aanvoelen toen hij uit de doek kwam, maar een laagje minder betekent in romper en dat leek me weer wat weinig. Volgende keer toch maar eens uitproberen.

Ik draag nog niet heel vaak, omdat ik er nog aan moet wennen en er ook nog niet zeker van ben of dit echt iets voor mij is. Maar als hij onrustig is, last heeft van krampjes of zelf niet in slaap kan komen is dit zeker wel een uitkomst. Dus ik blijf het gewoon proberen.

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooh wat ben ik toch blij dat we naast de draagdoeken ook een ergobaby hebben
    knopen wil me gewoon echt niet lukken,
    maar DL vind het zo fijn om af en toe gedragen te worden en vind het zelf ook zo heerlijk
    dus dan maar hop in de ergo, kunnen we toch vrolijk verder dragen :D

Deel Deze Pagina