Aangezien je nu een lange doek hebt, zou je de robins hip carry kunnen proberen. Slipknot- en ringsling- knopen gaan sowieso niet lukken met rekbaar, en ook niet met zo'n lange doek Type op YouTube gewoon 'Robin hip carry' in en je vind van alles. Deze dame laat 'm zien met een lange doek, en heeft een kindje van ongeveer zo oud als jouw kindje: Robins Hip Carry in a woven wrap - YouTube MAAR.. ik denk dat dit best lastig wordt met een rekbare doek, omdat je tijdens het knopen moet aanspannen.
AP snap ik nog wel, maar bij HW en MV gaat me even geen lichtje op... De katoenen van nati zijn wel erg sterk. Ik had een RS milky way van nati en die was supersterk! Wel wat dikkere doek, maar omdat je in RS toch maar 1 laag hebt voor zomers ws niet heel storend. Voor de zomer: linnen of hennep Heb hier een linnen van didy en die is heerlijk dun en luchtig Oja, en ik heb de linnen paisley-bamboe van ellevill en die is heerlijk zacht door de bamboe EN erg sterk door de linnen, EN lekker dun Bamboe en linnen zijn beiden erg geschikt voor warmer weer, dus heel fijn voor als het straks weer warmer wordt en voor binnen
op je rug moet je ook echt niet doen met een rekbare doek hoor (bykay is rekbaar) dat kan nog best gevaarlijk zijn!! en met een rekbare hoort hij inderdaad zoals je hem nu hebt met een geweven doek kun je veel meer uiteindelijk
Nichelle: is je bykay een rekbare? Daarmee kun je iig niet rugdragen, (zodra je kindje zich af gaat zetten tegen je rug, stuitert ie zo de doek uit en je kunt dan niet vangen, zoals je bij buikdragen wel zou kunnen doen als je dat ziet gebeuren). Heupdragen is met rekbare doek denk ik ook niet heel geweldig fijn, maar er zijn wat knopen genoemd Mocht je een geweven doek aanschaffen dan zou je behalve de genoemde knopen ook nog de huftschlinge kunnen doen. Die lijkt me met een rekbare doek alleen niet echt haalbaar, omdat de doek echt moet kunnen schuiven dan en aangetrokken moet worden met kind erin...
Keertje mijn nati butterflies proberen? En heb ook een linnen van didy trouwens, dus ze zouden een keer beiden jouw kant op mogen? Kun je eens kijken of het het merk is of de blend De linnen van didy is aanmerkelijk dunner dan die van nati die ik heb. Natibaby zijn gewoon wat dikkere doeken. Ik vind ze daardoor ook wat steviger/sterker. Qua hennep heb ik alleen een doek van kokadi ooit geprobeerd en die is vergelijkbaar met m'n nati.
Veel stugger dan m'n linnen! Ik denk dat ik 'm vannacht ook maar mee naar bed neem, dat helpt inderdaad altijd wel. Komt goed uit, want het is koud
sorry Artipoppe en Handwoven inderdaad MV is market value, wat een doek waard is op de huidige markt. @rozemarijke, nati is erg fijn. en de milky way is super mooi! Vind je bamboe sterk genoeg? Ik heb nati bamboe geprobeerd, heerlijk zacht maar ook best wel wat bounce en uiteindelijk ging het snijden. Maar dat kan ook aan mijn slordige knopen liggen Wol is regulerend heb ik me laten vertellen dus dat zou ook kunnen in de zomer? Ik heb een linnen Kokadi lara in wunderland maar die lijkt me juist erg warm in de zomer? Best een dikke doek. Draagt heerlijk. Ik wist niet dat linnen zo fijn was in de zomer. afgelopen zomer vooral met katoen gedragen maar dat vind ik niet draagkrachtig genoeg meer. @Nichelle, met een geweven doek kun je zoveel meer. Little frog zijn best betaalbaar en dragen fijn.
Weet je hoe zwaar jouw nati butterflies is? Deze India is 280gr/m2, da's een stuk zwaarder dan de anderen die ik heb. Ik ga je aanbod onthouden! Maar eerst gaan we deze doek veel aandacht schenken, dat heeft 'ie nodig
Wat zijn dan een beetje goede geweven doeken qua prijs kwaliteit? En in welke prijsklasse moet ik dan denken? Ik ben nog een beetje een leek zoals jullie al merken. Rugdragen lijkt me sowieso niet echt heel lekker maar heupdragen zou een goede oplossing zijn dan. Ik zal iig die knooptechniek is proberen met de bkay draagdoek en als dat niet werkt toch maar weer recht dragen tot ik een andere doek heb.
Ik heb me op het dragen gestort. Na lang wikken en wegen heb ik een kokadi diorite stars gekocht. Heel erg blij mee. En over een paar maandjes komt er nog een girasol, waarschijnlijk de northern light, die ik nuvop reis heb, bij. Daarnaast ook nog een amazonas lollipop, die denk ik wel fijn is voor de zomer. Ook zl is blij met het dragen. Probeer dagelijks wel een momentje te vinden.
Litle frog is inderdaad vrij.goedkoop en hoor ik veel goede verhalen over Ik heb een maat 3ervan onderweg (ligt al bij von va voom hihi) Dus ben benieuwd hoe die bevalt straks met opzet een kleine maat besteld voor heupdragen en een ruck dus ben benieuwd of hij.blijft qua maat
@Flashyfly: heel verhaal getypt, knalt internet eruit Maar: bamboe is niet heel draagkrachtig, maar in combi met linnen weer wel. Ik had een nati bamboe-katoen die met een kilo of 9 toch echt niet meer zo fijn was, maar de bamboe-linnen van ellevill is dus veel sterker Is ook minder glad, wat ook weer scheelt voor het dragen, (gaat minder glijden, meer grip). Wol lijkt mij voor de zomer niet zo fijn. De wollen doeken die ik ken, voornamelijk natibaby, zijn vrij dik en daardoor voor de zomer wat mij betreft echt minder fijn, maar mogelijk dat er merken zijn met mooi dunne wollen doeken die wel fijn zijn.
@Nichelle: goedkopere merken: little frog, amazonas, babylonia. Iets duurder dan die doeken zijn hoppediz en heartiness. Van de drie eersten zou ik little frog nemen: stevige doeken, lekker zacht en toch erg draagkrachtig. De andere twee vond ik zelf minder. Wel prima doeken hoor, maar little frog gewoon fijner
Haahaha! Ik heb de mijne nooit op de weegschaal gelegd hoor. Maar het 'soortelijk gewicht' staat soms bij de verkoop informatie Ik laat het weten als ik nati-hennep en/of didy-linnen wil proberen. Thanks!
Ja kan op fb bij "draagdoekenmarkt" kijken, die zijn 2e hands en daardoor zachter dan een nieuwe. De prijs is ongeveer gelijk
Ik had pas een artipoppe met wol mogen lenen, die was super fijn! Maar daar is dus niet aan te komen. eens kijken naar bamboe blends... Ik heb 2 linnen blends die ik dus waarschijnlijk ook in de zomer kan dragen. En anders heb ik zo een nieuw doekje gekocht