Wie nog meer: hobby miniaturen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Goudreinet, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Mijn hobby 1 van de vele maar toch op nummer 1 is miniaturen maken, voor het poppenhuis 1:12

Zijn er hier meer dames met de minivirus??????

En die het wel leuk vinden om te posten wat je hebt gemaakt of mee bezig bent of ideeen uitwisselen etc..??

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik doe het niet, maar het klinkt wel heel leuk! Heb je wat voorbeelden van wat je hebt gemaakt?

Mijn dochter krijgt voor haar verjaardag mijn poppenhuis van vroeger. Die heeft mijn vader destijds voor mij gemaakt en nu knapt hij hem op voor mijn dochtdr. De meubeltjes zijn veelal kapot, dus misschien wel een leuk idee om zelf wat te maken!

3. MadebyCET

MadebyCET Lid

9 feb 2014
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet om nieuwsgierig te zijn, maar hoe is jouw hobby begonnen met miniaturen?

@caromama owh dat is echt heeel leuk, iets van jou speciaal door haar opa gemaakt, waar zij weer mee mag spelen, echt heel leuk.

Voorbeeldjes ben ik nu wel heeel nieuwsgierig naar ;)

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik ;) Een poppenhuis en heel veel spulletjes maar nog niet ingericht omdat de wanden eerst moeten, en daarvóór de verlichting. (Gaat ML een keer doen ;))

Ik heb laatst een topic hierover geopent!

5. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Als je er eenmaal aan begint, dan zeggen er wel meer dan heb je de mini-virus te pakken:D:D

Ik ben er mee begonnen, omdat ik een hobby zocht en op internet kwam ik miniaturen maken tegen voor poppenhuizen.

Maar dit zijn enkele dingen wat ik gemaakt heb. 2 foto's mag maar per bericht;)

Bijgevoegde bestanden:

6. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Deze kijkkastje ben ik 3e geworden van het blad p&m.
    Alles in de kijkkast is ook zelf gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Leuk dat zelf maken, ik kwam het laatst ook tegen. is dat een beetje te doen? Ik huiverde er wat voor terug, straks moet ik alles wegmikken :)

8. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    En ik heb nog 4 huisjes waaronder 1 grote die ik ook aan het opknappen ben die ik gratis via mp heb gekregen:D, en dan nog veeeel meer kleine miniaturen die ik heb gemaakt, maar dit is dus eigenlijk wat ik het meest maak, meubeltjes en bloemen en poppenhuizen opknappen en maken.

Bijgevoegde bestanden:

9. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Prachtig 😍

10. 2jees

2jees Niet meer actief

11. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Nee joh dat is supermakkelijk, je hebt ook workshopjes die je kunt maken, die stap voor stap zijn beschreven.
    En hoe meer je doet, hoe beterder je wordt.(maarja dat geld voor alles)

En het mooiste is je kunt bijna alles wat je in huis hebt weer gebruiken, bijv. dopjes van flessen, oude tandenborstels, zo gek je kunt bedenken.

Anders moet je eens op pinterest kijken onder miniature tutorials. daar vind je tig van workshopjes online.

Staar niet op de leukste dingen, zelfs ik raak daarvan wel eens ontmoedigd, dat ik het gevoel heb dat ik maar wat pruts hahaha:D:D

12. 2jees

2jees Niet meer actief

O ga ik zeker eens doen, dankjewel!

13. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Noem je poppenhuis geen zooitje:D:D:D
    OOHH daar kun je je mooi in uitleven;)
    Ik zou het gewoon proberen om meubeltjes etc.. te gaan maken, ten eerst is het veel leuker als je het zelf hebt gemaakt, en ten tweede het is goedkoper dan alles kopen:p

Verlichting heb ik ook nog nooit gedaan, maar ik ben nu ook met een huis van piepschuim bezig en daar wil ik het toch wel in gaan proberen, wand als ik op mijn vriend moet wachten dan ben ik jaren verder.
    Dit is het huisje van gepetto van ria odijk, maar ik maak het naar eigen smaak, dus ben daar nog wel even zoet mee:D:D

Bijgevoegde bestanden:

14. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.888
    403
    83
    Ik maak ook poppenhuizen en miniaturen. Helemaal leuk geweldigr hobby.

15. MadebyCET

MadebyCET Lid

9 feb 2014
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat ziet dat er mooi uit, gaaf hoor en meiden gaaf dat er meerdere zijn die dit doen, denk dat er een trend op gang aan het komen is, want een mevrouw bij eigen huis en tuin zaterdag deed het ook al, en de kamer waar ze het deed maken en alles, gingen ze verbouwen

de nieuwe trend van 2015 maar ook iets blijvends voor later en daarna '-)

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Haha ik bedoelde dat het een kaal huis was met hier en daar wat verf, en wat onaffe meubels zonder bekleding.

Verlichtingset hebben we gekregen van iemand, was megaduur :) Moeten nog van dat tape aanschaffen enzo, echt eens even voor gaan zitten ;)

17. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Wat maak jij dan vooral? Het leukste om te maken vind ik bloemen:D, plaats foto's ;) is leuk om te zien wat anderen maken of hebben gemaakt:D

Dat heb ik dus niet gezien, ga ik eens even terug kijken, misschien dat ik nog ideeen zie voor mijn kamer:D:D Ik kom ruimte tekort:D:D Of het een trend word dat weet ik zo niet haha, valt me mee dat er hier nog meiden zitten die het ook doen, meestal kom ik oudere mensen tegen, wat erg jammer is.

Ja dat is i.d.d. megaduur, gelukkig heb je het gekregen.. Het nadeel van poppenhuizendingen kopen, het lijkt altijd zo weinig.;)
    Deze foto is van vorig jaar, was zwanger en wou een huisje maken (dacht dat ik zo klaar zo zijn;)) en ben even losgegaan met kopen (lijkt weinig, maar zo krijg je je portemonnee wel leeg) en alles zit nog in de verpakking, alleen het huis de onderdelen uit de platen gehaald en daarna was ik bekaf haha zullen de hormonen wel geweest zijn:D:D:D.

Bijgevoegde bestanden:

18. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Voor wie wil mee kleppen op een andere plaats!,
    Ik heb een clubje aangemaakt : poppenhuis en miniaturen.

Misschien leuk om daar verder te praten voor wie dat wil, en foto's plaatsen en elkaar helpen eventueel..

Wil je lid worden,
    Stuur me even een pb-tje en ik zal je toevoegen:cool:

Deel Deze Pagina