Welke e-bike?

Discussie in 'De lounge' gestart door Flamingooo, 5 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik mag (en wil :p) graag een nieuwe e-bike via het fietsplan op mijn werk.

Ik heb nu de Batavus diva e-bike. Kleinste framemaat, dat is 50. Op zich een fijne fiets maar hij is dus eigenlijk te groot voor mij. Ik ben maar 1,62 m. Toen ik nog zonder kind fietste was het prima. Kon niet heel goed bij de grond als het zadel op een fijne stand stond maar dat boeide me niet zo. Nu staat het zadel laag genoeg om wel goed bij de grond te komen maar daardoor zit er eigenlijk te weinig ruimte tussen zadel en trapper. Tijd voor een nieuwe dus.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips!

“Eisen”:
    - Beschikbaar in kleinere framemaat dan 50
    - Moet zowel voor als achter een fietsstoeltje op kunnen

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een batavia padova. Is alleen een wat ouder model. Een keer gejat uit de tuin maar een week later teruggevonden door de politie in Amsterdam. Ben zo blij dat ik hem nog heb, heerlijke fiets!

3. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Sparta Amazone 4 life

4. Flamingooo

Die wordt niet meer gemaakt dus is geen optie ;)

Die ziet er goed uit! Ik ga eens kijken of ik die hier in de buurt ergens kan uitproberen.

5. Flamingooo

Verder niemand tips?

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb een Cortina E-U4 transport FM n7 sinds kort en ben er super blij mee. Hij is er alleen niet kleiner dan framemaat 50 voor zover ik weet, maar ik zou het gewoon proberen, elke fiets valt/fietst toch weer anders. Met betrekking tot kinderzitjes voor/achter heb ik geen ervaring, die heb ik niet meer nodig.

Ik zou als ik jou was naar een goede fietsenzaak gaan om je goed voor te laten lichten en eventueel proef te fietsen. Ik weet niet uit welke regio je komt, maar in Klarenbeek (Gelderland), vlakbij Apeldoorn, zit een hele goede, die ook veel keuze heeft aan elektrische fietsen.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb een goedkope brinkers van fietswinkel.nl

Heb er wel nog andere standaard onder laten zetten Maar voor iets meer dan 1000,- was ik klaar. :)

Ze hadden toen ruime keuze in frame maat. Ben zelf 167 en heb Ena kleinste genomen.

Deel Deze Pagina