show je draagdoek/ draagzak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dames ik wil mijn baby straks vanaf het begin gaan dragen. Ben niet heel erg bekend. Heb mijn zoontje vanaf drie maanden gedragen in een rekbare bykay doek. Ik vind dit een hele warme doek. Mischien kan ik beter een geweven doek kopen. Maar ik weet gewoon niet welke, het aanbod is zo groot.
    Hebben jullie advies?

2. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou net een topic starten toen ik deze zag, maar zoveel pagina's doorlezen heb ik dan weer even geen zin in (173 net iets teveel hahaha )

Maar ik wil graag mijn kleine straks gaan dragen ivm makkelijk met de dreumes erbij.
    Nu wil ik een makkelijk iets hebben wat goed is voor dus pas geboren babys en dat ze er ongeveer half jaar in kunnen.
    Makkelijk om te doen zijn ( ben klein van postuur ) en wat niet zwaar draagt ivm rugklachten.
    Ik heb een bykay draagdoek gehad maar het was een grote lap waar ik steeds zelf in de knoop mee zat en niet zelf alleen kon vastmaken dus nooit mee gedragen en verkocht.
    Toen de babybjorn gekocht ideaal maar las dat deze voor de heupjes niet goed waren en kan ook newborn niet in.

Graag ervaringen, namen, merken enz:) alvast bedankt

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het enige advies wat ik je kan geven over een geweven doek is: Kies er één die je echt heel mooi vind! :) Er zijn geen goede merken of slechte merken of slechte patronen of wat dan ook! Het is maar net wat je mooi vind.
    Voor een newborn maakt het materiaal van de doek ook niet zo heel veel uit. Er zijn wel bepaalde doeken/merken/materialen die extra zacht zijn en dat is wel fijn bij een pasgeboren babytje. maar ook dat verschilt weer erg van merk en of et een nieuwe of een ingedragen doek is.
    Ben je al lid van de facebook groep draagpraat of dragen&friends? En ook van de draagdoekenmarkt, daar kun je al heel veel doekjes bekijken!

Als ik dit zo lees gaat jouw voorkeur uit naar een ergonomische drager en niet naar een geweven doek. :)
    Belangrijk is bij een ergonomische drager dat de beentjes ondersteund worden van knieholte tot knieholte en dat de rug in zijn natuurlijke houding kan blijven. (een bolle rug). Bij een babybjorn bungelen de beentjes vaak recht of bijna recht naar beneden, dat is niet zo goed voor de heupjes en ook het rugpand is veel te stevig waardoor je kindje niet de juiste ondersteuning krijgt die het daar nodig heeft. Daarnaast wordt een babybjorn vaak als 'zwaar' ervaren door de ouders, ook voor hen is het niet zo fijn dragen en geeft het vaak rug/nek klachten.

Voor een pasgeboren baby zijn er een aantal dragers die je meteen vanaf de eerste dag kunt gebruiken omdat het zitvlak aan te passen is en je op die manier de beentjes helemaal goed kunt ondersteunen.
    Dat zijn een storchenwiege carrier, een Hoppediz HopTye, Een Emeibaby (baby), een Evolubulle, een bondolino (kan meestal na een maandje), en een
    Deze dragers kunnen dus vanaf dag één. Vaak gaan ze niet zo lang mee in die zin, dat ze maar bepaalde breedte kunnen en dat ze dus op een gegeven moment niet meer volledig ondersteunen. als ze net niet meer in de knieholte zitten dan is dat niet erg, maar je kindje groeit en groeit en zal steeds minder steun krijgen, dat kan oncomfertabel zijn voor je kindje. De meeste van bovengenoemde dragers kunnen wel tot een jaar (ook afhankelijk of je kindje lang of kort is uiteraard). Behalve de Emeibaby die kan tot 2 jaar meestal.

Dan heb je nog dragers die wat breder zijn, en daarom niet goed zitten de eerste maanden. Sommige hebben daarom een soort babyinsert erin. Sommige zijn erg warm en dus niet handig in de winter.
    Manduca is bijvoorbeeld een hele fijne drager, met babyinsert. Het kan wel met babyinsert maar je doet daarmee wel wat consessies en het is niet ideaal. De manduca zit pas echt goed rond de 4 a 5 maanden.

Dus ja, je kunt alle kanten op, ik zou zeggen: google eens op de merken die ik heb genoemd, kijk plaatjes en/of filmpjes, wat spreekt je aan?

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb mij verder verdiept en ik heb twee doeken op het oog.
    -little frog
    -hoppediz

De little frog is goedkoper, maar de hoppediz heeft mooiere kleuren.
    Ik vraag me af welke maat ik nodig heb. Ik heb een gewoon postuur maat m. Ben 1.70 lang.

Wie heeft advies?? Dankjewel alvast

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Maat 6 moet prima zijn :)

6. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Maat 6 is idd een reguliere maat die eigenlijk iedereen goed past!

7. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Waar moet de perfecte draagdoek aan voldoen dames?

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Aan jouw smaak!

Verder is het van zoveel dingen afhankelijk.
    Zelf vind ik de geweven doeken het fijnst. Ze zijn er tussen de 50-150 euro voor de meest gangbare doeken. Als je wat meer te besteden hebt is er nog veel meer leuks.
    Alle doeken zijn gewoon goed. Het is echt een kwestie van smaak. Een zachte, katoenen doek is wel fijn om mee te beginnen. Een te stugge doek knoopt moeilijker.

Ik ben zelf gek op Girasol. Ze kosten rond de 80-100 euro. Klinkt heel veel voor je eerste doek, maar je kunt ze ook zo weer te koop zetten voor bijna hetzelfde bedrag.

Kijk eens op de groepen 'draagpraat' (adviezen) en 'draagdoekenmarkt' (2ehands verkoop) op Facebook.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mijn liefde op dit moment... een Girasol Rainbow!

2014-07-12 21.38.25.jpg

10. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb sinds gisteren mijn eerste drager binnen! Hoe blij een vrouw kan zijn met haar zelf-gekochte cadeautjes :$
    Het is een Hoppediz HopTye, los angeles grijs! Ben ook heel erg tevreden over de webshop waar ik hem kocht, zat gewoon een mini-marsje en kaartje bij, zo persoonlijk :)
    Ergens later deze week maar even testen met babypop erin, nu ik nog niet teveel buik heb, moet dat nog lukken! Ben benieuwd of het ons gaat bevallen dat dragen, lijkt me heerlijk (en kreeg altijd zo zware en pijnlijke armen van met babysitkindjes rondzeulen als ze een hang-dagje hadden haha)!

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ingeltje, mooi!!!!! :D

Lutty, veel plezier met je HopTye!!

En babylove26, mijn ultieme draagdoek is een doek die niet boven de 200 euro ligt en die ik mooi vind qua kleuren en patroon.
    Dus wat Ingeltje ook zegt: Wat je mooi vind! :D

12. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mooi Ingeltje. Fijne doekjes girasol.

Hier mijn nieuwe aanwinst. Oscha starry night nebula met wilde zijde.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,3 KB
      Weergaven:
      4
  13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oooooh mooi!

14. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx voor de info!
    Mijn voorkeur gaat nu echt uit naar een bondolino...
    Alleen even kijken wanneer want ze zijn aardig prijzig hahaha

Maar wel makkelijk omdoen en baby zit er volgends mij heerlijk in!

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
  16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn doekjes :)

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    En als je de bondolino niet meer gebruikt is hij voor veel geld weer door te verkopen dus amper verlies! Maakt het nu wel een investering, maar het geld is niet helemaal verloren!

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    Wahhhhhh... Even dit uppen en blij wezen.
    Ik had nog geld apart staan om eens een goede leren tas te kopen.
    Maar ineens bedacht ik me: ik wil een tula toddler. En toen dacht ik.. Nee misschien een wompat pre school.
    Dus tegen mn man gezegd, die vond alles prima.
    Joehoeeee (vooral het verkoopaspect speelde mee. Kan ik over 3 jaar toch nog mn tas kopen, haha)

Dinsdag mag ik naar drag.en.e.nzo!!! Joehoeeeeee

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Joehoe! Heerlijk ik wil mee! Wij hebben ook een Wompat. Maar de volgende wordt misschien ook wel een Tula. Zijn ook mijn favo's

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ooooh Wat leuk!!!! Veel plezier alvast!!

Wij hebben onlangs een Wompat PreSchool en een Tula Toddler een week thuis gehad. Ik vond de Wompat mooier maar mijn man draagt het meest in een ssc en hij vond de Tula echt beter bij hem zitten. Dus het is een Tula geworden!

Deel Deze Pagina