Hooi meiden, Mijn vriend en ik zitten op dit moment rond te kijken naar wipstoelen en schommelstoeltjes. Nu dacht ik gister het ideale wipstoeltje gevonden te hebben, de titanium baby swing. Niet erg duur, ziet er netjes uit en heeft meerdere opties (heen en weer of op en neer wippen of vaststaan) Nu ben ik verder aan het kijken en heb ik de schommelstoel, Fisher Price swing 'N rocker gevonden. Deze is langer te gebruiken, wipt automatisch, heeft óók een wipfunctie, maar ziet er iets minder mooi uit. Daarnaast is hij natuurlijk ook duurder. Nu weet ik even niet wat jullie ervaringen zijn met wipstoelen en/of schommelstoelen. Is een schommelstoel echt zoveel fijner of voldoet een wipstoel eigenlijk ook? Hebben jullie nog andere mooie alternatieven evt? Ik hoor graag van jullie!
Het is allebei niet persé nodig. Mijn oudste vond een schommelstoel heerlijk, de middelste werd er helemaal gek in. Gewone wipstoel waren ze allebei niet zo'n fan van en heb ik uiteindelijk vrijwel nooit gebruikt. Wij hebben nu zo'n stokke newbornset voor bij de tafel, dat vind ik dan weer ideaal: zitten ze er supergezellig bij aan tafel!
Wij hebben een schommelstoel, comfort harmony van bright stars Vind ze wel fijn, wij gebruiken hem vooral als we eten, dan zetten we haar erin en amuseert ze zich met naar de speelboog en naar ons te kijken. Maar ik ga mij ook nog een gewone relax aanschaffen, want in deze vind ik haar houding niet goed, is hetzelfde gelijk de maxi cosi
wij hebben voor de schommelstoel gekozen! hebben ze allemaal getest in de winkel maar schommelstoel lijkt ons toch fijner plus kindje zit dan iets hoger dan in een wipstoeltje, wij vonden het beter wij gaan denk ik deze bestellen: Bekijk bijlage 455054 chicco polly swing up
Ik lees op internet dat het ook heel erg per kind verschilt.. Is het verstandig om te wachten en te lenen of is jullie ervaring (ook omgeving) dat ze er (meestal) wel mee akkoord gaan?
Ik zou niet voor alleen een schommel gaan. Het is namelijk erg handig als je ze hun fruit en groentehapje erin kan geven en in een schommel gaat dat niet. Wij hadden bij de eerste een titanium baby, leek ideaal maar dochter was heel tenger en het gordeltje kon niet strak genoeg. Dochter hing er dus heel gek in en vond het vervelend. Toen een goedkope simpele wipper gekocht en die vond ze wel super. Nu voor deze baby de babybjorn wipper gekocht, die is ergonomisch en dat vind ik toch wel heel fijn want echt goed voor het ruggetje is zo'n voorgevormde stoel niet.
Ik krijg beide van mijn zus. Haar kinderen vonden elk de andere leuk: de oudste wilde niet in de wipstoel, allen in de schommel en de andere andersom. Dus het is echt heel kindafhankelijk en het lijkt mij inderdaad een goed plan om het (in eerste instantie) te lenen
ik heb beide. wipstoeltje voor op de bovenverdieping in huis en de schommelstoel voor in de huiskamer. zo'n automatische schommel is zooo ideaal als je kindje moe is maar niet in slaap komt, en om even je handen vrij te hebben om te koken. dat geschommel werkt zo rustgevend!
Ik zweer bij de babybjorn wipper. Echt geweldig, Je kindje kan er vanaf dag 1 in, zeer ergonomisch en echt comfortabel. Daarnaast het wippertje waar ze snel zelf in kunnen wippen. er is weining kracht voor nodig
Blij dat ik ze niet gekocht heb. Ik kon ze lenen, maar mijn kinderen vonden het echt helemaal niets. Ik zou nu nog niets aanschaffen, maar gewoon wachten tot je kind er de leeftijd voor heeft, en dan eerst eentje lenen om te kijken of je kind het so wie so wil.
Kindjes kunnen vrij snel zelf wippen in een wipstoeltje (en dus kiezen of ze dat willen of niet. Vooral de babybjorn is daar geweldig in. Superplat op te bergen dus ook makkelijk mee te nemen, mocht je dat willen. Let bij de keuze van je stoeltje ook op een hard of zacht rugpand. Gewoon een lap stof, zoals de babybjorn bijvoorbeeld heeft, ondersteunt de natuurlijke kromming van de rug van je kleintje. Een hard rugpand dwingt het ruggetje in een onnatuurijke vorm. Eten is sowieso niet aan te raden in ligstand (ivm verslikken), dus hapjes kan je beter geven als je je kindje op schoot hebt of pas als hij/zij zelfstandig rechtop kan blijven zitten.
Wij zijn fan van de Dodoli van Baninni. Verschillende schommelstanden en melodietjes. Onze dochter vindt het heerlijk om in haar swing te zitten en als ze in slaap valt, kunnen wij de rugleuning eenvoudig verzetten naar een liggende stand.
goed dat ik dit topic open! net bij de babydump van die automatisch bewegende stoeltjes gezien..leek ons ideaal..maar misschien kunnen we beter eerst daar gaan testen of ons babytje het wel fijn vind!