Show je...favoriete kledingstuk!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #41 SyrianBeauty, 12 jul 2012
    Laatst bewerkt: 12 jul 2012
    Ik denk dat ik in het aardige gedeelte van NL woon :) ik draag nu 2,5 jaar hijab (Hoofddoek) maar iedereen is super vriendelijk & spontaan tegen me (ben het zelf ook altijd hoor :p) ik heb nog geen 1 slecht woord naar me toe gekregen, erg jammer dat jij dat wel hebt :(

Wat goed van je :D Ik vind het altijd leuk om bekeerde Moslim(a)s te zien :D Ik wel wat sites voor je met mooie Abayas en hoofddoeken, misschien vind je dat wat? Ik kan je pmen als je wilt.

2. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Gewoon veel oefenen, in het begin lukte het me ook niet, zat constant raar of hij viel half af omdat hij niet goed zat :) maar nu zit hij altijd wel goed :)

Sorry beetje offtopic dames

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vind dit zoooooo mooi. Zo hoort elke moslima zich te kleden!!

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Dank je BeingMommy!

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb vroeger ook een tijdje hoofddoek gedragen. Ik vond gladde stoffen veeeeeel moeilijker mooi te zetten dan een ruwe stof. Dunne wollen sjaals zijn heel makkelijk om te zetten, misschien handig om daar eerst mee te oefenen:) En als je die gladde stoffen mooier vind dan is het ook heel makkelijk om te doen met zo'n gladde onderkapje, dan speld je hem daar aan vast.

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    SyrianBeauty ik kom uit Rotterdam, waar ik woon zijn ze me wel redelijk gewend haha. En kennen ze me niet anders, dan de leuke spontane BeingMommy.

Maar als er dan bijv markt is, en er dus veel mensen van buiten Rotterdam of dit gebied komen begint het gezeik. Sommige hier hebben ook nog wel het lef, maar ik ben hier opgegroeid, dus ze kennen mijn ouders/mijn zus. En hebben daar ook een gezicht naartoe te houden haha.

Als ik zelf ergens ben, bijv een plek voor kinderen ofzo (atraktiepark, dierentuin, winkelgelegenheden etc) is het ook niet altijd leuk hoor.

En ik ben echt geen nors persoon ofzo. Heel open en lach vriendelijk naar mensen die me aankijken. Sta altijd open voor een praatje of vragen, geen probleem. Maar toch he.

Ik vind het niet eens erg dat mensen hun mening hebben, dat recht hebben ze. Maar waarom ze zich altijd zo geroepen voelen die te verkondigen.

De ergste tot nu toe vind ik echt, toen mijn moeder doodziek met mij op straat liep, helemaal waus van het narcosemiddel dat ze toen slikte tegen de pijn (borstkanker, operatie, bijwerkingen, nasleep etc).. En eentje zich geroepen voelde om keihard over de straat te bulken: Vuile K*NKER moslim dat je er bent, kom hier dan, dan ram ik je terug naar je eigen land.

Verder boeit het me niet heel erg hoor, enkeld mijn kindjes. Als die mij vragen: Mama waarom is die meneer boos op jou? Ben je stout. Dat steekt wel.

Maar ook genoeg leuke praatjes hoor. Mensen die vragen stellen, het bijzonder of mooi vinden. Sommige die echt zeggen respect te hebben, het lekker eigenwijs vinden etc..

Breng nu alleen het ertgste even naar voren. Maar het is echt niet dat ik hier word lastig gevallen op straat ofzo. Soms wel. Maar ja, hoe vaak word een vrouw in een mooie strakke broek, met leuk shirtje erop wel niet lastig gevallen, om misschien andere redenen. Maar dat is ook niet altijd.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel!

8. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Inderdaad, pashmina sjaals glijden niet dus eerst daarmee oefenen :)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    deze blouse van glamoures is op het moment wel de fav.

10. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ach, wat erg zeg :( Moge Allah het gemakkelijker maken voor je! ;)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mooie kleur!

12. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel mooi meid... respect :)

13. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach jo lieverd, ik krijg kippevel (positief) als ik zo iemand over stra zie lopen. Ik walg en ben vies van half blote mensen, waarvan je de bilspleet ziet of tepels, of te strak dat je cellulitis ziet of weet ik allemaal, vind zo goedkoop uitzien!. En aangezien je je zo kleed doe je ook je dagelijkse wassingen (vanwege het geloof), lekker fris. Fris is fatsoenlijk gekleed is mooier dan zweterig halfbloot gekleed vind ik persoonlijk.

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Nou mirell idd wat een mooie kleur, leuk blousje!

Dank je wel hoppala. Had dit soort reacties toch niet verwacht haha. <3

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

@being mommy: verschrikkelijk bekrompen die reacties die jij krijgt. En dan ook nog waar je kindjes bijzijn. Bah! Wat een trieste mensen zijn dat.

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Echt waar?... Verschrikkelijk zeg!
    Ik hoor natuurlijk wel eens opmerkingen om mij heen over moslims ( natuurlijk ook over allemaal andere mensen haha) maar ik kan het me echt niet voortellen dat sommige mensen echt zo asociaal zijn om zo'n verchrikkelijke dingen hardop te zeggen? En dan vooral waar kindjes bij zijn... :$
    ..
    Ik snap het zoiezo niet.. Ik heb altijd de leukste gesprekken in de winkel of op de markt met moslimse vrouwen en soms ( oude mannen.. Opa leeftijd :p)

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Sorry ladies welke wending dit topic gekregen heeft.

Het gebeurd niet dagelijks, wel vaak genoeg.
    Zoals ik zei hier zijn ze me gewoon gewend.
    Maar heb idd ook vaak genoeg gewoon leuke praatjes op straat.
    Maar het negatieve blijft wel redelijk hangen ivm de kids.
    Waar ze het lef vandaan halen, weet ik niet.

Het is ook de media, eerlijk waar. Die de focus blijven leggen, dingen verdraaien, selectief zijn in hun nieuwskeuze, en soms zelfs dingen verzinnen. En mensen geloven wat ze op tv zien en in de kranten lezen.

Tel daar een klein deel van de moslimgemeenschap bij op, die het verpesten voor de rest helaas met hun niet islamitische(!!!!) praktijken. En dan is het oordeel snel klaar.

Nou nu houden we op haha.

Show je favo kledingstuk, daar ging het om!
    Mag het ook een favo kledingstuk van me kindjes zijn, topicstartster?

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    mooie blouse, Mirell, heel gaaf die kleur!

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb niets met hoofddoekjes etc, krijg er geen kippenvel van op wat voor manier ook.
    Het is ieders eigen keuze.

Wat ik wel erg vind is dat mensen die zo gekleed gaan zo erg worden uitgescholden!
    Wat iemand anders ook zei, ik zie liever een vrouw netjes gekleed en met hoofddoekje dan een vrouw waarvan dr tieten half uit zn bh hangen....

Zelf heb ik dreads, nou wat ik daar voor commentaar op krijg sjongejonge...
    Volgens sommige mensen was ik mijn haar nooit, leven er beestjes in dreads, of ik blow.

Allemaal rare vooroordelen, mijn haar was ik 2x in de week, heb nog nooit een beest in mn haar gehad, ook niet in mijn dreads en blowen heb ik nog nooit gedaan.....

Als je ook maar een beetje anders bent dan "normaal" qua uiterlijk, kleding of haar ben je gelijk raar en vreemd, zo jammer deze mentaliteit!

20. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Vind ze zooooo mooi!
    Gekregen voor moederdag :)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina