Wipstoel of schommelstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Flengeltje, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hooi meiden,

Mijn vriend en ik zitten op dit moment rond te kijken naar wipstoelen en schommelstoeltjes.
    Nu dacht ik gister het ideale wipstoeltje gevonden te hebben, de titanium baby swing. Niet erg duur, ziet er netjes uit en heeft meerdere opties (heen en weer of op en neer wippen of vaststaan)

Nu ben ik verder aan het kijken en heb ik de schommelstoel, Fisher Price swing 'N rocker gevonden. Deze is langer te gebruiken, wipt automatisch, heeft óók een wipfunctie, maar ziet er iets minder mooi uit. Daarnaast is hij natuurlijk ook duurder.

Nu weet ik even niet wat jullie ervaringen zijn met wipstoelen en/of schommelstoelen.
    Is een schommelstoel echt zoveel fijner of voldoet een wipstoel eigenlijk ook? Hebben jullie nog andere mooie alternatieven evt?

Ik hoor graag van jullie!

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Het is allebei niet persé nodig. Mijn oudste vond een schommelstoel heerlijk, de middelste werd er helemaal gek in. Gewone wipstoel waren ze allebei niet zo'n fan van en heb ik uiteindelijk vrijwel nooit gebruikt. Wij hebben nu zo'n stokke newbornset voor bij de tafel, dat vind ik dan weer ideaal: zitten ze er supergezellig bij aan tafel!

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn zoontje was helemaal gek op schommelstoeltjes dus vanuit die ervaring zou ik dat aanbevelen.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben een schommelstoel, comfort harmony van bright stars
    Vind ze wel fijn, wij gebruiken hem vooral als we eten, dan zetten we haar erin en amuseert ze zich met naar de speelboog en naar ons te kijken.

Maar ik ga mij ook nog een gewone relax aanschaffen, want in deze vind ik haar houding niet goed, is hetzelfde gelijk de maxi cosi

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

wij hebben voor de schommelstoel gekozen! hebben ze allemaal getest in de winkel maar schommelstoel lijkt ons toch fijner :) plus kindje zit dan iets hoger dan in een wipstoeltje, wij vonden het beter :)
    wij gaan denk ik deze bestellen:
    Bekijk bijlage 455054

chicco polly swing up

6. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb beide gekocht

7. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees op internet dat het ook heel erg per kind verschilt..
    Is het verstandig om te wachten en te lenen of is jullie ervaring (ook omgeving) dat ze er (meestal) wel mee akkoord gaan?

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik zou niet voor alleen een schommel gaan. Het is namelijk erg handig als je ze hun fruit en groentehapje erin kan geven en in een schommel gaat dat niet. Wij hadden bij de eerste een titanium baby, leek ideaal maar dochter was heel tenger en het gordeltje kon niet strak genoeg. Dochter hing er dus heel gek in en vond het vervelend. Toen een goedkope simpele wipper gekocht en die vond ze wel super. Nu voor deze baby de babybjorn wipper gekocht, die is ergonomisch en dat vind ik toch wel heel fijn want echt goed voor het ruggetje is zo'n voorgevormde stoel niet.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Geen van beide gehad en ook niet gemist. Ik zou ze dus helemaal niet kopen...

10. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik krijg beide van mijn zus. Haar kinderen vonden elk de andere leuk: de oudste wilde niet in de wipstoel, allen in de schommel en de andere andersom. Dus het is echt heel kindafhankelijk en het lijkt mij inderdaad een goed plan om het (in eerste instantie) te lenen

11. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik heb beide. wipstoeltje voor op de bovenverdieping in huis en de schommelstoel voor in de huiskamer. zo'n automatische schommel is zooo ideaal als je kindje moe is maar niet in slaap komt, en om even je handen vrij te hebben om te koken. dat geschommel werkt zo rustgevend!

12. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

17 jul 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    Ik zweer bij de babybjorn wipper.
    Echt geweldig,

Je kindje kan er vanaf dag 1 in, zeer ergonomisch en echt comfortabel.
    Daarnaast het wippertje waar ze snel zelf in kunnen wippen. er is weining kracht voor nodig

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blij dat ik ze niet gekocht heb. Ik kon ze lenen, maar mijn kinderen vonden het echt helemaal niets.
    Ik zou nu nog niets aanschaffen, maar gewoon wachten tot je kind er de leeftijd voor heeft, en dan eerst eentje lenen om te kijken of je kind het so wie so wil.

14. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips!
    Ik denk dat ik inderdaad nog even wacht tot de kleine geboren is.

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kindjes kunnen vrij snel zelf wippen in een wipstoeltje (en dus kiezen of ze dat willen of niet. Vooral de babybjorn is daar geweldig in. Superplat op te bergen dus ook makkelijk mee te nemen, mocht je dat willen.
    Let bij de keuze van je stoeltje ook op een hard of zacht rugpand. Gewoon een lap stof, zoals de babybjorn bijvoorbeeld heeft, ondersteunt de natuurlijke kromming van de rug van je kleintje. Een hard rugpand dwingt het ruggetje in een onnatuurijke vorm.

Eten is sowieso niet aan te raden in ligstand (ivm verslikken), dus hapjes kan je beter geven als je je kindje op schoot hebt of pas als hij/zij zelfstandig rechtop kan blijven zitten.

16. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je tip!

17. Eefje01

Eefje01 Nieuw lid

5 mei 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn fan van de Dodoli van Baninni. Verschillende schommelstanden en melodietjes. Onze dochter vindt het heerlijk om in haar swing te zitten en als ze in slaap valt, kunnen wij de rugleuning eenvoudig verzetten naar een liggende stand.

18. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip!! :D klinkt inderdaad als een super fijne stoel!

19. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    goed dat ik dit topic open! net bij de babydump van die automatisch bewegende stoeltjes gezien..leek ons ideaal..maar misschien kunnen we beter eerst daar gaan testen of ons babytje het wel fijn vind!

Deel Deze Pagina