show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Senna999: Wat Danielle zegt. Als het je te doen is om korte stukjes vind ik de ringsling ook handiger, maar als je echt langer dan een half uur gaat wandelen, dan is een mei tai toch wel echt fijner denk ik.

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    dankje voor de reacties dames!

denk dan toch voor een ringsling te gaan, zal eens op marktplaats kijken of er iets wordt aangeboden.

het zal echt gaan om van de parking naar de zee te lopen en vanuit stacaravan naar het zwembad. dus dat zou te doen moeten zijn.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja, dan is een ringsling idd ideaal!

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    In de ringsling aangezien ze veel zelf wil lopen en ik niet meer zo lang kan dragen :)

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand hier trouwens ervaring met het laten maken van een RS? Ik heb een doek in maatje 2 en wil er dus een RS van laten maken, durf dat niet zelf te doen, dus wil het door iemand laten doen die er ervaring mee heeft. Iemand tips?

6. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
  7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi hoi, ik ga hier even mijn vraag neer droppen want ik kom er zelf even niet aan uit.
    Ik wil graag overstappen naar een draagzak en had mijn oog eerst laten vallen op de amazonas smart carrier. Na veel gepluis en gezoek had ik later zoiets van; beter een bondolino of manduca. Helaas vallen die buiten mijn budget en op mp schiet het ook niet echt op. Deze zakken gaan voor nog behoorlijk wat geld weg.. Helaas voor mij :p Nu ben ik stiekem toch weer een beetje aan het kijken voor die amazonas maar ik lees er verschillende dingen over qua dragen van de geboorte. Op de verkoopsites staat bij veel dat het wel vanaf de geboorte kan en een enkele vanaf 4 maanden. Hebben jullie hier een idee van? Of hij nu wel of niet geschikt is om van de geboorte te dragen?

Alvast bedankt!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! Ik ga er eens informeren binnenkort :)

Vandaag is m'n babydoekje aangekomen (LF Agat in Love), echt zo mooi <3 En heel soepel en zacht al! Morgen ga ik 'm wassen!

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh, jubel jubel! Vanmorgen even m'n dochter snel in een ruck geknoopt in de nog ongewassen LF Agat in Love, het knoopte heeeerlijk en zat ook echt super. Blend is echt goed!
    Daarna gewassen en nu hangt hij mooi te drogen *verliefd*
    Hopelijk vanaf vanavond lekker knuffelen met 't doekje, is het straks voor de baby helemaal ingeknuffeld :D

10. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ben ook op zoek naar een makkelijke draagdoek/zak.
    Heb er nu 1 van Chicco, maar vindt hem niet heel handig..

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Zijn er ook cursussen hoe je allemaal kunt knopen?
    En dan niet alle filmpjes van youtube, maar echt onder begeleiding van een prof?
    En ook eentje in de buurt van Emmeloord???

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dat kan ik me voorstellen, die is behalve niet zo ergonomisch en goed voor het kindje ook helemaal niet fijn dragen voor de ouders.

2deleg, er zijn draagconsulenten die je tijdens een persoonlijk consult een knoop aan kunnen leren. op de website van de vereneging voor draagconsulenten kun je een overzicht vinden. Ik weet dat er in Urk in ieder geval ééntje zit en in Lelystad ook.

13. raspberry

Dat is toch de doek met wol? Die moet liggend drogen, omdat de wolvezel anders kapot gaat. Je hebt wel het wolwas-programma gebruikt?

14. raspberry

Chicco is echt een draak. Heb geen ervaring met ergonomische draagzakken zelf, maar een mei tai is misschien iets voor je ook?
    En anders op draagpraat (facebook) even vragen naar ervaringen met draagzakken die wel fijn en OK zijn :)

15. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Oh, mag mijn geweven little frog wel in de droger dan??

16. raspberry

Even op het label kijken :) Ligt aan de blend. Katoen meestal wel, wol is geen goed idee ;)

17. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Er zit volgens mij helemaal geen label in.
    Ik zal eens kijken.
    Er is een beker melk overheen gegaan vanmiddag, dus hij zit al in de wasmachine.

18. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Oh, vl had hem al in de droger gedaan, gelukkig meest voorzichtig half droge programma, want er staat inderdaad in dat hij niet in de droger mag.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 'm maar kort gewassen op handwasprogramma, 30 graden, volgens labeltje... Maar niet echt liggend laten drogen :( Of ja, ik had 'm mooi over een droogrekje gehangen, dus hij werd wel heel goed ondersteund en hing eigenlijk nergens... Dus denk dat dat wel ok is? Hij was vrij snel droog en toen heb ik 'm mooi opgevouwen; voelde lekker zacht en zag er prima uit!

20. raspberry

Van 1 keer zal het wel meevallen, maar zelfs goed ondersteund raakt wol te gemakkelijk uit vorm, rekt uit, enz enz. Volgende keer dus liggend drogen. Zou zo zonde zijn als je doekje eraan gaat :(
    En wasprogramma echt wolwas doen: daarin wordt het water langzaam opgewarmd en afgekoeld, omdat wol slecht tegen snelle temperatuurwisselingen kan, (gaat dan krimpen). Handwas spoelt volgens mij gewoon met koud water, na dus eerst warm, en is dan al te heftig :(

Deel Deze Pagina