show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar... ik heb meegedaan aan de ontwerpwedstrijd waar deze doek als winnaar uit is gekomen en nu gaat portamundo op verzoek limited editions weven. Dus mocht er iemand zijn die ook een doek in deze kleuren wil.... dan kunnen we misschien de opties eens onderzoeken bij portamundo... :D

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Mooi,
    alleen heb ik inmiddels 2doeken onderweg erbij dus voor mij word het hem helaas niet
    maar vind de kleurtjes wel erg mooi, hou ook wel van paars :D

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    De eerste keer drageb met een doek is een feit. Nog wel even oefenen het strak spannen en het vinden van de juiste houding voor zl. Maar hij viel snel in slaap. Lekker. Ik blijf oefenen.

@rozematijke wat ben ik jaloers op je mooie draagpraatdoek.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb opk de draagpraatdoek, een 2'tje! Vond hem idd stug, maar heb een keer een Oscha met linnen op reis gdhad die nog veel stugger was. Vandaag 'm gewassen en gestrekem, stuk beter al!
    DL gedragen in een ruck under bum, zat als een huis!

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    in die maat was er maar 1tje toch??

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja :D

7. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is wel de doek waarop ik had gestemd, vind dat ontwerp echt erg mooi. Vraag me ook wel af wat het zou kosten om dan te laten weven, maar denk niet dat ik nog duurder "mag" gaan van mijn man. ;) Heb eigenlijk ook doeken genoeg... Moeilijk, moeilijk. :D

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Had ik het goed onthouden hihihi
    zag je foto voorbij komen hihi

oooh en natuurlijk gefeliciteerd nog :D

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hier o.a. een Japanese Knot Chisai Valentine Ring Sling :D

10. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier ook nog een foto van de wompat in actie zoals beloofd :D
    Hier draagt man voor t eerst op zn rug lang drmee (hiervoor alleen in t ziekenhuis een paar x op de buik mee gedragen) en hij is om :D heerlijk op plekjes waar je met de buggie niet kan komen. En hij vind ht ook gewoon heel prettig haar te dragen!

11. raspberry

Ik zal eens informeren hoe duur het dan zou worden. Ben ik zelf ook wel erg benieuwd naar :)
    En thanks :D

12. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn ze een stukje draagkrachtiger dan LF's en die heb ik er nog twee. Is eigenlijk een best goed excuus om die te verkopen en zo eentje in de plaats te doen. :D

Ik houd ook heel erg van paars en roze (wel twee zonen, maar ben nog steeds zelf een vrouwtje ;)).

13. raspberry

Hij is wel echt heeeel draagkrachtig, deze doek. LF is -zeker voor z'n prijs- echt een goed doekje, maar dit is wel even heel wat anders. Had ik al steeds gelezen op FB en draagpraat enzo, maar nu dus ook zelf gevoeld.
    Ik ga even informeren deze week. Benieuwd of ze dat allemaal al rond hebben. Als het een beetje leuke prijs is, (zal ws wel, portamundo wil dragen betaalbaar houden, zeggen ze), dan gaat de draagpraatdoek weg en heb ik liever m'n eigen ontwerpje :D

14. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ik schrok eerlijk gezegd van het verschil. Heb echt niets ervaring met andere doeken, alleen LF. Had het eigenlijk wel kunnen bedenken, als je al kijkt wat een verschil er tussen de dikke en dunne LF's zit. Zou nu eigenlijk wel eens zo'n hele dure doek willen voelen. ;)

Mocht het meevallen qua prijs, dan ga ik het ook zeker overwegen. :)

15. raspberry

Als je eenmaal een echte draagkrachtige doek hebt gevoeld.... :D
    Ik hoef geen katoentjes meer, voor hier lekkere stevige linnen, hennep of wollen blends, of dus dit merk :) Nou hebben we ook wel een echte Houdini, maar toch :)

16. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit zelf te denken aan een LF met linnen. Of eentje van jouw ontwerp. ;)

17. raspberry

Hihi, ik zal maar vaart maken met dat informeren dan ;)

18. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Is dat echt zo een verschil ?
    Ik heb een wol/katoen onderweg, maar vraag me af of er echt zo veel verschil op kan zitten..

19. raspberry

Ja, scheelt echt nog enorm. Met katoenen doeken kan ik dochterlief echt niet fatsoenlijk op m'n buik meer dragen, dan is ze binnen de kortste keren uit de knoop en houdt het gewoon niet meer. Dat lukt wel met m'n wollen en linnen doekjes, en heb nu ook een hennep onderweg, waarmee het ook kan. En dus met deze portamundo draagpraatdoek. Had er al een hoop over gehoord over de draagkracht van portamundo, maar dat maken ze dus echt waar.
    Schijnt trouwens dat de duurdere merken, zoals oscha, de katoenen doeken ook erg draagkrachtig zijn, maar boven de 125 voor een doek ga ik echt niet. Ik ga ze dus ook maar niet proberen, want toen ik eenmaal hennep en linnen gevoeld had, wilde ik ook niet anders meer :D

Draagkracht verschilt verder nogal per merk ook. Ik ben zelf erg fan van natibaby, omdat je dan voor rond de 100-125 euro hele mooie doeken hebt die dus ook heeeeel draagkrachtig zijn. De katoentjes van natibaby zijn trouwens ook zeer draagkrachtig. Heb kort geleden een katoenen RS geruild, maar dat was dus omdat dragen op 1 schouder met mijn rug en bekken echt niet meer haalbaar is, maar qua draagkracht had dat echt nog heel lang gekund :) Zijn wel dikkere doeken, dus voor zomers dan weer iets minder geschikt wat mij betreft, (wij hebben het nogal snel warm ;)).

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Goed om weten.. Mijn rs is 100% katoen, maar wel een oscha, draagkrachtig genoeg dus?

De wol/katoenen is een ellevill...
    Ik krijg over een weekje ook een hennep als reisdoekje over de vloer, dus ben benieuwd of ik dat verschil met mijn driemaandertje ook hard ga merken :)

Deel Deze Pagina