show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    staat nu een draagpraatgroepsdoek te koop op draagpraat mt 6

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Miffy: als je een draagkrachtige doek zoekt en je vindt een van de andere doeken van portamundo wel mooi, is het wel een aanrader. Ze zijn echt heel sterk.
    Ik vind tot nu toe geen enkele portamundo mooi, behalve dus de draagpraatdoek. De sunny orange gaat nog wel, vanwege het paars, maar de rest vind ik te mannelijk vanwege de kleuren. Ja, ze hebben ook nog zo'n hele felle rode nu, maar die is me veel te fel, dat staat ons niet.
    Maar sterk zijn ze dus wel en na azijnbad en wassen al een behoorlijk stuk zachter. Heb nu ook een lennylamb en die voelt wel minder ruw maar is met knopen na azijnbad en wassen toch nog een behoorlijk stuk stugger. Wel ook heel sterk, ondanks ook enkel katoen, dus ook een aanrader :) Heb hier nu de twisted leaves purple-pink.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Nou ik zoek.nog niet per see draagkrachtiger joor, mijn ikkie is nog geen 9kilo en gaat tot nu toe prima in katoenen doeken, vooral in mijn girasol
    En vandaag ook mijn ellevill met wol binnen dus eens kijken of dat iets is
    Vind 4doeken voor nu ook echt even genoeg hihi
    Zou het er bij 1houden namelijk :D

4. raspberry

Nee, maar tegen de tijd dat je draagkrachtiger nodig hebt, is portamundo dus wel een budgetvriendelijke keuze.... :)

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook voor de brievenbus aan 't liggen. Onverwacht toch een nieuw doekje gescoord. Even een "tussen oplossing" tot er funds genoeg zijn voor het heel mooie maar prijzige doekje dat ik graag wil hebben.
    Een maatje 6 Portamundo aangeschaft (ML leek dat wel een goede doek voor hem);)

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat een rust onder de zp dragers

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ja idd
    ik moet nog ff geduld hebben voor ik ukkie kan gaan dragen :)

8. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier geen rust, probeer volop een doek en een drager te ruilen! :p

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Tsja, ik heb eigenlijk ook niks te melden haha. Ben dan ook (nog) geen fanatiek draagster. Maar mn oppaskindje draag ik nog zeer regelmatig in de doek (nog steeds FWCC), dat was vooral de afgelopen weken erg fijn. Hij zat niet zo lekker in zijn vel en heeft dus veel tijd in de draagdoek doorgebracht. Af en toe oefen ik met rugdragen, maar dat wil nog niet zo goed lukken. Ik oefen dat ook wel met de oudere kinderen, vind ik wat 'veiliger' aanvoelen dan een baby haha.

10. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Jaaaa hier nog wel wat nieuws dat ik wel met jullie wil delen. Letterlijk 'nieuws', want een nieuwe doek :D

Bekijk bijlage 375930

Een 50/50 hennep/katoen. Ik was zo benieuwd naar hennep! De doek was vreselijk stug, gewoon ronduit hard. We zijn druk bezig om 'm zachter te krijgen, maar in tegenstelling tot een stugge linnen, was deze na een was- en strijkbeurt nog niet veel veranderd. Veel TLC dan maar ;)

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Heey meiden,

Even een vraagje. Dragen jullie je kindje ook wel is opzij? Op je heup zeg maar. Hoe doen jullie dat dan? Ik heb het van de week geprobeerd maar het ging niet echt lekker, ze zat ook niet helemaal goed.

Als ik d'r recht in de draagdoek heb vind ze het niet meer leuk want ze wil graag kijken en dat lukt dan niet.

Dus ik hoor graag tips.

Zo zat ze van de week in de draagdoek

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    wat voor doek heb je???
    ik gebruik voor heupdragen andere knopen

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Mooi! Merk je veel verschik met linnen?
    Ik ben nog op zoek naar meerdere doekjes :)
    - eentje met wol, heb net een AP mogen lenen met wol, wat een heerlijk doekje!!!
    - een draagkrachtige rs. heb nu een didysling indo. Super fijn maar katoen wordt wat minder draagkrachtig met zl van 14 mnd.
    - een lekker luchtig doekje voor de zomer, eentje die niet snel snijdt.

iemand tips? Liefste koop ik een AP of een HW, maar daar is bijna niet aan te komen voor retail. En MV kan ik niet betalen :(

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    oooh ik wist niet dat hennep ook stug was, van linnen wist ik het wel
    hopelijk word hij snel zachter!!
    ik probeer mijn griselda zachter te krijgen door de vingerhaken enz maar schiet niet zo op hihi

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik draag vooral met de RS opzij.
    En anders op de rug als zl meer wilt zien.
    Maar buikdragen doe ik ook nog steeds, lekker fijn knuffelen :)

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb alleen een draagdoek van bkay. Op de rug vind ik ook wel lastig icm jas enzo. Best koud dan denk ik voor mij:p.

Ik kon op internet verder niet echt duidelijk vinden hoe en wat.

Ik vind recht dragen zelf ook heel lekker maar buiten wilt ze toch echt constant om d'r heen kijken.

17. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zie niet zo heel goed op de foto hoe je geknoopt heb. Het lijkt erop of je dezelfde knoop gebruikt als wanneer je je kindje voor je buik draagt, die standaard knoop die je voor een rekbare doek gebruikt.

Net als Miffy gebruik ik voor heupdragen ander soort knopen. Dat zou ik je ook aanraden. En wellicht overgaan op een geweven doek? Ik heb mijn rekbare nooit gebruikt op de heup, maar kan me voorstellen dat die minder goed zit dan de geweven doeken die ik ervoor gebruik.

Toen ik nog geen korte doeken had, gebruikte ik de robins hip carry. Toen ik er wel een shorty bij had, knoopte ik heel graag een simpele rebozo knoop (hip carry) met een slipknot. En nu sinds een week of 2 gebruik ik er slingringen voor.

Ik vind heupdragen voor korte momenten nog steeds ideaal!

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb inderdaad dezelfde knoopsoort gebruikt. Maar welke zou ik dan kunnen gebruiken? En hebben jullie daar voorbeelden van?

Ik wil eerst kijken hoe dit gaat voor ik een andere doek ga kopen, ik vind het best een hoop geld en ik heb het momenteel niet heel breed.

19. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Heel veel verschil! Maar dat kan ook komen omdat het twee verschillende merken zijn. Linnen van Natibaby en hennep van Didymos. Ik zou nu graag eens andersom proberen - dus hennep van Nati en linnen van Didy - om te zien of het aan de stof of het merk ligt :p Maar goed, even wachten maar weer.

En uhh.. wat is AP, HW en MV? :)

20. raspberry

Hier eentje van nati met dan wel maar 30% hennep, maar die knapte al een enorm stuk op van een koudwaterbadje en een wasbeurt.... :)
    Ik slaap er nu al de hele week op en dat helpt ook al een hoop :)

Op zich best wel wat doekennieuws hier, heb een paar transacties gehad :D, dus m'n stapeltje is alweer een stuk anders dan 2 maanden geleden. Maar Caitlyn is nogal ziek (geweest) de laatste tijd: 9 oorontstekingen in 10 weken tijd... :( Dus ben wat minder actief geweest op allerlei digitale plaatsen ;)
    Het dragen begint wel flink minder te worden, want ze loopt nu echt flink zelf. Dagelijks zelf meerdere malen lopend grote zus van school halen/brengen, op en neer naar de supermarkt, (zo'n 700-800 meter heen en dan dus ook weer terug).
    Maar goed, er komt straks nog wel een fase dat ze wel zelf kan lopen, maar er weer minder zin in heeft ;) En voor dagjes weg blijft het fijn :)

Deel Deze Pagina