Speeltent, leuk of is de lol er snel af? (3e verjaardagscadeau)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aquilegia, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dames,

Ik zit er over te denken om mijn dochter een speeltentje met als ingang een leeuwenkop voor haar 3e verjaardag te geven. Ze heeft deze tent gezien in een catalogus voor speelgoed. Ze heeft een aantal keren aangegeven dat ze deze tent graag wil hebben.

Hier kan je hem zien:

HABA Selection - Spielzelt Höhle des Löwen jetzt günstig auf Rechnung kaufen

Is dat leuk of is de lol er snel af? Wat zijn jullie ervaringen met speeltentjes?

De maten zijn 155 x 100 x 100 cm en hij is voor kinderen vanaf 18 maanden. Daarom ben ik bang dat ze er snel te klein voor is. Maar ja, in zo'n tentje is het toch kruipen of zitten... En hij neemt ook heel wat ruimte in...Met sinterklaas zat ik er ook al over te twijfelen, maar hebben we uiteindelijk wat anders gekozen.

De andere optie is prinssesen/elfencape, met erbij een kroon en elfenstafje. Zoiets:

Trullala Reversible Princess/Fairy Cape S Kinder speelgoed en lifestyle: kwalitatief en educatief
    Maar die cape kan ik ook aan mijn schoonmoeder vragen.

2. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    mijn dochter doet er niks mee.
    ik ben ook op zoek naar een cadeau voor haar derde verjaardag. ik heb echt geen idee.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier heel lang leuk! Ze spelen winkeltje of papa mamaatje ermee etc. Wij hebben een POP up tent v hema. Supersnel neergezet of opgeruimd. Erg leuk ook buiten in de zomer. Een hit, dus.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier kreeg de middelste er eentje voor haar 1e verjaardag: wordt veel gebruikt! Voor de 3e verjaardag had ik hem persoonlijk niet zo snel meer gegeven, maar aan de andere kant onze oudste vindt hem ook nog steeds wel leuk :p

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tentjes zijn leuk :) . Wij hebben een ballentent. Hij wordt hier ook gecombineerd met de tunnels van Ikea.

BUSA Kruiptunnel - IKEA (erg stevig)

Deze tent vind ik echter véél te duur ;) . Ik zou verder zoeken.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een Nijntje speeltent. De meiden vinden het wel leuk, maar spelen er niet echt in zoals ik het 'bedacht' had (gezellig met poppen en dekentjes enzo ;) ): ze gooien hem het liefst om en laten zichzelf er dan in vallen of maken er een soort wip van (waar hij natuurlijk niet tegenkan) etc. Ding ligt, als ie in de woonkamer staat, de meeste tijd op zijn kop. Dus hij staat hier niet zo heel vaak ;)

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier hebben we er 1. Nu weer weggehaald want ze speelden er niet heel veel mee helaas. Binnenkort maar weer eens weer proberen.

Maar bijna 100 euro voor zo'n tentje? Vind ik echt heel veel geld:$
    Sorry mijn mening:)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier gewoon een ikea tent. Zolang ik em niet te vaak neerzet is hij leuk als hij er staat.

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik vind hem heel erg duur.
    Bij het kruidvat hadden ze laatst een leuke, een bakkerij geloof ik of ijssalon.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is het ook inderdaad. Hier staat de tent er ook niet standaard.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien is mijn aarzeling inderdaad de prijs. We kunnen er dan niets anders bijgeven. Ik vind het leuker om naast een groot cadeau nog een paar kleinere erbij te geven. Een goedkopere geven is een optie, maar probleem is dat ze juist deze steeds aanwijst. Eens wat andere tentjes laten zien dan maar.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje speelt eindeloos met haar prinsessenkledij, of nou ja, ze heeft het heel vaak aan en speelt dan met andere dingen :) Soms is het echt toveren en weet ik wat geblazen.

Een tent hebben we niet. Voor haar 3e verjaardag kreeg ze een fiets. Dat is/was echt een succes.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik had gereageerd via mijn telefoon en dus de link niet gezien maar 99 euro voor een tent is echt te gek. Die metalen randjes waar de tentdoen omheen gespannen zit komen snel bloot te liggen hoor omdat ze 1000x in en uit gaan. Zeker als hij buiten staat.
    (heb zelfs een keer bij ah in de uitverkoop een goudenboekjes circustentje gekocht voor 5!! euro)

Prinsessenverkleedkleren zijn goed voor eeiinndeloos plezier!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb de elfen/prinsessenmantel besteld.

Ik was via internet op zoek gegaan naar andere tenten, en had er eentje gevonden, die de helft goedkoper was. En nog een andere die in de aanbieding was. Mijn dochter zag de laptop en vroeg: "wat is dat?" Ik zei: "dat is een tent, vind je die mooi?" Ze had gisteren de elfenmantel al gezien en zei: "Elfenmantel" Ik heb beide laten zien en ze was vrij vasthoudend dat ze de mantel wilde, met een kroontje erbij! Dat had ze zelf bedacht. Ik heb de leeuwentent ook nog laten zien en de andere tent nogmaals. Ze wilde wel allebei, maar toen ik zei dat ze moest kiezen, wilde ze het liefst de mantel. Nu nog een kroontje en een stafje erbij, want die hadden ze natuurlijk weer niet in die webwinkel....

Ik vond de leeuwentent inderdaad erg duur, dan wil je wel zeker weten dat ermee gespeeld wordt.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft een tentje van Hema. Wat iemand anders al zei: die is makkelijk op te zetten en weer op te ruimen. Hij staat hier niet standaard maar af en toe. Ze speelt er graag in en mee.

Die wij hebben is er niet meer, maar deze is ook leuk (en betaalbaar): HEMA speeltentje prinsessenkasteel

Deel Deze Pagina