show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant

Het tweede deel van de cursus was echt onwijs gaaf en leuk!!!Nu druk met website regelen! Echt heel leuk! Ik woon twintig minuutjes rijden onder Rotterdam (vanaf Vaanplein gerekend). :)

Rozemarijke, wat een mooie doek die nati old rose!!

En die opmerking over een sjaal... Ik hoor ineens de opmerking van Cees uit expeditie Robinson in mijn hoofd "te dom om te poepen" hahahahaha...

Tijdens cursus verschillende dragers geprobeerd en ik wil nu een emeibaby erbij. Zo'n fijne drager en die kan dus echt van pasgeboren tot 2,5 jaar omdat je de zitbreedte continue mee kunt verstellen!
    Maar ja, heb ook twee poppen nodig, een website, een logo ... Hahahaha ik wol teveel!

2. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe vind je de icecrystals dragen? Ik vind de doek prachtig, maar moet nog wel even wennen aan dat 'ie best veel stretch heeft :)

@Danielle, ik ontwerp en maak onderhoudsvriendelijke websites (en logo's) voor een vriendelijk prijsje :) PB maar als je interesse hebt.

3. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm.. da's wel ongegeneerd reclame maken he.. Nou, ik zie wel als ik verwijderd wordt :$

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kinderwagen hoor (écht weggegooid geld dat ding), maar ja, die had ik op het moment van de opmerking, natuurlijk niet bij me:D.

@Rozemarijke
    idd er worden weet ik hoe veel honderden euro's aan een kinderwagen uitgegeven, maar dat is kennelijk toch een heel ander iets.

@Yupgup
    Wat een huisarts....;)

@Danielle
    Veel succes hoor. Leuk.

5. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    @Hopefultimes:Ik heb mijn kleine regelmatig in een 'echte' sjaal gedragen. Als ik inderdaad niets anders bij me had, of gewoon omdat het ook mooi kon zijn. Inmiddels is ze te zwaar om dat nog te doen. Hier één van toen het nog wel kon:

Bekijk bijlage 366289

Ik kan me daar best kwaad om maken hoor, als ik zo een verhaal hoor. Ik zou in zo'n situatie nog net niet uit m'n slof schieten, maar er zeker iets over zeggen! Bah!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, op deze manier mag dat toch wel? :)
    Ik zal je in gedachten houden als ik nog eens iets voor mezelf begin... :)
    (mocht je een website hebben: mag je wel ff pb-en dan!)

7. raspberry

Nee, winterjas in voetenzak in buggy. Daarin zweten ze niet compleet weg.
    Zou mijn antwoord geweest zijn :D

Beterschap daar! Hoop zieke kindjes momenteel. Hier ook eentje :(

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hahaha! Zo ad-rem was ik dan niet...

Gisteren 40 en een hoopje kind, vandaag 36,5 en stuitert de kamer door... Snap er niks van. Jij ook beterschap!

9. raspberry

Ja, gek is dat met die kids he?
    Meestal is het snel bekeken bij ze.
    Hier nog steeds een zielig hoopje kind, met een heel vervelend hoestje. Als het vannacht en morgenochtend niet beter gaat, ga ik de huisarts toch maar weer even bellen, want komend weekend familieweekend en dat ga ik toch alleen doen als ze niet ziek is.

Hopen dat ze opknapt, want krijg twee dragers op reis: een hoptye en een WCMT. Voor die laatste is Caitlyn ws nog net te klein, maar mij neefje zou erin moeten passen en dat zou wel leuk zijn... :)

10. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Aangezien dit topic zo groot is en ik door de bomen het bos niet meer zie toch maar even een vraag stellen.

Wij verwachten eind januari ons 3e kindje.
    Welke draagzak raden jullie aan in de winter?
    Liever niet een heel lang doek maar mag best geknoopt worden als het niet te ingewikkeld is.
    Heb helaas ook flinke bekkenproblemen en een zwakkere rug, weet niet of dat ook van belang is om te weten..

Alvast bedankt!

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb al een domeinnaam waar Joomla op staat... maar veel verder dan dat ben ik nog niet! mocht het me niet lukken / aan tijd ontbreken dan weet ik je te vinden!

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    sinds dit weekeind absoluut fan van Emeibaby! :) een prachtige combi van een drager en een doek. Fantastisch goed in te stellen van mini-baby's tot flinke peuters zodat ze altijd goed ondersteunen van knieholte tot knieholte.
    Ondersteund goed met goede schouderbanden en een heupband (die op je taille zit en niet op je heup).
    emeibaby carrier - YouTube filmpje!

en anders een lange geweven doek, liefst een tweedehandse die heel zacht en ingedragen is, die zijn ook super fijn voor pasgeboren baby's.

Het seizoen maakt niet heel erg veel uit.

13. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Joomla kan ik goed mee uit de voeten, dus als het nodig mocht zijn, hoor ik het wel.

Rozemarijke, we hebben onze eigen eigen website nog niet op orde (zo gaat dat dus) maar ik zal je pb'en met wat voorbeelden wat ik voor anderen heb gedaan. Wie weet he, als je ooit voor jezelf begint :D

14. raspberry

Ja, daarom :) Heb namelijk wel vrij serieuze plannen, alleen krijg ik het momenteel nog niet zo ingepast in ons leven hier ;) (slaapgebrek enzo :( )

15. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    #1235 DragonBaby, 17 dec 2013
    Laatst bewerkt: 17 dec 2013
    Ik hoop dat het hier goed staat..
    Maar kan iemand mij het verschil uitleggen tussen manduca, bondolino, hop tye en mei tai?

Ik ben op zoek naar een draagzak, maar kom er nou echt even niet uit.
    Hou niet van het knopen, dus zoek echt een draagzak.
    En heb gauw last van m'n rug, dus zoek ook een goede.
    Maar ik kom er dan niet echt uit welke nou beter zou vallen.
    Heb een budget van zo'n 60 euro.

Draagconsult wordt even niets nu, heb geen kennissen die iets hebben om uit te proberen, andere mogelijkheden om uit te proberen wordt ook niets en met die leenbieb zijn ook steeds andere dan te koop zijn, dus dan lijkt het me ook niet geweldig om uit te proberen.
    Dus denk dat ik echt op de gok moet kopen, maar kom er maar niet uit wat nou echt het verschil is en welke er dan dus uit zou springen.
    Dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen :)

Ohja, maakt het trouwens met die draagzakken nog uit wat voor maat je heb? Want ik ben ook bang dat hij straks niet past, dus heb je daar ook nog verschil in?
    Want hij moet denk ik ook over mijn jas heen als we buiten zijn.

16. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eens even kijken of ik je een beetje op weg kan helpen.
    Ik kan er iets naast zitten, maar volgens mij zijn een manduca en bondolino echt voorgevormde draagzakken en voelen vaak wat minder flexibel aan.

Een Hop Tye is een variant van de Mei Tai en het verschil is dat je met de Hop Tye al direct kan gaan dragen, omdat het zitvlak goed verstelbaar is.
    Een Mei Tai en Hop Tye moet je nog wel afknopen met lange banden en dat kun je op diverse manieren doen (staan zat filmpjes op internet).

Een Hop Tye en Mei Tai kunnen in elk geval prima over een jas heen. ML en ik verschillen nog al van maat, maar we kunnen er beiden prima mee dragen.

Een Manduca en Bondolino zijn volgens mij ook nog tussenstukjes voor op de markt, voor grotere maten, maar dat weet ik niet zeker.

Je zou altijd eens op het forum van D ragen & V oeden een oproepje kunnen plaatsen, of er iemand bij jou in de buurt woont, die één van deze versies in huis heeft, en of je even mag komen "passen". Weet zeker dat het geen enkel probleem is.

Overigens, als je bij mij in de buurt woont (onder A' dam), mag je ook gerust mijn Hop Tye en draagdoek uitproberen!

17. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als aanvulling op wat Hopefultimes zegt:

Bij een bondolino moet je wel een klein beetje knopen (de banden die je kruist over je rug, moet je voor afknopen. Maar dat is heel makkelijk, mijn man kan het ook :D), terwijl volgens mij een manduca helemaal met gespen werkt. Voor beide bestaan er inderdaad tussenstukken voor als je een maatje meer hebt. Als je in zuid-Limburg woont mag je gerust mijn bondolino komen testen!

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    En ik heb een bondolino en manduca en mogen ook getest worden!

Zijn beide gewoon hele soepele draagzakken die zich vormen naar lichaam van het kindje. Passen zou wel fijn zijn. Soms past de ene drager beter bij je (lichaam etc) dan de andere.

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat een leuk topic en wat een mooie doeken komen er voorbij.
    Zelf heb ik ondertussen een mei tai (zelf gemaakt) en een bondolino zomer editie. Ik twijfel nog steeds heel erg of ik ook nog een draagdoek wil proberen. Ik heb een bykay rekbare doek geprobeerd, dit kreeg ik niet echt strak genoeg. Twijfel twijfel twijfel.

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    ik krijg een rekbare doek ook niet strak genoeg hoor! ;) Ligt echt niet aan jou hihi!

Je kunt ook geweven doeken voor twee weken lenen, dan kun je eens proberen of het wat voor je is, wellicht een idee?

Deel Deze Pagina