show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    ByKay heeft over het algemeen rekbare doeken, maar volgens mij is de Denim van ByKay niet rekbaar en wordt deze ook wel regelmatig aangeboden. Echter, ik geloof dat deze vrij dun is en dus niet zo'n fijne doek om mee te beginnen (kan snel gaan snijden in je schouders, als de spanning in de knoop niet goed verdeeld is).

2. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zag het op Facebook! Lucky You!!! Ik dacht ook nog om mee te doen, maar ik win nooit met dat soort dingen... :( Ik ga misschien wel voor de reisdoek.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb een ByKay en hij bevalt goed! Het is een tricot-doek, dus vooral geschikt voor de echte kleintjes ;) Voor de wat oudere / zwaardere kindjes zou ik niet meer voor tricot gaan, want dat draagt niet lekker meer.

Maar ByKay is kwalitatief prima hoor. Veel gedragen en ziet er nog netjes uit :) Naar mijn mening ook wel vriendelijk geprijst.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een bykay, ben begonnen met een rekbare doek, vond hem erg handig, en ondanks nek/rug/ schouder klachten geen problemen met knopen en dragen. Wel merkte ik toen ze groter en zwaarder werd je echt strak moest gaan knopen anders zakt ze er diep in. Maar daar heb ik dus niet altijd de kracht voor. Daarom heb ik toen dochter 8 maand was de denim aangeschaft en die vind ik nog steeds niet praktisch, baal eigenlijk een beetje dat ik hem heb gekocht. Ik gebruik hem ook vaak voor korte momenten, bijv traplopen als ik veel rug klachten heb, maar dan vind ik deze lastiger om even snel te gebruiken.
    Inmiddels heb ik een dus ook draagzak van manduca new style besteld, voor de korte momenten, om makkelijk en snel te gebruiken, en deze lijkt man ook prettiger als we volgend jaar een keer dagje dierentuin oid gaan doen. Dus ben benieuwd.

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, vanwege het gewicht wil ik straks ook overstappen op een Boba of Storchenwiege. Ben er nog niet helemaal over uit ;)

Maar ik vind het dragen heeeeerlijk en kijk ook echt uit naar onze uitstapjes straks :) Lijkt me zoveel handiger dan steeds de buggy mee te moeten nemen....

6. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Mijn dochter is vandaag een maand, ik schat 56 cm en ruim 4 kilo.
    Ik twijfel tussen de bondolino, storgenwieche, manduca.
    Weten jullie welke het beste voor zo'n kleintje te gebruiken is en welke hebben jullie gekozen/zouden jullie kiezen en waarom?

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Mijn verjaardagskado. Gekregen van vriendinnengroep! Had hem al te leen en nu blijft hij hier dus :) Is Didymos ice cristals :)

Bijgevoegde bestanden:

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mooi, Nijn! :D

9. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik dacht even 'hey, mijn doek' ;) Jij nu dus ook de blije eigenaar van de crystals :D Leuk en gefeliciteerd !!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb onze zoon nu al weer regelmatig in m'n binana gehad (heerlijk zachte, iets rekkende draagdoek van bamboestof) Zo fijn om weer te kunnen dragen. :) Met grote zoon lukte het me niet meer.
    Als 'snelle drager' heb ik ook een storchenwieg carrier gekocht, die had ik bij de oudste nog niet. De eerste week had ik zelf het idee dat baby-zoon er niet lekker in zat. En dat bevestigde hij zelf door te huilen. Vandaag opnieuw geprobeerd. Ik heb het idee dat hij er wel goed inzit, maar hij huilde toch weer. Terwijl hij in de draagdoek wel heerlijk in slaap valt.
    Ik heb lang getwijfeld tussen bondolino en storchenwiege. Nu baal ik een beetje en ben ik bang dat ik toch een verkeerde keuze heb gemaakt. Iemand ervaring met de scc van storchenwiege? Gaat hij over een paar weken fijner dragen?

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik krijg binnenkort de amazonas lollipop binnen. Ben heel erg benieuwd.

12. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een Storchenwiege, zoontje zat de eerste maanden ook veel liever in de doek. Ik gebruik hem pas sinds kort vaker (zoon is ruim 8 maanden). Ik vind het zelf ook apart, want je ziet toch vaak hele kleintjes erin, maar hier wilde het ook niet echt lukken.

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Voor je baby kunnen ze in principe alle drie. van deze drie is de manduca het langst te gebruiken (om van knieholte tot knieholte te ondersteunen). Eigenlijk is het het fijnst om ze alle drie even te passen en aan de hand daarvan te kijken wat goed bij je lichaam past.

Een storchenwiege is heel fijn voor pasgeboren baby's, maar om mijn lijf zat hij bijvoorbeeld niet lekker.
    op de site van draagconsulenten kun je vinden waar een consulent bij je in de buurt zit en wellicht kun je daar een drager passen.

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hoi Tupp,

de stochenwiege is in principe de enige ssc die vanaf de geboorte heel mooi zit bij een kindje. Het kan zijn dat door jouw lichaam en het lijfje van je kindje er iets is waardoor hij niet fijn zit, maar een bondolino zal hoogstwaarschijnlijk deze periode dat je kindje zo jong is niet lekker dragen.

Misschien wil je eens een foto posten van jouw zoontje in de storchenwiege, ik wil wel eens mee kijken?

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor het aanbod, maar ik ben niet zo'n liefhebber van foto's van mezelf en de kinderen op internet. Ik zal hem regelmatig blijven proberen. Misschien moet zoon er nog een beetje in groeien? Ik heb hem wel goed afgesteld, maar wie weet moet zoon toch eerst wat 'steviger' zijn ofzo. Gelukkig heb ik m'n doek nog! En straks als hij groter is de Scootababy weer. Maar de storchenwiege leek me voor mijzelf voor lange stukken wat ergonomischer. (Hoewel ik de Scootababy ook super blijf vinden: compact, snel aan te doen, heerlijke schouderband. En op de heup is niet helemaal ergonomisch, maar draagt wel heel gezellig, vind ik.)

16. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de week voor het eerst in de moby wrap draagdoek,chase krult zichzelf helemaal op en slaapt er heerlijk in,en huilen toen ik hem eruit haalde.
    lekker hoor dat kangeroeen:p

Bijgevoegde bestanden:

17. Wij hebben een bykay tricot draagdoek…. Ik zal binnenkort wel even een foto plaatsen :)

Hebben jullie ook zoveel bekijks als je met de draagdoek op stap gaat?? Mijn man draagt ons zoontje regelmatig en vooral als we hem er even uithalen en weer indoen dan hebben we altijd publiek… :p

18. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Met rugknopen altijd! Er zijn altijd mensen die er bij gaan staan en willen helpen. Of terwijl je in het heetst van de strijd, terwijl zoon wiebelt, vragen En is dat nou makkelijk? Het ziet er wel eng uit. Blijft hij dan de hele tijd op je rug? enz. Dat is nou net niet het moment dat ik er op zit te wachten!

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij ons in de buurt zijn ze inmiddels aardig aan mijn verschijning gewend, maar als we verder van huis gaan, idd wel bekijks, al dan niet discreet of voorzien van commentaar;)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook altijd een hoop bekijks. Van de week nog iemand die vroeg of ze moest helpen idd, maar ik zeg dan altijd dat ik daardoor uit m'n gewone routine raak en het daardoor juist gevaarlijk wordt :)

Vrijdagavond hier de draagpraatdoek binnengekregen (heeeeeel stug, echt nog nooit zo'n stugge doek gevoeld, alhoewel ik de linnen LF's nog nooit (nieuw) in handen heb gehad, dat schijnen uit de doos pas echt draken te zijn). Na een azijnbad en wasbeurt is ie al wel een heel stuk minder stug, maar hij heeft nog even wat werk nodig.
    Had al besloten dat ie weg mocht, maar toen viel Caitlyn vanochtend al wandelend in slaap, dus nu twijfel ik :D :D Dat was al een half jaar niet meer gebeurd en de laatste keer was tijdens een dagje uit toen ze al uren en uren wakker was.... Dus dit is toch wel heel bijzonder, en hij is ook wel heel erg sterk ;)

Deel Deze Pagina