Beter een goede buur...

Discussie in 'De lounge' gestart door Coquelicot, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Zó kan het dus ook:

Na al een paar jaar zowel een vaste- als internet telefoon te hebben gehad besloot ik vorige week de vaste lijn op te zeggen. Ik gebruik hem nooit (bel gratis met de internettelefoon) dus hij kost ons alleen maar geld.

Vanmorgen probeerde ik op ZP in te loggen, wat maar niet lukte. Geen paniek, eerst even winkelen, dan probeer ik het later nog eens.

Halverwege de autorit viel het kwartje: 'Shit, ze zullen toch niet...'

Ja hoor... blijkt mijn internetabbonnement alleen te werken in combinatie met een vaste lijn. Alles afgesloten dus. Geen telefoon en internet meer...
    Na een telefoontje (in het Frans, joepie :() in ieder geval alles weer teruggedraaid. Helaas kan het een week duren voor ik weer kan internetten.

Dat zou geen probleem zijn ware het niet dat ik voor mijn werk absoluut een internetverbinding moet hebben.

Dus bij de buren aangeklopt. Ik heb een WiFi versterker die via het elektriciteitsnet werkt. dus gevraagd of ik bij hun via een verlengsnoer op hun internet mag intappen. Geen probleem. Ik ben nu dus middels een snoer verbonden met mijn buren zodat ik maandag in ieder geval weer kan werken. Het feit dat hun raam nu voorlopig niet dicht kan (daar hangt de kabel doorheen) nemen ze voor lief...

Ik vind het écht zó aardig van ze...

Geen idee wat ik met mijn verhaal wil bereiken, maar wilde het graag even delen... :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    gelukkig maar.. lief van ze :)

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

oww wat leuk dat je zulke buren hebt,zo hoort het ook:)

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat superlief!

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

lief van je buren, hier in nl zou niemand kosteloos op je hand piesen :)

is turks spreekwoord hoor haha :p

6. knap

knap Niet meer actief

Er bestaan ook nog lieve mensen. op zijnNederlans van de week even een bloemetjn bloemetje geven.

7. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Hier ook alleen maar toffe buren hoor. .. echt niet te beroerd om iets voor elkaar te doen of een pak melk te 'lenen'

8. dekilene

dekilene Niet meer actief

Tof zo'n buur! Ik heb ook zon goeie buuf

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou ik zou der ook echt niet moeilijk over doen als iemand een paar dagen even op mijn internet zou komen, je helpt elkaar toch in nood, athans dat vind ik.

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Lief van je buren hoor.
    Ik zou het ook doen....je bent er voor elkaar om te helpen vind ik.

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Super geregeld!

Hier gebeurt het gelukkig ook nog. Ziggo had ons afgesloten, terwijl ze een straat verder nr. 6 (zelfde huisnr.) moesten afsluiten. Afsluiten kunnen ze wel, aansluiten duurt twee weken. ;) Toen ook een kabel vanuit het raam van de buren bij ons naar binnen, konden we toch TV kijken. :)

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat lief! Gelukkig zijn er ook nog mensen die best ets voor een ander kunnen en willen betekenen. :D

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Precies. Ik heb de buurman gisteren nog naar de huisarts gebracht omdat hij creatief was geweest met de keukenmachine (zijn vinger gesneden)

14. rums

rums Niet meer actief

Super! Fijn zulke buren :-D

Deel Deze Pagina