hallo meiden bij mij in de familie is er suikerziekte mijn vader had het mijn tantes en ooms hebben het en mijn zus had het met haar zwangerschap hoeveel kans loop ik dat ik met zwangerschap suikerziekte krijg want ik krijg bij mijn vk geen 20 weken echo pas bij 30 en 35 weken een echo
Er zijn verschillende risicofactoren voor suikerziekte tijdens zwangerschap. - Overgewicht (BMI boven de 30) - Erfelijke factoren -> Had je moeder suikerziekte in de zwangerschap? En hoezo krijg je geen 20 weken echo? Dat kan niet hoor, 20 weken echo zit in de basisverzekering, daar heb je gewoon recht op.
hoi hoi, hier even wat info Zwangerschapsdiabetes | Diabetes Fonds En wat betreft die 20 weken echo, die zit idd in je basispakket. Eventueel kun je die bij een ander echo bureau doen, of eventueel een afspraak in het ziekenhuis maken. Hoef je niet perse bij je eigen verlos te doen succes
Bij mij zit het ook in de familie. In het ziekenhuis moest ik een uitgebreide suikertest doen en er kwam inderdaad naar voren dat ik suiker heb. Ik zou gewoon vragen om zo'n test.
Als het zo in je familie zit moet je vk je aanmelden/verwijzen voor een glucose tolerantie test (GTT) rond de +/- 24 weken. Toen ik bij de intake vertelde dat mijn moeder diabetes heeft, heeft ze dat gelijk gezegd dat ik zo'n onderzoek zou krijgen. Denk dat ik met mijn volgende controle een verwijzing krijg. Kan best zijn dat jou verloskundige zelf de 20 weken echo niet doet, de praktijk waar ik zit doet het ook niet zelf. Ik moet ervoor naar een andere praktijk waar het wel wordt gedaan. Met de controle rond de 14 weken heb ik een verwijzing gehad van mijn verloskundige en de inhoud/strekking van zo'n echo besproken
omdat mijn moeder db heeft en mijn oma ook heb ik bij 16 weken de test al gehad bij mijn vorige zwangerschap. vanaf 20 weken spoot ik al insuline..