Nieuw jaar, nieuwe vriendschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetheart, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sweetheart, 2 jan 2012
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
    Mijn goede voornemen voor 2012: een nieuwe vriendin zoeken. Ik heb alleen op de basis- en middelbare school vriendinnen gehad. Daarna is het door verhuizingen verwaterd. Ik mis steeds vaker een vriendin om te kletsen, even af te spreken zodat ik niet alleen maar thuis zit met mijn kindjes, maar ook om problemen mee te bespreken en af en toe eens te gaan shoppen/naar de bioscoop gaan.

Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik nieuwe mensen kan ontmoeten. Sporten doe ik al, maar daar vind ik geen aansluiting bij de andere meiden. Het is al een kliekje dat elkaar al lang kent. Uitgaan past niet echt meer bij me met twee kinderen (burgerlijk, hè?) en ik heb geen collega's. Via de vrienden van mijn man heb ik wel een paar leuke meiden ontmoet, maar dat zullen geen vriendinnen worden. Op verjaardagen zie ik ze, maar ik vind het wel erg moeilijk in een groep. Ik klets liever met één of twee en niet met een grote groep. Dan klap ik dicht en ben ik bang domme dingen te zeggen. Terwijl ik wel een leuke meid ben en gezellig kan kletsen. Maar zonder dat er tien paar ogen naar me kijken graag :)

Wie heeft een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik woon in het noorden van Hengelo (Overijssel)... Wellicht herkent iemand het, die hier in de buurt woont?

Edit: ik heb geen eigen auto en dat maakt het ontzettend lastig om er op uit te gaan als mijn vriend niet thuis is. Over een paar maanden kan de jongste gelukkig op de fiets, dat maakt mijn wereld alweer iets groter dan onze wijk.

2. Que

Que Niet meer actief

Ik herken het! Heb gelukkig via het forum een meisje leren kennen die hier 8 km vandaan woont en gelukkig spreken we elkaar regelmatig via msn en spreken we af en toe iets af.

Ik ben in mei verhuisd 150 km bij mijn oude huis vandaan. Vind het ook lastig om in contact met mensen te komen. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik soms de mensen ook niet versta en zeg ik maar ja ja ja en ga weer snel verder :D

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zin hebt,pm me maar! Heb altijd in Hengelo gewoond en woon sinds maart in enschede

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.944
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik woon niet in de buurt, maar het is wel herkenbaar. Ik heb wel een paar echte vriendinnen en ook een collega waar ik inmiddels ook privé iets meer mee omga. Maar ik merk wel dat ik niet zo makkelijk (meer) nieuwe vriendinnen maakt. Mijn vriendinnen hebben geen kinderen (en het ziet er niet naar uit dat ze die op korte termijn gaan krijgen) en ik mis het soms wel om met iemand af te spreken om samen met de kindjes iets te gaan doen.

Ik vind het leuk dat je het zo probeert en wil je succes wensen!

Volgens mij is er wel eens een topic geweest waar leden van het forum oproepjes konden plaatsen. En dat stond dan per provincie een beetje bij elkaar, geloof ik. Misschien wel een goed idee om dat weer nieuw leven in te blazen?

5. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Nou, kom een keer langs voor een kop koffie! Hier haast hetzelfde probleem. :)

6. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke reacties, dankje!

Waar woon je? :)

7. zeeuwtje

zeeuwtje Lid

31 mei 2011
    41
    0
    0
    Wat een goed voornemen van je!! Ik vind het fijn voor je dat je al zo snel wat reacties krijgt, dus een goed initiatief. Kan me voorstellen dat je soms wat behoefte hebt aan wat tijd met een vriendin en nieuwe vriendschappen maken lijken me in jouw situatie, zoals je het beschrijft, inderdaad niet gemakkelijk. Hoop dat 2012 een jaar zal worden met een goede vriendschap er bij! :)

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb dat probleem ook een beetje, pb me maar, volgens mij woon ik wel bij je in de buurt;)

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    PM me maar! ;)

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik woon op een half uurtje afstand ( over de grens van duitsland heen) over nederland zou het 45/50 minuten zijn,

helaas geen auto ! anders was ik graag langs gekomen !

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik woon in Almelo! We zouden elkaars koffie bijna moeten kunnen ruiken ;) PB me maar een keertje :) Altijd leuk om mensen te leren kennen.

12. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    heel herkenbaar..ik heb altijd in enschede gewoond maar sinds juli woon ik in haaksbergen..als je wilt mag je me wel pb'en..heb geen rijbewijs maar wel een lieve vriend die me overal heen rijdt haha ben trouwens 22 jaar en 15 feb uitgeteld van ons 1e kindje xxx

13. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    ohja andere meiden in de buurt mogen ook pb'en hoor..altijd gezellig nieuwe mensen:D (maak stiekem even gebruik van je topic hihi)

14. Gazy

Gazy Niet meer actief

Hier dezelfde ervaring. Wel ben ik bezig op vriendinvoorjou.nl
    misschien ook wat voor jou.. maar vind het inderdaad ook wel lastig hoor. Om nieuwe meiden te leren kennen.
    Ik woon in de omgeving steenwijk! Ik ben wel in het bezit van een auto.. ;) Stuur me maar een pbtje!

15. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Hè ik woon nu samen in Enschede. Heb vroeger altijd in Hengelo gewoond (hasseler es). Heb 2 kids, meisjes. De oudste is 3 en de jongste 1. En jij?

16. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Ik heb een paar meiden een pb gestuurd en de rest komt nog. Dank :)

Deel Deze Pagina