Wat gaaf zeg!! Wij zouden de wieg krijgen waar mijn mans vader en mijn man in gelegen hadden, maar heb niets meer gehoord, eb durfde het niet nogmaals te vragen. Ik heb zelf een wieg gekocht, van gietijzer van MP, dat is ook een familiewieg geweest. Opnieuw laten spuiten en nieuwe broderie bekleding laten maken. Over een paar maanden komt ons tweede kindje erin, en hopelijk wil mijn zusje hem gebruiken als zij kinderen krijgt. Anders bewaar ik hem gewoon voor mijn kinderen! Vind het prachtige verhalen, en erg leuk om de wiegjes te zien!
Wauw echt super bijzonder zeg die verhalen! Helaas is de wieg waar ik en mijn zussen in hebben gelegen er niet meer maar voor ons dochtertje hebben we wel zo'n zelfde wieg gekregen. En wie weet wordt het wel weer een familiewiegje
Ik moet dan even op zoek naar een foto, maar hij lijkt op die van Snoopy (grappig, wij hadden hetzelfde lakentje er in) en TS. Mijn moeder zag hem op straat staan bij het grof vuil, heeft hem mee naar huisgenomen. Opa was timmerman, oma kon heel goed naaien en die hebben hem samen helemaal opgeknapt en opnieuw bekleed, was weer zo goed als nieuw en daar hebben we alledrie in gelegen. Heb hem zelf niet gebruikt, aangezien mijn SF ook al jaren de wieg hadden bewaard en die totaal mijn smaak niet was. Heb maar besloten geen van beide wiegen te gebruiken, maar een hangwieg te nemen, geen zin in gezeur. Misschien willen mijn kinderen hem wel later.
@Snoopy.. deze lijkt veel op die van ons! Mooi hoor @Jo... ja, dat "probleem" dachten wij ook even te hebben maar mijn schoonmoeder vond die van mijn familie veel mooier dus ze gaf me groot gelijk en ze hebben hun wieg lekker bij hen thuis gebruikt! Ging gelukkig heel goed.
Achteraf had ik ook spijt dat we niet gewoon die van mijn ouders hebben gebruikt, want je kunt niet iedereen 'pleasen', maar ja, dat is dus achteraf gezien. En nu met een foto van kleine Jo, de rest van de foto's zitten in dozen (zit in een verhuizing), echt duidelijk is het niet, maar de rest is dus van riet net zoals die andere twee wiegen die ik zag, lijken er erg op, zitten houten wielen onder, niet zo groot.
Wat een mooie verhalen en prachtige wiegjes! Hier geen familiewieg maar mn schoonouders hebben wel hun ledikantje staan waar mijn vriend en zn broer (en volgens mij ook neefjes en nichtjes) in geslapen hebben. Eerst sliep onze zoon daarin als hij daar was en nu onze dochter. Heb wel een foto maar zo mooi als de wiegen die hier voorbij komen is hij niet!