Ik had een uurtje geleden ineens een wesp in huis. Schrok me wild, ben als de dood voor wespen. Naar mijn weten vliegen ze toch ook niet meer als het donker is? Het was toen al donker in ieder geval. Maar nu, is de kans groot dat er een wespennest in de buurt is dan? Is echt m'n grootste nachtmerrie haha T is overigens de eerste wesp die ik in/rondom het huis zie dit jaar, maar ben nog weinig buiten geweest in de tuin.
Heb ik bijna elk jaar in het begin van de zomer. Ineens een wesp binnen of ik zie ineens een dode liggen bij de voordeur. En ik heb echt een wespenfobie! Wil niet zeggen dat je een wespennest hebt. Nu zijn die rot mormels nog niet agressief. Ze zijn nu hout aan het sprokkelen voor hun nesten maar je zou ze nu gemakkelijk kunnen doodmeppen. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan als je een fobie hebt
Brrr wespen 2 jaar terug zat er een bijen nest in de spouwmuur. Woon op de hoek drie hoog!!! Was 30 graden buiten mooi dat mijn balkon dicht ging gelukkig een lieve buurman die even kwam waarschuwen normaal mogen de nesten niet uit geroeid woorden maar in ons geval gelukkig wel. Ook omdat er kleine kinderen wonen ect ect gemeente heeft het gedaan ( gratis ook gelukkig)
Gewoon rustig blijven, een glas pakken. En zo vangt je ze gemakkelijk op de raam. Folder ertussen en je kan zonder problemen buiten vrij laten. En komt die ooit te dichtbij. Blazen! En nooit met je armen zwaaien.
haha gemakkelijk gezegd. Ik zwaai al met mijn armen en benen als ik een vlieg hoor maar denk dat het een wesp is
Heb er uiteindelijk een glas overheen gezet en hem vervolgens doodgemept. Maar ben echt panisch en heb gelijk alle ramen dicht gedaan Heb zo'n hekel aan die beesten, best wel suf eigenlijk. Maarja, hopelijk geen nest dus
Vind mijzelf ook altijd zo stom, maar ik ren ook altijd panisch weg. Het is een beestje van 3 cm, maar ik doe alsof het een vleesetend mega beest is..
He gets!! Ik ben allergisch dus ook als de dood voor die beesten, heb ze hier gelukkig nog niet gezien, zou ook niet weten wat ik zou doen..
Een keer een verdwaalde hoornaar in de tuin gehad. Sindsdien vind ik bijen en wespen echte niet eng meer. Zijn niks vergeleken met doe joekels. Verder in onze oude woning wel een bijen nest gehad. Deze moest toen uitgeroeid worden door speciaal team. Kamer afgezet met folie, koningin verplaatsen en de rest volgt of gaat dood. Ondanks een nest boven onze slaap kamer raam ( zolder) nooit gestoken. Dus dat zegt wel dat ze eigenlijk niks doen . Wespen mag je dood maken, bijen zijn echter beschermt . Toen tenminste wel.
Hier begon er 1tje te klooien in de muur buiten Zag hem al vliegen , maar verder niks aan de hand tot ik hem zag verdwijnen in de muur :x Het gat heb ik nu dus dicht gesmeerd met tja enige wat ik had ,tegellijm Heb hem niet meer gezien, of hij is weggevlogen of hij zat nog in het gat,tja dan is die nu ook de pineut
Mijn is verteld door de mannen die het bijen nest verwijderde bij mijn dat je een bijen/wespen hol nooit moet dichten. Ze komen toch wel bij hun koningin en ze zoeken een andere in en uitweg. Ze knagen gewoon door de muur heen.
Tenzij de rest van zijn familie ook al binnen was. Dan vreten ze zich een andere weg naar buiten. Komen ze ineens door een gaatje in je muur je huis binnen en dan vrrrrrrrrrreten ze je op!!!!!!!!
Dat zijn ze nog. maar niet als ze op geen twee meter van je vandaan in je spouw muur zitten en je kleine kinderen in huis hebt had de gemeente ze niet weg gehaald had ik het echt zelf geregeld. Koste wat het had gekost. Had betekend dat ik dus niet meer mijn was buiten kon hangen of kind in badje op balkon.
Spinnen, kevers, muizen, ... doen mij allemaal niks. Maar 1 wesp in mijn geburen en ik zit doodsbang onder tafel (want boven tafel kan ze mij prikken). En ik begin te gillen, met mijn armen te slaan en 't liefst loop ik nog weg. Ik heb overigens 't zelfde effect met bijen. Ik moet maar iets zwart met geel zien vliegen en 't is zover. Ze doodmeppen of met glazen gaan proberen te smijten ... daar begin ik niet aan. Lukt me toch niet.
Hier elk jaar een plaag, maar nog nooit een nest kunnen ontdekken, de buren ook niet. We wonen aan het bos, dus zal daar wel van komen. Ik ben ook panisch, maar niet meer voor eentje, op een slechte dag zitten er wel 10 in huis in de zomer. De jongste is afgelopen zomer 2 keer geprikt, zo sneu.
Wat een horror verhaal, 10 wespen in je huis Ik twijfel nu al of ik het slaapkamerraam op een kiertje wil vanavond. Las trouwens dat wespen in nood een soort stofje afgeven waardoor ze andere wespen aantrekken. Is dat zo? In dat geval blijft m'n raam dicht hahaha
Ik heb ook echt een ********* hekel aan die kleine gele mes stekertjes.. Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik gestoken werd en het voelde als glas wat m'n vingers eraf chopte en die pijn die niet weg ging bah.. Elk jaar denk ik ook veel wespen te zien maar vele rond deze tijd blijken mason bijen te zijn en die doen dus helemaal niks.. Maar naar mijn mening lijken die verrekte veel op een wesp.. Ze zijn iets donkerder en dat donkere zijn haartjes maarja het is nou niet dat je er met je neus bovenop wil gaan zitten haha!