Vraagje over babykleertjes voor een jongen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tr0elaa, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Hallo,

Ik zit eigenlijk met een vraag;
    ik ben in verwachting van een zoontje, en heb dus inmiddels al heel wat kleertjes voor hem gekregen, van maatje 50 t/m 68. nu viel het mij op dat daar ook heel veel vestjes tussen zitten met een mutsje eraan vast (capuchon) Nu is dus mijn vraag; heeft de baby geen last van dat mutsje als hij zo'n vestje aan heeft met liggen ofzo?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou die heb ik wel pas in maat 62 idd e dan gaat het wel hoor. Juist lekker warm op het hoofdje en anders als je m op de rug laat zitten zal dit vast geen pijn doen...

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb weinig jasjes met capuchonnetjes, gelukkig. Als ik hem neerleg eg ik het mutsje plat onder het hoofdje, niet onder zijn ruggetje). Meestal gebruik ik dat broekje met een leuke romper/shirtje en doe ik dat jasje voor als we naar buiten gaan. Hij heeft dus idd meer jasjes dan we nodig zouden hebben.
    Maar goed, trek zelf een hoodie aan en ga er overheen liggen rollebollen.... trekt mij niet :)

4. Ik doe die capuchopn dan altijd gewoon op tijdens het liggen :)

5. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zette het mutsje ook altijd op bij het liggen.

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ikzelf heb wel last van zo'n capuchon als ik ga liggen en ik kan me niet voorstellen dat een baby het prettig zou vinden. Ik heb dus zo veel mogelijk kleertjes zonder capuchon en die met gebruik ik idd voor buiten. Ik vind het een beetje onnadenkend van de fabrikant want in mijn wereld gaat het comfort van de baby voor.

7. senta

senta Niet meer actief

Ik heb alleen jasjes met capuchon! dus als we naar buiten gaan om aan te doen.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik vond het ook niet handig, zeker gewone kleertjes met een capuchon, omdat hij in het begin ook gewoon in die kleertjes sliep (net zo zacht als een pyjamaatje). Maar idd, capuchonnetje opzetten als hij ligt.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Idem hier,maar gebruikte en nu weer maar dan roze :p
    Het meer als jasje voor naar buiten, binnen had hij genoeg aan een truitje...

10. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook niet handig dus deed ik ze aan als we naar buiten gingen als extra laag. Maar dat was in december dus flink koud :)

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik vind het ook niet handig, dus ik heb expres zo weinig mogelijk kleding met capuchon gekocht. Het lijkt me pas geen probleem als baby's wat meer gaan zitten.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vond het nogal onhandig. Als ze eenmaal zitten, maakt het niet zoveel meer uit.

13. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    bedankt allemaal! het lijkt me zelf ook niet zo heel handig, vandaar dat ik het ook niet gekocht heb, heb dit gekregen maar ga ze toch maar gebruiken voor het naar buiten gaan.

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Helemaal mee eens. Ik probeer ook geen capuchons te kopen, hoewel wel verreweg de meeste vestjes en truitjes er eentje hebben (vooral als je met (druk)knoopjes of ritsje wilt).
    Echt stom van de fabrikanten!

Van andere ervaren mama's heb ik begrepen dat het inderdaad nogal onhandig is, zo'n capuchon. Eerst licht hij uiteraard in de weg bij het liggen (of je moet de capuchon inderdaad steeds op doen) en daarna schijnt het zicht van een nieuwsgierig zittende baby wat belemmert te worden. Ik denk dat ik daarom het liefst alles capuchon-loos zou hebben. Maar ja, wat de kraamvisite gaat geven....:);):)

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb onwijs leuke kleding gezien en allemaal met een capuchon en daar begin ik niet aan.
    Vooral voor zo een kleine lijkt het mij niet fijn.
    Als ze eenmaal kunnen zitten en staan dan wel maar nu nog niet.

16. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hihi, als ik het zo hoor zouden we eigenlijk met z'n allen een petitie moeten houden tegen babykleding met capuchons ofzo. :D Of eigenlijk vóór meer kleding zonder capuchon.
    Bijna iedereen is het er hier namelijk over eens dat capuchons niet handig zijn.

17. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Dit ja :) Hier al vanaf maatje 56 gedaan ging prima

18. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    capuchon gewoon op tijdens het liggen of plat gevouwen onder zijn hoofdje

19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Erg onhandig. Ik heb het hier alleen gebruikt met het naar buiten gaan. Zo'n ding ligt niet fijn onder het hoofd. Ook niet als je het opzij legt. Een ander gevaar bij het slapen is dat ze er met het gezicht inkomen (in mijn omgeving gebeurt! ).

20. Linana

Linana Niet meer actief

Totaal geen problemen mee gehad, gewoon opdoen bij het liggen.
    Verder sliep mijn zoontje zodra we buiten waren zo goed als direct, ook met een capouchon achter in zn nek, dus lijkt me niet dat hij er veel last van gehad heeft.

Deel Deze Pagina