Hallo allemaal! Er is in het 'normale' forum al eens een groeicurvetopic geweest en dat vind ik heel interessant om te zien maar wij hebben natuurlijk hele andere curves met onze prematuurtjes. Ik ben bijvoorbeeld ontzettend trots dat Simone nu eindelijk in het groene gebied zit en ik wil het graag aan iedereen laten zien. Dus speciaal voor ons: show je (nietstandaard) groeicurve!!
Graag, maar waar haal ik die vandaan? (ik heb ze alleen op papier) Oh en HIEP HIEP HOERA voor Simone dat ze in het groene gebied is beland!!! Dinnah, die lengte curve, WOW!!!
Sorry, had de verkeerde curves geplaatst die van lengte i.p.v. gewicht. Hiep hiep hoera voor Simone. Daar mag je echt trots op zijn. Wat doen ze goed he die prematuurtjes. Heb mij altijd verwonderd over hoe sterk en strijdvaardig zo'n klein mensje kan zijn. Adi: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding rechts in het menu kun je curves aanmaken.
@Dinnah wauw die zijn pas indrukwekkend, heeft Sona echt in 8 weken haar achterstand van ruim 10 weken ingehaald? Had dat nog gevolgen? Wij werden gewaarschuwd dat als Simone te snel groeide ze bloedtransfusies nodig zou hebben maar dat is uiteindelijk niet nodig geweest....
Eerst haar gewicht, laatste meting was november... We moeten volgende week vrijdag weer dus ben erg benieuwd!
Ik zou echt niet meer alle gewichten weten. Hebben jullie alles opgeschreven of het dossier van de dokter aangevraagd?
Hier is het in het begin in het schriftje van het ziekenhuis geschreven en later heb ik het bijgehouden in het cb boekje.
Wij hebben een weegschaal dus we wegen erg regelmatig en we houden het in een excelsheet bij. En ook online dus.
Hier de groeicurve van Lynn, volgens mij is ze nog aardig klein in vergelijking met de andere curves: krijg het niet voor elkaar om de curve hier te plaatsen, hoe deden jullie dit??
Ik heb nu alleen internet via minute tel, en kan zo die curves niet vullen. Maar ben ook fan van who-curves. Dan heb ik ook lekker (boven)gemiddelde kindjes qua gewicht. Bij het cb zitten ze hier sinds 5,5mnd in het groene gebied, maar nu nog steeds op -1 lijn (Aldin nog lager)
@Adi; ik had ooit ergens gelezen dat het beter was uit te gaan van de WHO curves i.p.v. de TNO curves (waar CB gebruik van maakt). De TNO curves gaan namelijk uit van de gemiddelde van de Nederlandse kinderen over de laatste 10 jaar. Omdat het gewicht van de westerse kinderen de laatste decennia is toegenomen, is het gemiddelde in deze curves eigenlijk te hoog. Vandaar dat onze kindjes in de WHO diagrammen er zo goed voor staan
Dat klopt inderdaad. Daarnaast hebben mijn kinderen verkeerde ouders wat lengte betreft ten opzichte van gemiddelde Nederlanders. Hier is mama 1,60m en papa 1,75m. Tja, dan verwacht ik ook geen dochters met 1,80m straks