show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Houdt in je achterhoofd dat bijna geen enkele fysiotherapeut ervaring heeft met dragen en dus niet de mogelijkheden weet om je kindje op je rug te krijgen. Een andere optie kan ook zijn dat de consulent samen met de fysio en met jou gaat kijken naar de mogelijkheden. Dan worden beide kennisgebieden optimaal benut, want de mening van de fysio is zeker heel belangrijk!
    Mijn aanbod blijft staan, mocht je vragen hebben of willen dat ik op wat groepen waar ik met consulenten zit eens informeer voor je dan mag je me altijd een prive berichtje sturen (soms lees ik dit topic een week niet, dus een pb is altijd veiliger).

Hopelijk gaat het herstel voorspoedig! lijkt me een heftige operatie!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Ik pb je zeker!!!
    Ik hoop dat de fysio straks in ieder geval mee wil denken. Dan zijn we al een heel eind.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Strak plan! In de meivakantie misschien een handige? Dan zit ik niet met de schooltijden van Thirza, (en zij wil wel weer eens graag een keer naar die hele grote zandbak, maar dan nu MET emmertje en schep ;)).
    We PB-en wel ff via FB :)

4. raspberry

Als je nu in corset zit, zul je ws ook je rugspieren weer moeten gaan trainen? Ik zou denken dat dragen de eerste weken dan echt niet fijn gaat zijn, omdat je spieren dat nooit gaan houden dan :(
    Mijn gedachte is: eerst heel flink die spieren weer trainen op een manier die niet belast, en zodra je spieren het weer houden, weer proberen te dragen.
    Op je rug krijgen kan ook op de rugdragen-voor-dummies-manier ws: kind staand op de bank achter je, doek erover en zodra dat voldoende stevig zit met zitje en eerste banen op de goede plek evt, ga je staan en knoop je af...?

Ringsling zou ik absoluut afraden iig, asymmetrisch kan nooit goed zijn bij een herstellende rug :(

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Pomm ik heb de boba. Ben er heel blij mee. De voetsteuntjes zijn ideaal. Onze lange dochter van 3.5 kan er ook nog in.
    Op de zit hij bij mij net niet, zeg maar. Maar op de rug als een huis:)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Rozemarijke. Ja bedankt!! Klopt. Ik heb het altijd heerlijk gevonden om op de rig te dragen, de doek stabiliseerde mijn kapotte rug. Maar dat zal nu wel anders zijn..
    mevrouwtjeongeduld...

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bedankt voor je reactie taliaa.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb al 2 rekbare doeken van bykay liggen maar die vind ik veel te warm momenteel.
    Nu mag ik van mijn ouders een nieuwe doek uitzoeken als cadeautje.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Hoppediz Hop-tye.
    Is deze niet te warm in de zomermaanden?!
    Ik wil mijn dochtertje veel meer gaan dragen aangezien mevrouw alleen slaapt overdag als ze in beweging is.
    Maar met de doeken van bykay vind ik het bloedje heet.
    En eigenlijk wil ik geen knoopdoek weer hebben aangezien ik m ook graag wil gebruiken als ik ga fietsen met de bakfiets en ik dan even de winkel in moet. Dat ik haar even snel in de draagdoek/zak kan zetten...

Mijn dochtertje is nu 8 weken.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook de Hop Tye Pune-versies, die zijn van dunnere stof gemaakt, erg fijn voor in de zomer!
    Met een Hop Tye moet je wel nog enigszins die schouderbanden knopen, het is daardoor een mix van draagdoek en draagzak. Zelf vond ik het echt ideaal, de tweede gaat ook zeker weer in de hop tye! Het is ook wel een kwestie van gewenning, de eerste paar keer duurt het even voor alles goed zit, maar na wat oefening kon ik heel snel knopen.
    Een draagzak is natuurlijk nóg sneller, klik en je bent klaar. Bevalt hier óók erg goed ;)

10. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Heb sinds kort eindelijk mijn draagzak/doek gevonden en dit is hem de mei tai zit heerlijk en niet zwaar ik heb ook een geweven doek maar dat trekken en knopen vind ik een hoop gedoe.
    Een mei tai is ook wel knopen maar stukken sneller.
    Hou me doek wel hoor je weet nooit.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,8 KB
      Weergaven:
      24
  11. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Mijn nieuwe draagdoek is ook binnen, een Little frog linnen agat. Wat een vrolijke kleurtjes zeg :D Hij is al in de week geweest en gewassen, nu moet hij nog zacht worden. Als ik de gastkinderen er lekker mee laat spelen zal dat misschien al wat helpen? En er veel mee gaan dragen natuurlijk :p Hij is volgens mij wel wat korter dan de draagdoek die ik heb, hoop dat dat niet teveel uit gaat maken. FWCC aan de voorkant afknopen zal wat lastiger worden. Maar goed, ik was sowieso al aan het oefenen met rugdragen.

Mijn gastkindje (8 maanden) gaat telkens 'springen' in de doek, met op de rug knopen is dat niet zo fijn. Hij probeert dan namelijk ook over mijn rug 'te lopen'. Iemand daar tips voor?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Vraagje

welke draagdoeken komen "zacht uit te doos"?
    Weet dat bamboe zacht is, maar alleen lenny lamb heeft volgensmij bamboe.
    Of is een 2e hands beter?

Rekbaar is niet zo mijn ding denk ik.

13. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Mijn dydimos is echt zooo onwijs zacht uit de doos gekomen. Lisca.

14. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ellevill heeft ook fijne doeken met bamboe en zo zijn er volgens mij nog meer merken. Maar een katoenen tweedehands doek is vaak ook heel zacht en kan ook prima bij zo'n kleintje.

15. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Little Frog komt tegenwoordig ook zacht uit de doos. :)

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Mamachantal,
    gefeliciteerd!!

Litle frog vond ik meteen al vrij zacht, moest wel echt meteen gewassen worden voor de geur,
    me ellevill met wol was ook al zacht en me girasol ook al, maar die is nu echt boterzacht

17. raspberry

Mamachantal: gefeliciteerd! Little frog is een aanrader, hoppediz is volgens mij ook prima zacht uit de doos. Bamboe is idd zacht, en lennylamb heeft dat, maar natibaby ook. Hoe die nieuw is, weet ik niet, maar heb zelf een ingedragen nati met bamboe gehad en dat is de zachtste doek die ik ooit heb gevoeld.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Oke ga ik ff bij die doeken kijken:)
    Lennylamb heeft wel mooie doeken, maar die ik leuk vind is zonder bamboe.
    Uiteindelijk worden ze allemaal wel zacht, maar heb niet veel tijd om hem zacht te krijgen.

19. raspberry

Dan zou ik vooral ook op de draagdoekenmarkt op facebook kijken :) Lekker ingedragen doeken die al heerlijk zacht zijn. Ik heb een linnen van didymos en die is ook superzacht, (maar ik ben 4e of 5e eigenaar ofzo, dan krijg je dat ;)).

Deel Deze Pagina