Het wordt vast tijd om naar een vervolg autostoel te kijken. Nu hebben we de maxi cosi Pebble in combinatie met de familyfix. We twijfelen nu over de aanschaf van de vervolgstoel. Nu twijfelen we of we de Pearl wel zouden aanschaffen. Nadeel is dat deze niet met een gordel vast gemaakt kan worden. Nou hebben de meeste mensen waar hij bij in de auto zou moeten wel isofix. Hoe zijn de ervaringen van mensen met de Pearl?
Je weet dat je je kindje zo lang mogelijk achterwaarts moet vervoeren voor de veiligheid he? Een vervolgstoel MAG vanaf 9 maanden of 9 kilo maar je maxi cosi achterwaarts is het aller veiligste voor het nekje bij aanrijdingen en kan je tot 13 kilo gebruiken. In de praktijk is dat vaak zeker tot een jaar oud! Dat wou ik alleen even zeggen, geen tips over de autostoel want wij hebben een romer en geen isofix.
Je zou natuurlijk eventueel via mp nog een ander stoeltje erbij kunnen kopen voor de keren dat de kleine vervoert moet worden in een andere auto. Familie heeft de pearl en die bevalt hun prima. Wij hebben de tobi, die vind ik er ondanks alles toch nog net iets solider uitzien, ondanks dat ie met de gordel vast moet. Maar onze jongens zijn ook al jong (8 maanden en we hebben het toen echt zo lang mogelijk gerekt) over gegaan naar de vervolg omdat ze gewoon te groot en rond waren voor de MC.
Ik zou even gaan passen met je kleine in de winkel. Wij zijn namelijk toen op een hele andere stoel uitgekomen. Onze dame zat gewoon niet goed in die maxi cosi stoelen (geen zijsteun bij het hoofdje, iets wat ik wel heel belangrijk vond).
Ik zou ook gaan passen in de winkel, want op die manier zijn we op een romer uitgekomen. Daar ziit hij veel meer in. De bij tobi zat onze zoon veel meer op en het klopte gewoon niet hoe hij erin zat.
Ik heb voor beide mannen de pearl en bevalt super goed. Aangeschaft na het kijkenin de winkel en de tests overal. Het is echt een fijne kinderstoel met prettige standen, gordels die open gaan staan als je ze los klikt enz. En meestal gebruik je de stoel toch in je eigen auto. Veel mensen hebben ook isofix in de auto. Anders kun je altijd nog je auto ruilen als opa en oma een dagje op stap willen ofzo. Weet je zeker dat je kindje veilig en goed vast zit. Ik zou inderdaad nog wel een hele tijd wachten voor je overstapt. Hoe langer in de pebble hoe beter. Tot op een bepaalde hoogte natuurlijk.