Extra kosten ali express

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik begreep dat er vanaf 1 juli extra kosten bij ali express e.d. zijn gekomen?
    Weet iemand of dat kosten zijn die je dus ook achteraf berekend krijgt? Of zit dat in de aankoopprijs en de evt. verzendkosten.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zover ik begrepen heb achteraf... mijn pakketje is in nederland kreeg ik 3 dagen geleden al te horen... dus ik ben héél benieuwd óf en hoeveel de kosten gaan zijn (rond de 5 euro zoals ik verwachtte... of toch niet... )

3. tuc

tuc Niet meer actief

Aha, hmm achteraf vind ik iets minder aantrekkelijk. Je weet dan niet goed van te voren wat het wordt. Dan kan het ineens een duur pakketje worden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik meen dat je bij aliexpress nu belasting betaalt (in de app kun je dat geloof ik zien), in dat geval komen er geen extra kosten bij achteraf. Als je geen belasting betaalt, moet je dat hier alsnog doen plús verwerkingskosten a 4 of 7 euro (afhankelijk van of je vooraf betaald of bij het ophalen).

5. tuc

tuc Niet meer actief

In de app staat bij de afrekening op een pakketje 3,32 belasting bij de gerekend idd.
    Die 4-7 euro verwerkingskosten zijn vanaf nu standaard dan? Die worden bij betaling niet gerekend.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, die 4-7 euro gelden alleen als de btw nog niet betaald is.

edit; oh het is 13 euro lees ik nu, boven de €150 wordt het nog duurder

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ah zo. Dus met de 3 euro in mijn situatie zou het daarmee afgehandeld moeten zijn.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    klopt!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat scheelt weer. Het was hier 1/5 van het bedrag.

10. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ali berekend idd BTW, 21%, in Nederland komen er dan geen kosten meer

Vero0504, Chillin en tuc vinden dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zit in de prijs.
    Heb nu al meerdere dingen besteld en kreeg de extra belasting tijdens het betalen te zien.

Pakketjes worden gewoon geleverd zonder extra postkosten :)

Vero0504, Chillin, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Je moet toch inklaringskosten betalen? Bovenop de extra BTW (die waarschijnlijk al bij de prijs in zit). 4 euro als je meteen betaald, 7 euro bij afhalen afhaalpunt?

bij mijn pakketjes, die ik ruim voor 1 juli heb besteld, staat nu dat ze in NL zijn en er staat bij ‘het douane-inklaringsproces is gestart’

13. tuc

tuc Niet meer actief

Dat stond er altijd al bij mijn bestellingen, maar heb daar nooit kosten over gehad. Ik blijf wel altijd onder die 22 euro.

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik snap er geen reet van. Maargoed, ik heb 23 juni een aantal flut dingen besteld voor mijn dochters. Waaronder dus een Among Us knuffeltje. Nu staat er dit bij: "Moet nog worden bekeken". Heeft dit dan ook met de douane te maken? Want alles was al verzonden, de rest van de artikelen zijn al onderweg naar mij.

Bijgevoegde bestanden:

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het na 1 juli bij de douane komt en je hebt er geen btw over betaald, dan komen er dus extra kosten bij.

LMSB vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, in NL was tot 1 juli die btw vrijgesteld als je onder de 22 euro bleef. Het ging dan wel langs de douane, maar <22 euro ging dan gewoon meteen door.

tuc vindt dit leuk.
  17. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Ohh echt. Dan hoop ik dat ik geen extra kosten hoef te betalen hihi

tuc vindt dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik ben benieuwd als jullie pakketjes binnen komen of er dan nog extra kosten bij zitten

19. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

18 okt 2016
    2.476
    885
    113
    Ik heb vandaag wat dingen binnen gekregen die ik 2 juli besteld heb, ik heb bij het bestellen de BTW al betaald en nu dus geen extra kosten meer gehad.

Vero0504 vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb toevallig van de week een pakketjes binnen gekregen dat ik ruim voor 1 juli had besteld. Nog geen belasting over betaald dus. Ik vreesde dus als dat die kosten er nog bij zouden komen. En dan had ik het geweigerd, ging om een koptelefoontje van een paar euro.
    Maar tot mijn verrassing lag het dus gewoon van de week in de brievenbus, zonder dat ik er voor heb hoeven betalen. Misschien speelt mee dat het geen pakketje was maar briefpost?

Nu wordt inderdaad door Ali BTW berekend. Dus voor zover ik het had begrepen:
    - voor 1 juli besteld EN vóór 1 juli bezorgd: geen extra kosten.
    - voor 1 juli besteld maar NA 1 juli bezorgd: extra kosten (BTW + administratiekosten)
    - na 1 juli besteld en BTW betaald: geen extra kosten

Wel worden dingen die je bij AliExpress besteld nu dus 21% duurder. Goed kijken dus of het dan nog wel de moeite is om je meuk in China te bestellen ;)

Fuddey en Anoukskie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina