Show je gepimpte wieg!

Discussion in 'De babyuitzet' started by tummetje, Jul 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Hallo dames!

Ik wil zelf een oud wiegje gaan bekleden.. maar heb totaaaal geen inspiratie.. iedere stof is het nét niet..

Hebben jullie foto's van jullie eigen gepimpte wiegjes?

En eventueel tips voor welke stoffen je gebruikt hebt?

Bedankt :D:D

2. Erica82

Erica82 Actief lid

Aug 28, 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Dit is ons wiegje. M'n moeder heeft hem opnieuw bekleed (er zat ook niets meer op) Het is een familiewieg en al 30 jaar oud. We hebben zelf de stof uitgekozen, wat terugkomt in andere dingen op t kamertje. Overigens gewoon een katoenen stofje, dat ademt voldoende.

Attached Files:

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Lief!!!!!!!!

4. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    heel lief, ik heb witte(parelmoer) stof, waar het woordje baby in staat geborduurd, mijn moeder heeft alles gemaakt, ik en de naaimachine zijn geen goede combo helaas.

zal ff opzoek gaan naar een foto

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Hoe upload je fotos via ipad? Ik heb zelf een oud ijzeren wiegje bekleed met kanten gordijn stof van Ikea. Daarboven hangt een tak met de sluier eraan..

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ons oude familiewiegje, ben er heel blij mee!!
    Haal de foto straks weer weg ivm privacy

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wit katoen met een beertje erin geweven. Bij zoon hadden we oranje biezen op de kap en bij dochter roze. Bijpassende lakentjes en dekje. Paste super mooi bij een katoenen dekentje met ook een ingeweven beertje.

De wieg is inmiddels meer dan 70 jaar oud

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
  9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Wat een mooie wiegjes!!! Nu weet ik het helemaal niet meer, haha :)

Ik had dus in mn hoofd om een broderiestofje te gebruiken.. maar eenmaal in de winkel zag het er zou oubollig uit.. dat ik het maar heb teruggelegd..

dus blijf maar komen met die foto's hoor :D

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb op MP een mooi smeedijzeren wiegje gekocht , mn ouders hebben deze opgehaald en mn moeder had voor de foto even de "oude" bekleding van mn zusjes wiegje er op gehangen. Beetje lichtgroen met groene bloemetjes erop... jaja uit 1978 :D wij waren er meteen verliefd op... dus mn moeder heeft de bekleding alleen een beetje moeten aanpassen vanwege een andere piekstok.
    wiegje met bekleding.jpg

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor onze kleinzoon heb ik de wiegbekleding gemaakt adhv de oude wiegbekleding. Ik had witte katoen met geborduurde kroontjes en ik heb de "rok" en de strik afgebiesd met een lintje met blauw ruitje, omdat we al wisten dat het een jochie zou worden.
    Heb er helaas geen foto's van.

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb broderiestof online gekocht, heb bij verschillende webwinkels een sample aangevraagd en zo gekozen. persoonlijk wilde ik niet met bloemetjes of beertjes, het is een eenvoudige stof geworden met alleen een streepje erin (zoals je kunt zien).

13. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ik heb ooit een 2e hands wiegje gekocht voor 15€

afgewassen en geverfd (onderstel)

matrasje besteld op maat

mijn schoonmoeder heeft dan bekleding gemaakt maar helaas te meisjesachtig terwijl we nooit vertelden wat het geslacht was en dat vind ik zonder had liever iets neutralers gehad maar het was haar kado naar ons toe.

deze was hem :
    View attachment 262621

Share This Page