Ja denk dat ik dat in het nieuwe jaar ga doen. Als er weer geld over is. Wat voor doek raden jullie aan om te proberen?
Vanmorgen liep ik met dochter op m'n rug in de Wompat en werd ik aangesproken door iemand die het ontzettend mooi vond en wilde weten wat voor drager het was. Ze had zelf zo'n framedrager, maar vond dat te zwaar. Heel leuk hoe enthousiast ze was! Verder verwacht ik snel een Ergobaby Stowaway, beetje voorbarig gekocht voor een tweede kindje (denk dat dochter er nu niet meer goed in zal passen) Denk dat het wel heel fijn voor m'n man gaat zijn! Maar goed, wel nog 'even' zwanger worden dus! (En anders is het altijd nog een mooi kraamcadeau voor iemand anders! Mocht bv mijn schoonzus eerder zwanger zijn.)
Eigenlijk maakt de doek niet uit... ze zijn allemaal goed. Als je er eentje huurt zou ik vragen om eentje die al goed ingedragen is, die zijn namelijk lekker zacht en soepel en zeker bij een kleine baby of een beginnende knoper is dat erg fijn. Stugge doeken worden vanzelf zacht door veel te gebruiken, maar ik moet me soms echt er toe zetten om mijn stugge doeken te gebruiken. Omdat je kindje nog vrij jong is maakt de blend niet uit. Katoenen doeken zijn snel zacht en soepel. Doek met o.a. linnen is wat draagkrachtiger (kun je wat gemakkelijker zonder pijnpunten bij jezelf) een oudere baby in dragen. Datzelfde geld ook voor hennep en zijde. katoen en Bamboe is voor een twee maanden oude baby vaak heerlijk zacht en soepel, maar heeft wat meer bounce dus is al met een half jaar of net daarna niet heel fijn meer.
Maakt niet zo vreselijk veel uit, 't is vooral belangrijk dat je de doek mooi vindt en dat ie lekker voelt Je moet dus van de textielsoort houden. Als je bijvoorbeeld een rothekel aan wol hebt, moet je beslist geen doek daarvan kopen. Weet niet waar je woont, maar iedereen die hier in de buurt woont, mag gerust eens een kopje thee/koffie komen halen en wat doeken voelen Maar anders als je facebook hebt misschien even lid worden bij draagpraat en kijken of er meiden bij je in de buurt wonen bij wie je eens wat uit zou mogen proberen Voor een kleine baby is een lekkere zachte doek ws wel zo fijn, dus linnen of hennep zou ik iig dan niet nieuw kopen, maar wel tweedehands en goed ingedragen. Maar per merk verschilt het ook nogal, de zachtheid. Doeken van natibaby zijn heel erg lekker zacht, erg draagkrachtig, (ik had de natibaby elves met bamboe en daar heb ik dochterlief toch tot 10 kilo dus in kunnen houden. Het ging nog steeds wel trouwens, maar toen had ik een hennepdoek van Danielle hier op reis en voelde ik het verschil.... tja ). En natibaby koop je voor rond de 100 euro tweedehands, dus redelijk goed te doen, vind ik Ik heb ook een heartiness met linnen en dat zijn goedkopere doeken, die wel nieuw al vrij zacht zijn en goed draagkrachtig en een stuk goedkoper dan natibaby. En verder zou je met een gewone katoenen doek als little frog ook heel lang toekunnen. Verschilt een beetje per kleur, hoe zacht die zijn. Ik had de amethyst en die was nieuw al lekker zacht. En heb de sunny agat op reis gehad hier en dat was echt een stugge doek Zijn nieuw tegen de 50 euro.
Ik vond zijde trouwens helemaal niet draagkrachtig. Had er eentje van didymos, maar die heb ik dus weggedaan omdat die niet goed meer hield. Maar zal mogelijk ook per merk nog weer verschillen Van oscha (dure doeken) hoor ik bijvoorbeeld dat het haast niet uitmaakt, de blend, omdat ze allemaal heel draagkrachtig zijn.
Ik lees hier weleens dat sommigen heel veel doeken ed hebben. Gebruiken jullie dan ook echt alles? En heeft het v zin om naast de bondolino en mei tai ook nog een draagdoek aan te schaffen. In de zin van, gebruik je alles wel? Hoor net van mn zus dat ze een draagdoek heeft aangeschaft. Dus ik zal vast die van haar wel een keer kunnen proberen. @ rozenarijke bedankt voor het aanbod. En iedereen bedankt voor de tips!
Ik heb 4 doeken, een bondolino en een manduca en er komt een Emeibaby aan en ik ben nog op zoek naar een rekbare doek!
Ik zou een Little Frog kopen. Zeer betaalbaar en ik vind het heerlijke doeken. Ik heb ook Oscha's, maar ik grijp stiekem toch vaker naar mn little frog.. Ik vind ze in ieder geval erg fijn!
Ik heb op dit moment trouwens 3 doeken. Daar komen nog 3 doeken bij, (maar weet niet of die allemaal blijven. De twisted leaves van LennyLamb is wel kandidaat om zelf een wrap conversion mei tai van te gaan maken...). En die gebruik ik allemaal (Had er eerder 5 doeken en een RS en die gebruikte ik ook allemaal )
Heel erg bedankt voor de info allemaal! Heb er heel wat aan. Woon helaas niet in de buurt van Amsterdam of Brabant, woon in Zuid Holland, dus dat wordt hem helaas niet, anders had ik het zeker wel even willen uitproberen, vooral de bondolino of hop tye die lijken me nou wel wat dan.
Mmm dan moet je maar een dagje gaan shoppen kun je meteen even hier komen uitproberen. Maar zonder gekheid, ik hoop dat je iemand vind waar je even kunt uitproberen en als je onverwachts toch eens in de buurt van A'dam bent, kun je me altijd een PB sturen. Je mag mijn Hop Tye uitproberen en desnoods ook DL hier even voor gebruiken
Nee helaas dan nog steeds niet Danielle86. Wellicht dat het kon als ik eigen vervoer had, maar ben afhankelijk van OV dus dan wordt het toch nog te ver reizen. Maar in ieder geval wel heel erg bedankt voor het aanbod. Mocht het toevallig toch nog voorkomen dat ik in de buurt zou komen dan zal ik het zeker nog even laten weten
Onze manduca is vandaag aangekomen! En wat ben ik er blij mee! Ik draag mijn ventje al vanaf de geboorte maar voor mijn gevoel klopte er steeds iets niet en op de rug dragen is nooit gelukt.. Dus een draagconsult gehad en conslusie was dat ik goed knoopte en had wat verbetertechnieken voor het rugdragen geleerd. Maar nog steeds is het rugdragen nooit goed gegaan, maximaal 5 minuten. Het voelde gewoon niet goed. op de buik ging, zolang ik hevig aan het wandelen was en dan nog mopperde ons ventje ooit, ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken wat het probleem is. Ikzelf denk dat ik te strak knoop of iets dergelijks (ja echt, ik ben er zo een die zijn eigen krachten niet kent ), maar ik weet het echt niet precies... De buggy is hier een no go want dan krijst ons ventje het helemaal uit, volgens mij wordt hij dan snel overprikkeld en mist mama's veiligheid? vind ik ook niet zo heel erg want dragen is veeeeel gezelliger (we hebben een moeilijke start gehad en mijn zoontje had heel veel pijn in het begin en daardoor went hij in mijn ogen soms moeilijk aan veranderingen, is een lang verhaal) Maar goed! nu hebben we dus de manduca thuis en ik heb hem snel nog even geprobeerd voordat hij te bed ging, maar wat zit ons ventje er fijn in!! en voor de eerste keer was het even wat gepuzzel maar zonder handleiding heb ik ons ventje toch al mooi op de buik kunnen dragen in de manduca. Maar ik heb wel een paar vraagjes (hopelijk zijn er hier een aantal mensen die een manduca hebben?) - op de buik dragen met de banden gekruist op de rug of met het gespje vast maken? wat geniet de voorkeur? Ik heb nu de banden gekruist op de rug gehad. En kun je ze zo omdoen of moet je dan altijd de banden los en vast klikken? - wanneer gaat bij jullie de rits open in het rugpand? Want als deze open was verzoop hij zowat in de draagzak? zijn er richtlijnen voor? Of hoe doen jullie dit? Ons ventje is wel een grote voor 7 maanden (bij 6 maanden woog hij net geen 10 kg en was 74 cm) Dus ik had nu de rits dicht gedaan op het rugpand en dit leek nu het mooiste te werken voor ons. en zijn er nog meer handige tips voor het gebruik van de manduca? kortom ik denk dat wij de manduca veel gaan gebruiken want ik heb er een heel fijn gevoel bij alleen al omdat ons ventje het al zo fijn vond! 1 nadeel: ik vind het niet zo mooi als mijn draagdoeken maar comfort gaat voor de looks!
Fijn dat de manduca zo goed bevalt! Het is wat het best bij je eigen lichaam past of je de banden gewoon als rugzak draagt met het gespje op je schouderbladen dicht of dat je ze kruist. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor het rugpand. In principe zolang mogelijk de drager tot aan zijn nek laten komen (maar er zit een tussen periode ij dat open te groot is en dicht eigenlijk te kort). Onze zoon is nu bijna een jaar en wil graag met zijn armen eruit dus we hebben hem al die tijd open gehad, maar doen hem nu dicht om hem wat vrijheid te geven. Veel plezier ermee!
Aankomende dinsdag de draagdoek van mn zus proberen. Kan via een vriendin waarschijnljjk een draagdoek over nemen! Leuk leuk leuk. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn. Gisteren babymassage gehad. Na die tijd in slaap gevallen. Maar ja met aankleden weer wakker. Huilen, hup in de bondolino en het was goed. Lekker in slaap gevallen. Ik ben verliefd op mn zoon maar ook op het dragen. Nooit verwacht.