Vastelastenbond ervaringen (of andere voordelige energieleverancier)

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hoi iedereen,
    Ik ga binnenkort verhuizen en moet een energieleverancier kiezen. Aangezien ik hier nog geen ervaringen mee heb wil ik jullie vragen wat ik het beste kan doen.
    Aangezien de huur al best hoog is wil ik graag een zo goedkoop mogelijke leverancier. De woning is een appartement van ongeveer 80m2 (hoek maar wel tussen verdiepingen in), dubbel glas en voor twee personen. Wat zal ik ongeveer kwijt zijn per maand?
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de vastelastenbond? Is die aan te raden?
    En misschien een betere optie? :)

Alle tips zijn welkom!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten via de vastelastenbond bij Energiedirect voor 5 jaar.
    Bevalt ons prima.
    Hoeveel je per maand kwijt zult zijn aan voorschotkosten....
    Dat hangt echt van je persoonlijk verbruik af.
    Stook je in alle kamers? Stook je alleen 's avonds of ook overdag?
    Heb je energiezuinige apparatuur?
    Ga zo maar door.

Zou rekenen op een 110 euro per maand (schat ik zomaar???)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wijz ijn ook pas verhuisd en via een vergelijkingssite overgestapt. Ook Energie Direct. Die zijn momenteel erg voordelig en ik krijg ook nog een welkomstbonus (aan het einde van het jaar een paar honderd euro). Gewoon kijken welke aanbieder voor jou het goedkoopst is. Ze leveren toch allemaal dezelfde elektriciteit en hetzelfde gas ;)

En je bent qua voorschot helaas toch afhankelijk van je vorige bewoner...Ons voorschot was bijna 200 euro, dat vond ik veel te hoog, maar ik kon het max. met 20 euro verlagen. Nou ja hopelijk krijgen we aan het einde van het jaar wat terug!

Verder zou ik zelf altijd voor 1 jaar afsluiten zodat je elk jaar weer de goedkoopste aanbieder kan kiezen.

5. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Bedankt iedereen, energiedirect klinkt nu wel goed ;). Krijg je de welkomskorting alleen via gaslicht.com? Of ook als je gewoon via de site van energiedirect aanmeld? Heb altijd het idee dat als ik via een andere site iets doe zij er ook van profiteren ;).

6. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    #6 Maxellera, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
    Nu kom ik op twee vragen uit :).
    -Stel ik kies voor Energie Direct, is het het voordeligst om via een externe site af te sluiten of via de site van E.D. zelf?
    -Kan ik het beste vast of variabel afsluiten (voor een jaar)?

7. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Waarschijnlijk ga ik EnergieDirect afsluiten voor een jaar vast :). Bedankt voor de tips!
    Meer mensen ervaring met ED?

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier bevalt het prima, geen klachten of gedoe gehad, gewoon goed geregeld tot nu toe.

Deel Deze Pagina