Hallo allemaal, wij zijn al eens aan het neuzen wat voor kinderwagen we zouden willen. We willen dan zo'n combinatiewagen, met maxicosy en buggy, alles in één. Tweedehands is een optie. Zijn er aan het raden merken? Af te raden merken? Dingen waar je op moet letten: hoeveel wielen of dergelijke? groetjes
Hoi! De kinderwagenkeuze is heel persoonlijk. De een vindt een 3 wielige fijn waar de ander gaat voor 4 wielen. Grote wandelwagenbak, de hoogte van de wagen, verstelbare duwstang of niet. Ik zou zeggen, wandel een winkel in met een groot assortiment en ga er mee aan de wandel door de winkel. Ik heb zelf gekozen voor de Mutsy 4-rider lightweight. De wandelwagenbak is hoog. (ik heb een slechte rug dus was voor mij belangrijk) De duwstang kan heel hoog, en is niet met een wegklapsysteem maar met een uitschuifsysteem. Het onderstel past zonder problemen in 1 stuk ingeklapt in de kofferbak van mijn corsa en ik kan de maxicosi met adapters er op klikken. Ik heb er toen ook een autostoeltje van mutsy bijgekocht, maar die is toch zwaarder dan de MC en nu mijn uk wat zwaarder wordt heb ik de MC van mn zus in gebruik genomen. Ik ben er zeer tevreden over.
Eens met paso. Het is een persoonlijke keuze. En door alle dingen die ze noemt zijn wij gaan twijfelen tussen mutsy 4rider en mura 4. We wilden een grote reiswieg, 4 wielen, luchtbanden, uitschuifbare hoge duwstang, zitje dat bijna plat kan, zitje dat beide kanten op kan, makkelijk en klein inklapbaar, enz. Het is de mura 4 geworden, vooral door smaak. Ik denk namelijk dat deze twee elkaar niet veel onder doen. Maar gewoon even goed kijken en uitproberen in de winkel (op een parcours) en ook in je auto proberen!
Wij twijfelde tussen de Mutsy4Rider en een Joolz Day. Het is de Joolz geworden, omdat ik deze fijner vind rijden, kleiner ingeklapt kan worden en degelijker aanvoelde. En we hadden ook een mega goede deal mbt de prijs en diverse accersoires, dat heeft ook wel geholpen natuurlijk Maar wat de andere meiden ook zeggen, het is een persoonlijke keus. Ik zou zeggen ga eens naar de winkel en rij er met een aantal.
Een MC bedoel je denk ik, afkorting van de Maxicosi (merk kinderwagen/autostoeltjes). Zoals bovengenoemd is het heel belangrijk dat je eerst een paar belangrijke eisen verzameld. Bijvoorbeeld of jullie groot of juist kleiner zijn tov gemiddeld, of je in het bos wilt kunnen rijden, wendbaarheid voor in winkels, hoeveel er in je boodschappenmandje/tas moet kunnen, buggy gedeelte naar je toe of van je af (of beide), wat de uiterlijke prijs mag/kan zijn inclusief accesoires die je er bij wilt (parasol, voetenzak, regenhoes, luiertas, adapters voor maxicosi). En natuurlijk welk type je mooi vind, dat is heel persoonlijk. En daarna natuurlijk het proefrijden, aanbiedingen volgen of op marktplaats struinen . Hier hebben wij gekozen voor een Stokke. De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem al gaaf en na het proefrijden/demo's gezien te hebben waren we helemaal om. Nu na 9 maanden in gebruik vind ik hem nogsteeds fantastisch. Wat kenmerken die je duidelijk merkt in gebruik waaruit jij zelf kunt beslissen of dit wel of niet wat voor jullie is: Wagenbak is redelijk klein/laag vergeleken bv een mutsy, wandelwageninzet kan helemaal plat en mogen ze al vroeg in (in de VS gebruiken ze zelfs geen wagenbak, al beweer ik zeker niet dat dat beter is, hoor), makkelijk inklapbaar, past in mijn peugeot 106 (maar is niet extreem klein ofzo), past veel in de boodschappen tas (een afgestreken trek-boodschappenmandje ), wandelwageninzet kan naar je toe en van je af, erg hoog (fijn voor je kindje qua zicht en voor jou qua bukken) maar ook laag als je dat liever hebt, kort wendbaar een echte stadswagen (voor in het bos te hobbelig denk ik, heeft stugge banden waardoor het zo makkelijk draait), verstelbare stang.
Hier de Mura 4. Gekozen om zijn degelijkheid, luchtbanden, grootte en prijs. Na bijna 6 mnd intensief gebruik zijn we nog steeds heel blij met onze keuze.
Wij hebben de mutsy transporter, en ik vind hem ideaal. Lekker licht, in 3 sec in te klappen, lekker ruime mand onderin. Ik zou hem zo weer nemen. Hele pakket was bij elkaar 379 euro ( nieuw bij de babydump)
Wij hebben gister de Mutsy Transit besteld, daarin kan de kleine ook van je af en naar je toe zitten in de buggy, de maxi cosi kan erop, etc. Het enige verschil wat ik qua rijden in de winkel kon merken met de Mura4 was de handgreep van de kinderwagen. Maar om daar nou 370 euro meer voor te betalen... Ben benieuwd hoe het straks gaat bevallen
Hier hebben we de bugaboo en ben dr ook na 14 maanden nog een groot fan van heb zelf last van fibromyalgie maar deze wagen is zo licht dat ik m met een vinger zou kunnen besturen en ook inklappen gaat super soepel. Daarnaast paste hij in de achterbak van mijn vw Lupo en was daarmee ongeveer de enige
wij hebben de maxi-cosi mura 4 gekozen. Mede ook om z'n degelijkheid, grote bak, onderstel is klein in te klappen, hoge duwstang, grote mand, kindjes kunnen in wandelwagen ook bijna languit liggen. Ik vind 'm ideaal. Wat ons werd verteld in de winkel (babydump) is dat als je er ook mee op ruigere terreinen wil (bos, strand, zandwegen e.d.) je toch uitkomt op de maxi-cosi of de mutsy. De rest zijn meer stadswagens en geschikt voor 'gladde' ondergronden. Maar ik zou idd naar een winkel gaan, dan kun je wagens uitproberen. En ze kunnen je goed adviseren. Ik zou wel van tevoren bedenken wat je wensen zijn. Zoals hoogte bak e.d. Succes!
Dan klapt ie klein in Hier de mutsy transporter en met de wielen er af, past hij ook nèt achter in een VW Lupo.
Wij hebben de joolz day elephant grey besteld. Voor ons was t een combi van: - Rijgemak (verstelbare duwstang en licht in duwen, makkelijk wendbaar) - Op verschillende ondergronden te gebruiken door grote luchtbanden - Makkelijk in gebruik (inklappen en uitklappen is zo gebeurt en met de adapter kan er ook zo een maxicosi op) - Uiterlijk, stijlvol door de bruin leren duwstang - Compleet pakket: wieg, zitje voor als hij/zij ouder is, luiertas, fles/bekerhouder en regenkap zaten er bij in. Alleen voetenzak erbij gekocht. Was wel een flinke prijs (999,00), maar met gratis maxicosi+adapter erbij toch een goeie deal! Dit is m: http://cdn.webshopapp.com/f/zzteuw/joolz-day-earth-elephant-grey-zilver-frame.jpg
Wij hadden bij onze oudste gekozen voor de X-Adventure Retro. We zochten een kinderwagen die qua duwstang vrij hoog kwam. We wilden ook niet de wereldprijs betalen voor een kinderwagen. Hij is heel licht en makkelijk in gebruik vind ik. Een kinderwagen uitzoeken is heel persoonlijk. Je smaakt komt er toch ook bij kijken
Wij hebben de Mutsy slider met zwenkwielen aan de voorkant wel met 4 wielen. Als totaalpakket gekocht. Ideaal! Ze kan nu bijna zelfstandig zitten maar ze ligt nog lekker in de wagenbak, daar is meteen een tip: zorg dat je een goede grote wagenbak hebt, ik lees hier zo vaak dat kindjes er soms met 3-4 maanden niet meer in passen en dan mogen ze nog niet in de wandelwagen. Ons meisje is nu 67 cm en kan er nog gestrekt in. Verder moet je eigenlijk gewoon eens naar een grote Babyzaak en gewoon testen en proberen. Vraag of ze voor willen doen hoe je het frame in klapt bijvoorbeeld. En wat willen jullie ermee? Dat is ook belangrijk in de keuze. Succes!
hier een stokke v3 en helemaal super! tsja je moet hem mooi vinden of niet maar ik vind hem helemaal geweldig. -alles zit lekker hoog en de stoel kun je ook nog eens gebruiken als kinderstoel als je weg bent. Vind hem ook heel fijn en licht rijden en persoonlijk vind ik het design en onze paarse wagen helemaal super. Hij is redelijk prijzig maarja vind het hem zeker waard.
De verkoper vertelde ons dat bij die stokke het enige nadeel is dat die minder prettig voor de baby is omdat het van die harde wielen zijn en er geen vering in zit, merk je daar iets van?
Ja ik wel, vooral als ik over de tramrails loop verder valt het eigenlijk heel erg mee. Hoewel laatst in de hard geworden sneeuw lag ze ook behoorlijk te hobbelen. Verder ben ik trouwens helemaal tevreden met mijn Stokke.