Even een tussentijdse update voor wie geinteresseerd is: een kwart dak is inmiddels bijna klaar. Gisteren zag e.e.a. er uit als onderstaand. En als bonus een foto van onze stoere knul die momenteel niet van die ladder af te slaan is :
Wat een mooi mannetje.! En wat een verschil al met het huis..! Jullie krijgen zeker weten een prachtig stulpje.. Is dit jullie eerste huis in Frankrijk (? denk ik) of woon je daar al langer.?
Wat een poepie! Hij lijkt bizar veel op een kindje hier uit de buurt. Maar het huis ziet er ook mooi uit hoor, haha! Komt helemaal goed.
Bedankt! We hebben het huis in 2002 gekocht, als vakantiehuis (we woonden toen nog in Engeland). We hebben altijd geweten dat de kwaliteit van het dak te wensen overliet, maar e.e.a. altijd op de lange baan geschoven. Sinds Juli 2011 wonen we hier permanent en hebben we eindelijk de knoop doorgehakt (en de portemonnee opengetrokken )...
Thanks! Ook leuk voor het kindje uit je buurt om te weten dat hij lijkt op een half Nederlands/half Engels kindje die in Frankrijk woont... Doet het hier altijd leuk op feestjes
Haha, ja dat zijn dure grapjes... En dan hebben we het nog niet over de bende die het met zich meebrengt en de tegenslag die bijna onvermijdelijk lijkt bij zo'n project.. (ik zit het af te kloppen hoor.!! ) Bevalt het wel goed waar jullie nu wonen.? Ben altijd een beetje benieuwd hoe mensen op bepaalde plekken terecht komen en of het goed bevalt, haha, nieuwsgierig aagje . Maar ik begrijp dat je man/vriend Engels is..? (Als ik te nieuwsgierig ben moet je gewoon zeggen dat het me geen zak aan gaat hoor.!)
Welnee, vragen staat vrij Ik heb geen idee waar e.e.a. vandaan komt. Ik ben in een liefdevol nest opgegroeid, maar ik heb het in NL al zolang als ik het me kan heugen enorm benauwd gevoeld (OK, ik kom uit de Randstad), dus sinds mijn 24e ben ik naar het buitenland vertrokken (ben nu 42, dus het is al even geleden). Ik heb 14 jaar in Engeland gewoond (lag voor de hand omdat mijn vriend Engelsman is), maar mijn vriend wilde niet in Engeland wonen. Ik eigenlijk ook niet (Zuid Europa heeft me altijd meer getrokken). Ons huidige stekkie in Bourgondie bevalt ons helemaal geweldig (maar ik heb wel de mazzel dat ik via mijn vroegere werkgever vanuit huis kan werken. Anders zouden we wel op een houtje zitten bijten hier op het platteland)
Wat heerlijk dat jullie je plekje gevonden hebben.! Ik heb persoonlijk ook niks met Nederland als land, maar ik zou vooral mijn familie en vrienden zo missen als ik hier weg zou gaan... Nu ben ik niet zo'n held met contacten leggen, en hoewel ik ook niet mega veel mensen om me heen nodig heb, zou ik in mum van tijd hartstikke eenzaam zijn denk ik. Wat fijn dat je je werk hebt kunnen behouden, dat scheelt natuurlijk al enorm in de keuze om te emigreren.. (Hoewel, op het platteland kun je natuurlijk wel je eigen groentetuintje aanleggen, heb je alvast minder boodschappengeld nodig )
Dat ik mijn werk kon behouden hoorde ik pas nádat ik mijn ontslag had ingediend... (soms kan het lonen om te bluffen )...
Er zit weer wat schot in het dak! De helft van de achterkant is bijna klaar, en de andere helft is 'gestript'. Voor de liefhebbers twee foto's van vanmiddag:
De voorspelling was: ruim 6 weken. Ze zijn nu 3,5 week bezig en nog niet op de helft dus dat gaat waarschijnlijk iets uitlopen ... Ik moet wel zeggen dat de Franse beleefdheid nog altijd een openbaring is... Hoe jong die gasten zijn, en elke keer als je je neus laat zien komen ze je een hand geven. Een kop koffie wordt met veel bedankjes aangenomen... Hoe lastig het ook is, al dat gehamer en geklop boven je hoofd, ik zal ze missen straks!