Volgens mij mag je ook pas met stukken beginnen vanaf 6 maanden en eerder kunnen ze er ook niks mee. Zou nog even tijd geven en dan opnieuw proberen. De mijne lust ook broccoli maar dan nog wel gepureerd omdat hij voor stukjes nog te jong is. maar zo wel vast aan de smaken kan wennen.
Sofietje: 5 maanden en 4 weken lijkt me goed toch? Komt echt niet op een paar dagen aan! Ik ben begonnen met 5,5 maand. Zoë kon toen al Goed zelfstandig zitten. Denk dat dat gewoon heel belangrijk is ivm verslikken, belangrijker dan of het kindje 5,5 of 6 maanden is.
Ik heb begrepen dat kindjes onder de 6 maanden niet goed genoeg kunnen kauwen met de kaakjes en dat het daarom niet aangeraden word om eerder dan 6 maanden te beginnen. En als het dan niet lukt dan kan je nog wel even wachten tot het wel lukt toch? Waarom die haast? Je kindje volgen en wachten als het nog niet lukt. Dan kan je het over een week of 2 weken nog een keer proberen. Ene kindje is de andere ook niet en er zijn zelfs kindjes waarbij het helemaal niet lukt (die van mijn vrienden lukt het gewoon niet en zijn ze gewoon prakjes aan het geven omdat ze er gewoon geen weg mee wist). Ene kindje zit met 6 maanden en de ander met 8 maanden en dat zal hiermee ook zo zijn. Dus dan kan 5 maanden en 4 weken ook een verschil maken en lukt het met 6,5 maand bijv wel.
Sofietje klopt; maar het kan dus wel zo zijn dat een kindje van 5,5 maand het wel gewoon kan. Bovendien zie ik het probleem niet om gewoon te oefenen als het kindje er gewoon plezier in heeft. Oefening baart kunst. Lopen doen ze ook niet van de een op de andere dag. Dat gaat met vallen en opstaan. Een stukje de mond ik krijgen zal in het begin moeilijk zijn, er zal meer op de grond belanden. Na goed oefenen zal het wel lukken. Maar dat is mijn mening ik denk dat je met 5 mnd 4 weken echt wel kunt oefenen
Wat een leuk topic! Ga ook even spammen met mijn knoeipoets! Er gaat meer eten naast dan in bij hem Deze is met bijna 7 maanden, zelf een lange vinger eten.
Zijn eerste keer brood met 6 maanden Ik was helemaal trots op mijn ventje. En hij vind het nog lekker ook...
en courgette ook een favoriet... mama was de slap vergenten Ik dacht...ik doe hem straks wel andere kleren aan
@Inge Wat heeft jou dochter een bos haren. Echt super leuk! Leuke foto's allemaal. Neemt jou kindje nooit te grote happen van het eten? Zo ja wat doet ze dan?
Macmaszy: leuke fotos!! Marike, wauw mooie ogen heeft jouw zoontje!! Courgette wordt hier ook erg lekker gevonden ze neemt eigenlijk zelden te grote happen en als dat wel gebeurt dan spuugt ze die uit!
Dacht meteen: zo die durft zonder slab, haha! Toen zag ik je commentaar pas bij de foto! Heerlijk he, als ie zo lekker kan smullen..
Upje! En dan zal ik meteen weer even spammen. De eerste van een paar dagen terug, een broodkorstje en de tweede van 2 weken terug. Gepofte aardappel en broccoli
Tot mijn spijt was dit topic gesloten! Even gevraagd hem weer te openen Nu met iPhone en iPad direct foto's geüpload kunnen worden is het showen van hun baby/dreumes voor veel mama's nu een stuk makkelijker is! Hierbij mijn moppie weer, aan de fruitsalade. Let niet op de out of bed look
Oh leuk!! Wat een heerlijk meisje heb je toch... prachtige bos haren! En wat kan ze lekker smikkelen!