Ook in maat 50? En heb je dat al liggen of had je er in totaal 10 ook bijvoorbeeld na je babyshower of cadeaus...Je krijgt ook nog veel toch..
Eerste pakje houd ik nog even voor me zelf, maar dit zijn de slofjes die ik er bij heb gemaakt. Vind ze zo schattig.
Dit wordt haar 1e pakje met bijpassend jasje voor buiten, 1e rompertje en 1e sokjes *love it!* Kleur; zacht roze (misschien niet zo goed te zien op de foto?) Merk; pakje en jasje = Noppies romper = Lief! sokjes = Le Chic Edit; zag dit pakje al vaker voorbij komen hier... Veel mooi geklede baby's dus!!!
Mama Larissa, jaaa! Die staat ook hier nog op het lijstje! Even de groeiecho afwachten, dan heb ik hopelijk een richtlijn qua maat.
Zelf gekocht. Nog niks gekregen Bij dochter had ik soms wel 2 of 3 setjes per dag nodig ivm spugen bijvoorbeeld. Dus ik heb t allemaal wel gebruikt Dochter heeft ongeveer 3 tot 4 weken maat 50 aangehad daarna richting 56
Ik was ook gelijk verliefd toen dit pakje in de winkel kwam! Gelijk na de geslachtsbepaling echo heb ik het gekocht
Ik heb heel veel kleertjes in maatje 50/56, dus ben niet echt representatief. Komt doordat onze oudste 2/3 maanden in maatje 50 heeft gezeten, daarna nog lang in 56 en pas sinds kort over is naar 62. Wilde naast de kleertjes die ik van N heb ook nog wat nieuwe kleertjes voor de baby, en tja het resultaat is een mega volle kledingkast. Hier moesten we ook wel eens 2/3 keer per dag verschonen in verband met poep en spuug incidenten, dus een paar extra setjes is wel fijn!
Even een vraagje.. Doen jullie het eerste pakje in je ziekenhuiskoffer als je van plan bent om thuis te bevallen? Hoe werkt dat na de bevalling als je thuis bevalt, ben je dan nog in staat om te zeggen tegen de kraamverzorgster dat het pakje in de koffer zit en zo? Heb ook echt geen idee hoe lang het duurt voordat je baby wordt aangekleed..
Wij hadden alles in de tas. Na de bevalling wordt je kindje niet glibberig en al direct in zn pakje gegibberd. Je kindje mag/moet eerst lekker een tijdje op jouw buik liggen, wordt daarna pas afgeveegd en aangekleed. In normale situaties ben jij dan a lang weer in staat om te praten. Je partner zal er ongetwijfeld ook zijn. Die is er op dat moment voor jou. Om jouw belangen te behartigen en te doen wat jij dan even niet kan, omdat je aan het bevallen bent. En mochten dingen mislopen en je niet in staat bent om het te zeggen e niemand komt op het idee om in die tas te kijken... nou ja, dan heb je andere prioriteiten. Oh, en als eerste pakje kun je gerust iets wits ofzo kiezen. Je hoort vaak dat het afgeraden wordt omdat het dan vies wordt. Daar ben ik ingetrapt en ik heb een minder leuk pakje als eerste gedaan. Spijt! Ik had zo graag dat witte pakje met desnoods die vlekken (graag zelfs!!) willen koesteren!
Even reactie als kraamverzorgster! Het duurt wel een tijdje voordat het kindje word aangekleed. Meestal wel min een half uur tot een uur. Je ben meestal dan wel weer zover helder dat je er aan denkt en desnoods zeg je het tegen je man/vriend of iemand die bij de bevalling is zodat jullie er samen aan kunnen denken
Volgens mij als het echt gaat beginnen vragen ze al om de kleertjes zodat ze die lekker warm kunnen maken aan de kruik. Je kunt ze dus best in de tas laten zitten en dan mocht je toch bevallen ze door je man (of desnoods kraamhulp zelf op instructie) laten pakken uit de tas. Ik ging uiteindelijk toch naar het ziekenhuis vanwege langdurig gebroken vliezen dus zat het pakje in de tas, maar toen werd mijn man op een gegeven moment ook om het pakje gevraagd zodat het warm kon worden. Ook al heeft ze eerst zeker een uur bij me gelegen.
Ik heb gewoon 2 hele leuke setjes/ pakjes. 1 in de tas voor als ik naar t zkh zou moeten. De ander gewoon in de kast. Als ik weeën krijg pak ik t pakje uit de kast en leg op t aankleedkussen. De kraam wikkelt t dan tzt om de.kruiken samen met een omslagdoek En idd gewoon wit kan heel goed, je krijgt alles heel goed schoon en vies zijn de kindjes echt niet als ze kleertjes aan krijgen. (Ow verheug me op t nieuwe babygeurtje )
Ik heb hem ook gekocht voor ons mannetje, naar aanleiding van dit topic! En zo lekker zacht is het pakje <3